Loading...
dk

Infotainment - Tesla hægtet af | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jun 22 '22

Da Model S kom frem i 2012 var den store 17" skærm det bedste i branchen, men det koster ikke rigtigt at udvikle på brugerinterfacet i 10 år.

Den seneste Mercedes SL er i en helt anden liga og Teslas har været væk fra den absolutte top i flere år. Nu må de godt se at komme på banen igen.

cth
cth Jun 23 '22

Men har tesla en bil i den prisklasse?

Tænker der går lidt tid før det system nedarves til "almindelige" mercere

Men enig i at Tesla er gået i stå på den front.

Seppe
Seppe Jun 23 '22

Når man så prøver Mercedes systemet i praksis, så virker det godt nok ikke særlig moderne.... Men Det er selvfølgelig en smagssag :-) 

ankjaers
ankjaers Jun 23 '22

På hvilke punkter skulle Teslas infotainment være bagud?

Første frame hvor man ser skærmen i den Mercedes spotter jeg skeumorfisk design. Måske der skulle flyttes lidt af budgettet fra deres udstødningslyd over til nogle kvalificerede udviklere og ux'ere som ikke sidder fast i design trends fra 2010-2012.

Kiefer
Kiefer Jun 27 '22

Øh, er det ikke det system der i dag er i mere eller mindre de fleste nyere Mercedes'er. Jeg går ikke ud fra at MB udgaven af skærmen skal genstartes i tide og utide som den der findes i Tesla Model S/X

Skal man have det nyeste fra Mercedes er det vel deres Hyperscreen som findes i EQS og EQE. Den består af 3 skærme bag en kæmpe glasplade. Hvor Tesla vel mere er gået den minimalistiske vej i Model 3/Y?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 27 '22
cth
cth Jun 27 '22

Jeg genstarter nu sjældent min skærm i min 2021 model S.

3 gange på 1,5 år vil jeg tro.

Rent udseende mæssigt kan jeg da godt se at Mercedes ser væsentligt bedre ud.

Men virker det? 

Er der nogen der har erfaring? Nogen der har skiftet deres tesla ud med en Mercedes ?

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 27 '22
Ice2EV
Ice2EV Jun 27 '22

Årsagen til Tesla's skærm skal genstartes er vel at det er en computer der driver hele butikken.

Hvorimod Mercedes og alle andre har haft 42 computere til at drive lige så mange ting, alle blev nulstillet hver gang bilen blev slukket og inden strøm til computeren. Altså microsoft problemet vs andre styresystemer.

Kiefer
Kiefer Jun 28 '22

Ice2EV: Heh, det er nok lige sat på spidsen, der er masser af kontrol-moduler i en Tesla også. Og husk når du genstarter en MCU1 via rulleknapperne er det kun UI servicen der bliver genstartet, ikke selve MCU'en.

cth: Jeg har ikke indtryk af at en MCU2 skal genstartes helt så ofte som en MCU1?

/Martin

ankjaers
ankjaers Jun 28 '22

Jeg har ikke genstartet min M3 manuelt siden en sommeren 2020. Men min bil er vist også et unikum 

Metguy2000
Metguy2000 Jun 28 '22

næ, min M3P fra 19 er aldrig manuelt genstartet, min kones M3 også fra19 er genstartet én gang for at få gang i Spotify. Men genstarter den ikke selv ved hver opdatering, og dem er der jo en kontant strøm af?

Citat fra ankjaers

Jeg har ikke genstartet min M3 manuelt siden en sommeren 2020. Men min bil er vist også et unikum

ankjaers
ankjaers Jun 30 '22

Citat fra Metguy2000

næ, min M3P fra 19 er aldrig manuelt genstartet, min kones M3 også fra19 er genstartet én gang for at få gang i Spotify. Men genstarter den ikke selv ved hver opdatering, og dem er der jo en kontant strøm af?

Citat fra ankjaers

Jo naturligvis genstart ved opdatering. Men så er det heller ikke manuelt (pga en fejl som eks ved spotify)