Loading...
dk

Model S bremsekaliber venstre foran? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jul 10 '22

Jeg skulle vel ikke være så heldig at der er en som har en bremsekaliber til en Model S venstre foran liggende?

Jeg skiftede de to nederste bærearme i begge sider og tænkte at jeg ville skifte skiver og klodser samtidig. Desværre så knækkede den ene bolt der holder kaliberen fast. Kaliberen er fin, men bolten sidder fast og når/hvis den kommer ud så er gevindet ødelaget.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 10 '22
CanEl
CanEl Jul 10 '22

bor den ud, og sæt helicoil i. en slags puttepågevind.
det er stærkere end gevind direkte i aluminium.
søg på helicoil sæt

P85DK
P85DK Jul 10 '22

Ja, det tænkte jeg også, men hvis der nu var en tilgængelig, så var det lidt mindre arbejde ;-)

Jeg har boret ud, men selvfølgelig ikke helt lige. Så det skal lige rettes op og så er helicoil nok vejen.

De koster jo heldigvis ikke så meget de sæt

P85DK
P85DK Jul 14 '22

Jeg endte forresten med at få rettet det hul jeg havde boret op og bare lavet nyt gevind, så nu er den tilbage på plads

P85DK
P85DK Jul 15 '22

Forresten, så efter jeg har skiftet de nedre bærearme foran, så skraber dækket ikke på skærmkasse når jeg bakker med fuldt styreudslag.

MOS
MOS Jul 15 '22
Citat fra P85DK

Forresten, så efter jeg har skiftet de nedre bærearme foran, så skraber dækket ikke på skærmkasse når jeg bakker med fuldt styreudslag.

Og det er ikke bare fordi, at dæk og skærmkasser er ved at være slidt til? ;-) 

P85DK
P85DK Jul 16 '22

@MOS - lige her ved jeg det, da jeg bakker ind hver gang og både konen og ungerne har bemærket at lyden er væk når de har været ude og køre i den :-) De 'kødben' jeg tog af var også ganske løse i koderne.