Loading...
dk

Navigationens valg af rute. | Tesla Forum

cth
cth Jul 25

Jeg har oplevet det før at bilen foreslår en rute og fordi jeg kender området, så vælger jeg selv en anden, som viser sig at være kortere og hurtigere.

I dag synes jeg dog den var lige skør nok.

Omkring / tæt på Lyngby ret beder jeg den køre til Ørnevej Kbh. NV

Kl. er 18 og ingen trafik... der er ingen trafik disse dage generelt.

Den viser at jeg skal tage motorring 3 på 12 km og 12 min... 

Jeg vælger næsten samme sted at ignorere og fortsætte af Lyngbyvejen indad og den skifter til 7,5 km og 12 min. Lad os bare sige 8 km.

Men forskel på 4 km..

Hvor er det fornuftige i det?

TSLA
TSLA Jul 25

Den vælger den hurtigste. 11 komma et eller andet mod et andet 11 komma et eller andet ....... eller 12....

cth
cth Jul 25

ok..så den 33% kortere afstand betyder ikke noget?

Min tlf. google MAP var ikke i tvivl om det skulle være den korte rute.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 25
KimT
KimT Jul 25

Øen siger mig ikke lige noget (stedsans) men prioritere den ikke altid motorvej

cth
cth Jul 26

Hvis den gør det giver det mening.

En elbil der prioterer MV... hmmm..

Lyngbyvejen er er godt nok 3 sporet, men er ikke MV.

KimT
KimT Jul 26

Når jeg vil fra Silkeborg til Randers foreslår den turen over Århus - ren motorvej - i stedet for hovedvej 46 over Kongensbro. Væsentlig længere - og med et forbrug der er en hel del større

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 26
jth
jth Jul 26
@KimT

Google Maps foreslår også motorvej fra Randers til Silkeborg, så det er næppe Tesla’s egen ide
jth
jth Jul 26
Nogle gange kunne det være rart med flere rute-foreslag: hurtigste, færrest kWh, pæneste, …
P85DK
P85DK Jul 26
Citat fra cth

Lyngbyvejen er er godt nok 3 sporet, men er ikke MV.

Jooee, det er den vist ;-)

Citat fra jth Nogle gange kunne det være rart med flere rute-foreslag: hurtigste, færrest kWh, pæneste, …

Det ville være det samme som at sige at Tesla ikke ved bedst - og det kan jo ikke være i nogens interesse.

Trannel
Trannel Jul 26
Bor selv tæt på Lyngbyvejen og det ER altså en motorvej.
Godt nok er der fartbegrænsning på 90 km/t men den er kategoriseret som motorvej.
burns
burns Jul 28
Jeg bruger jævnligt ABRP (A Better Route Planner) fordi den kan konfigureres til ikke at bruge motorvej. Tesla navigation har en lidt for ekstremistisk forkærlighed for motorvej og jeg ser lidt for tit at den vil have mig ud på en motorvej selv om der er en kortere og hurtigere rute der ikke bruger motorvej.

Det ville være fint hvis man kunne konfigurere Tesla navigation, men desværre ikke en mulighed. Derfor ville det være fint med Android Auto (og ditto iPhone løsning) i bilen.
cth
cth Igår, 20:06
Quote from Trannel Bor selv tæt på Lyngbyvejen og det ER altså en motorvej.
Godt nok er der fartbegrænsning på 90 km/t men den er kategoriseret som motorvej.

Google map bruger den hvis man fravælger MV, så google mener noget andet :-) 

https://sites.google.com/site/danskemotorveje/home/e47-og-e55/helsingoermotorvejen

MOS
MOS Igår, 22:42
Citat fra jth Nogle gange kunne det være rart med flere rute-foreslag: hurtigste, færrest kWh, pæneste, 

Enig. Jeg bruger selv den option, der hedder "bedste kompromis". Jeg bruger da gerne 2 min. ekstra, hvis jeg eksempelvis kan spare 14 km og 8 kWh ved at køre en kortere tur ad landevejen med lavere forbrug. Tager det derimod 14 min. ekstra og man kun sparer 2 km, så er det ikke min tid værd.

Men denne option er desværre heller ikke at finde i Teslas mangelfulde navigation. 

Via-punkter kunne være et hack til at tvinge Teslaen til at acceptere en anden og bedre rute. Men det har min gamle Tesla Model S med MCU1 heller ikke. Men er der egentlig nogen, der har fået via-punkter (specielt jer med nyere hardware, Model S/X med MCU2 eller Model 3)?

TSLA
TSLA 4 timer siden

Ja, med MCU2 kan du indsætte flere via punkter. Det brugte jeg i week-enden på en tur til Gøteborg.