Loading...
dk

Kan andre lade på min clever hjemmelader | Tesla Forum

TJ1
TJ1 Jul 28 '22
Kære Forum

Jeg har hjemmelader og abonnement hos clever. Trods stigninger osv så er det nok stadig bedste valg med et ca forbrug på 10.000 kWh.

Jeg har jævnligt gæster med el bil. Også nogle med clever abonnement.

Kan de lade hos mug under besøg.
Er der forskel på om de er clever kunder eller ej.
Må kan de ? Kan clever se ? Skal man føre noget særligt når det kun er lejlighedsvist og ikke fast 2 biler.

Er der nogen der har praktiske erfaringer.
KimT
KimT Jul 28 '22

Læs betingelserne op den kontrakt du er indgået. 
har ikke selv Clever, men de kan vel ikke sige noget til at gæster i ny og næ lader hos dig. Hvis de selv har Clever kan de vel evt bruge brikken på laderen. 
og nej de kan ikke se om det er en anden bil der lader (vel kun hvis den kun lader på 1 fase). Du skal vel også have lov til at lade en værkstedsbil hjemme

cth
cth Jul 28 '22

Jeg lader af og til hos en kollega med clever (jeg har ikke clever). 

Han lader i øvrigt selv sin elbil nr. 2 ind imellem.

Clever kan så vidt vi ved ikke se hvilken bil der lader eller måske sender biler noget serienr. retur.

Tvivler dog for det har fungeret i flere år nu.

Men man skal jo nok ikke lade lige efter at han har fyldt sin op.

Clever ved jo godt at største batteri der findes er 105 KwH og hvis der så lades 150 KwH på en gang dur det ikke :-)

AgentP
AgentP Jul 29 '22

Læs dine betingelser for at være helt sikker.

Men som jeg fik det af vide, da vi fik vores boks etableret, så må andre Clever-kunder godt lade hjemme hos dig.

Men boksen (I hvert fald min) er "dum" og kan ikke se, hvilken bil, der lader; den smider bare strøm afsted, hvis der er en bil, der vil have det.

Da vi fik vores boks sagde elektrikeren "Det er kun Clemer-kunder, der må lade", hvortil jeg sagde "Det kan boksen vel se", og hans svar var, med et glimt i øjet "Jeg skulle sige fra Clever, at det kun er Clever-kunder der må lade" (Altså forstået som boksen er dum som en mursten).

Så spørg dine venner om de er Clever-kunder. Svarer de ja, har du vel dit på det tørre.

cth
cth Aug 2 '22

Man kan vel også låne en andens clever kort i en nødsituation tænker jeg?

Hvis man f.eks. skal til et lade udkantssted.

Så er de vel muligt at nødlade med en andens kort?