Loading...
dk

UMC - erstatning? | Tesla Forum

Silden
Silden Aug 12 '22

De sidste par dage er min UMC (6 år gammel fra min S'er)  begyndt at drille lidt. Jeg har den sat fast på væggen, og bruger den til at lade min 3'er.

Det virker som om stikket er blevet lidt "slasket" og jeg testede bilen på Clever-laderen ved siden af - ingen problemer.

Låsesystemet "klikker" for at låse stikket, men efter nogle sekunder melder bilen, at laderen ikke virker. Hvis man prøver nogle gange, får man det typisk til at virke. Ladningen forløber herefter uden problemer.

Kan det være dårlig forbindelse på pilot-benene i stikket? Kan man skifte stikket?

Det nemmeste er nok bare at købe en ny lader - det forekommer mig at MOS havde fundet én til omkring 2.000,-

Nogen erfaringer?

Venlig hilsen

Silden

Forummets indlæg er redigeret af Silden Aug 12 '22
Pensionisten
Pensionisten Aug 12 '22

Der er flere Tesla Wall charger til salg i den blå avis, det er sikkert den billigste løsning.

MOS
MOS Aug 12 '22

Jeg købte en på Aliexpress, som minder om denne her. Bare med blå kasse og hvidt type-2 stik. Måske er denne en nyere model? Min var noget billigere, men så kom der lige told oveni, så i alt små 2000,- så vidt jeg husker. Den fungerer upåklageligt og er C E-mærket. Jeg følte mig dog noget snydt, da jeg fandt ud af, at C E i dette tilfælde står for "China Export". Så pas på! China Export C E-mærket har en lille smule mere mellemrum mellem C og E end det europæiske CE-mærke. Ellers ligner mærkerne hinanden til forveksling med samme font, samme stregtykkelse osv. Meget lusket :-(

Der er dog mange andre muligheder, hvis man ikke ønsker noget kinesisk. I dag havde jeg nok valgt noget andet, men så længe den fungerer upåklageligt, kan jeg jo ligeså godt beholde den.

Husk dog at købe en lader med indbygget, godkendt elmåler, hvis du skal bruge den til refusion af elafgift.

cth
cth Aug 12 '22

Ja jeg prøver at undgå alt kinesisk.

Betaler hellere lidt ekstra.

Men svært er det, da det er alle steder.

Cubic
Cubic Aug 13 '22
Citat fra MOS

Jeg købte en på Aliexpress, som minder om denne her. Bare med blå kasse og hvidt type-2 stik. Måske er denne en nyere model? Min var noget billigere, men så kom der lige told oveni, så i alt små 2000,- så vidt jeg husker. Den fungerer upåklageligt og er C E-mærket. Jeg følte mig dog noget snydt, da jeg fandt ud af, at C E i dette tilfælde står for "China Export". Så pas på! China Export C E-mærket har en lille smule mere mellemrum mellem C og E end det europæiske CE-mærke. Ellers ligner mærkerne hinanden til forveksling med samme font, samme stregtykkelse osv. Meget lusket :)

Så er der ikke CE mærket, og dermed kan den indeholde MEGET tvivlsome komponenter, og lodninger, samt kan være brandfarlige.

CE mærket er et design. Har det ikke den præcise samme design, kan der lige så godt stå BL, eller whatever....

1. Den er ikke CE godkendt, men de sætter bare et fake mærke på, for at narre dem der ikke ved hvad er CE mærke egentlig er.

2. Muligheden kan også være at de selv ikke kender CE mærkets design, og så kan man tænke, hmmmm hvis de ikke engang ved hvad mærkets betydning og design er, hvordan ser laderen så ud indvendig. Så hold jer langt væk fra sådan en ret vigtig komponent.

CE mærket er designet ud fra Cirkler, og hvis man laver C`et om til en cirkel, skal den tegnes ind over E`et,

Jeg ville anbefale en købt hos Amazon Tyskland i stedet. 

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Aug 13 '22
Bianco
Bianco Aug 13 '22

På den blå avis er prisen for en brugt Tesla væglader 2. gen. tilsyneladnede 1.500,- Jeg kan ikke forestille mig at du kan få noget bedre til billigere penge.

cth
cth Aug 13 '22
Quote from Bianco

På den blå avis er prisen for en brugt Tesla væglader 2. gen. tilsyneladnede 1.500,- Jeg kan ikke forestille mig at du kan få noget bedre til billigere penge.

Ja det er billigt nu hvor mange skifter den til noget med refusion.

Den kan i øvrigt også lade 22 kw hvis strømmen er trukket og man har bilen der kan.

Renault er gode til at tilbyde 22kw som f.eks. i ZOE og den nye Megane.

MOS
MOS Aug 13 '22

@Cubic

China Export C E-mærket ligger designmæssigt så tæt op ad det europæiske CE-mærke, at der overhovedet ikke er nogen tvivl om, at det ikke er et tilfælde. Selvfølgelig ved kineserne, hvad det europiske CE-mærke er. De har med fuldt overlæg lagt sig så tæt op ad det europæiske CE-mærkes design og ganske enkelt snyltet på den respekt og anerkendelse, der er omkring CE-mærket i håb om at narre kunderne til at tro, at det er det europæiske CE-mærke. Der er sikkert mange andre end mig, der er faldet i den fælde.

Når det er sagt, så har jeg ingen grund til at tvivle på kvaliteten af produktet, at det skulle være brandfarligt eller noget i den dur. Indtil videre er mit indtryk, at kvaliteten er bedre end Teslas mobillader. Men der skal vel heller ikke så meget til. ;->

Cubic
Cubic Aug 14 '22

Yep. CE er et kvalitets krav stempel, med mindre det kommer fra Kina, så er det bare et klistermærke, og du har uden tvivl ret i at det kan udmærket være en god strømforsyning, men når man kender deres (kina) historik omkring mobilladere til telefoner = DR Kontanten testede 11 uoriginale CE-mærkede oplader, hvoraf 9 ud af 11 ikke levede op til sikkerhed og mærkningskravene, vil jeg fraråde alt fra Vongland, der skal i en stikkontakt.

Ja, jeg er selv hoppet i med begge ben, i den uetiske måde kineserne opføre sig på.

Kvalitet er mange ting, men sikkerheden er kun en ting.

Helt ærligt, så ved jeg ikke så meget om mormor forsyningen, for den er ikke pakket ud :) He He