Loading...
dk

Erfaring med dinitrol + støjdæmpningsbehandling | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Aug 16 '22
Hej

Efter at have set indlægget på bilbasen idag (det her) , overvejer jeg selv at få behandlet min 3'er fra 2019.

Hvad er folk erfaring med behandlingen?  Og er støjdæmpningen pengene værd? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Aug 16 '22
KimT
KimT Aug 16 '22
Ice2EV
Ice2EV Aug 16 '22

Hej Vildgut

Har ligeledes en 2019 model 3 LR. 

Fik den dinitrolet med støjdæmpning, ganske imod Tesla's anbefalinger. Men der er ingen hos Tesla, der har nævnt andet end det er mit valg.

Faktisk har jeg idag været hos Tesla og fået skiftet upper control arms på halv garanti, selvom den er undervognsbehandlet og har gået næsten det dobbelte af garantien der er stillet på 80.000 km. Halv garanti betyder i den her sag, at jeg betaler delene og Tesla betaler arbejdslønnen. Det synes jeg umiddelbart er flot og var aldrig sket hos VAG! Dertil kan jeg sige at de små vibrationer der var rattet nærmest er elimineret efter disse control arms er skiftet.

Er super glad for dinitrol behandlingen. Som jeg har fået foretaget på mange af de tidligere biler også. 

Dinitrol AAL har et godt ry hos flere synshaller jeg har synet 12-15 biler hos de sidste 10-15 år.

Støjdæmpningen synes jeg ikke gav det store, bortset fra måske en lidt "mørkere" lyd, føler jeg lydtrykket er det samme.

Det skal dog siges, at efterfølgende er det endt med Fruen laver regnskab for Dinitrol. Men det gjorde hun ikke i 2019 og havde dengang ikke noget, at gøre med mit valg af undervognsbehandlingscenter.

Ps Mener at huske der er et eller andet med støjdæmpningen helst skal foretages når bilen er forholdsvis ny, ellers er der for meget skidt i hjulkasser og det har sværere ved at hænge ved..... Men er lidt usikker på den forklaring.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 16 '22
Vildgut
Vildgut Aug 16 '22
Tak for svarene begge 2!

Jeg overvejer virkelig en gang dinitrol, til begge bilerne. 

@ice,den støjbehandling du fik er den samme som tilbydes nu?  Og tillykke til konen med jobbet :)! 
P85DK
P85DK Aug 16 '22
Citat fra Ice2EV

Halv garanti betyder i den her sag, at jeg betaler delene og Tesla betaler arbejdslønnen. Det synes jeg umiddelbart er flot og var aldrig sket hos VAG!

Jooeee, det hedder kulance og det sker jævnligt hos stort set alle bilmærker :-)

Ice2EV
Ice2EV Aug 17 '22

@P85DK Kulance kræver at du slavisk har besøgt deres tempel minutiøst over mange år, ellers hedder det den er 3 år og 4 dage, så er lakgarantien udløbet, "du kan evt vente til den er 12 år og se om den der gennemtæret indefra! MEN skal jo vedligeholde bilen i mellemtiden."

Eller når auth. værksted har haft bilen inde 4 gange på 2 måneder og erklæret at kæden ikke fejler noget, og det iøvrigt kun er 1,0 og 1,4 TSI der har kædefejlen. Når den så 6 dage efter står af i indkørsel, så har ordlyden pludselig en anden lyd. VAG modeller kommer aldrig i mit ejerskab igen!

Tesla kræver så godt som nul besøg på deres værksteder og yderfortsat den service. Derfor synes jeg det er "flot"

@Vildgut Jeg ved ikke om der er forskel på støjdæmpningen anno 2019 og til 2022.

Fruen er freelancer, hun er mega dygtig og er endt med at have en flok værksteder samt lokal Dinitrol og et par flere hun besøger på ugentlig eller månedlig basis.

jramskov
jramskov Aug 17 '22

Vi fik vores TM3 undervognsbehandlet hos Dinitrol i Risskov da vi fik den i marts 2019. Har lige fået mail fra dem om at det er tid til opfølgende behandling, ved dog ikke om jeg vælger at få det gjort. Jeg overvejede også støjdæmpning, men fravalgte det da jeg fra flere sider fik meldingen at det ikke var pengene værd.

webercarbmann
webercarbmann Aug 17 '22

Vi har også fåret vores TM3 Dinitrol behandlet i 2019. Jeg tror ikke at vi får den efterbehandlet. Mener at det vigtigste er den første behandling når bilen er ny og frisk. 

Ice2EV
Ice2EV Aug 19 '22

Hej.

Har lige fra første hånd at der er forskel på 2019 og 2022 støjdæmpning Dinitrol. MEN Det skal gøres inden første undervognsbehandling, ellers hænger det ikke ved.