Loading...
dk

Sag mod Teslas autopilot | Tesla Forum

jramskov
jramskov Sep 7 '22

@Ice2EV: Er det ikke forskellige systemer du sammenligner? Laneassist vs lanekeeping.

Jeg har kort prøvet Pilot assist i en Polestar 2, den smule jeg prøvede den virkede det meget fornuftigt,men det var alt for kort til at lave en reelt sammenligning. Min bror har en Volvo med Pilot assist som han har kørt til Italien i flere gange. Han er ganske tilfreds med systemet.

Ice2EV
Ice2EV Sep 7 '22

Problemet ligger vel i kært barn har mange navne.

Så man kan kalde det hvad man vil, og så ved man ikke om det dækker det samme.

jramskov
jramskov Sep 7 '22

Det har du ret i, men jeg mener stadig det er to forskellige systemer der ikke rigtig kan sammenlignes. Lane assist gør dig opmærksom på at du der ved at forlade vejbanen og vil måske dreje rattet lidt så du ikke fortsætter samme retning. Lane keeping styrer aktivt for dig og holder dig mellem stregerne.

Ice2EV
Ice2EV Sep 7 '22

KIA'en styrer selv, til en vis grænse, men giver ikke rigtigt besked, når den ikke kan mere og bare fortsætter over i modsatte vejbane, eks ved et højre drejende vejbane, drejer den for meget, så opgiver den og lader dig fortsætte, fik ingen advarsel.

jramskov
jramskov Sep 7 '22

Skræmmende at man ikke får en advarsel!

ankjaers
ankjaers Sep 8 '22

Prøvede en KIA i 2020 inden vi endte med at bestille Tesla. Deres system kan bedst sammenlignes med bowling med bander. 

KimT
KimT Sep 8 '22

Det lyder ikke som om der er sket det store ift. konens Kona fra slut '18 (ud over at det stort set er i alle modeller inkl de billige nu).

Kan dog ikke genkende det med at den kører ping pong - men har godt hørt at EV6/Ioniq 5 gør det. Men kan godt genkende det at den ikke siger meget når den slår fra. Og det er jo faktisk underligt eftersom Kia/hyundai er kendte for at bimle og bamle ligegyldigt hvad man gør. Hold da op der er mange lyde i den bil som jeg ikke har fundet ud af hvad betyder.....

Ice2EV
Ice2EV Sep 8 '22

Altså der er et lille grønt rat, i størrelsen som den "nye" update gav os i TM3 for et lille år siden. Og signalet til nu styrer den ikke, er at det slukker, ingen bing eller bam. 

Dog vil jeg sige den styrede fint midt i banen, når den gjorde det. Dog var korrektionerne lidt mere markante end i TM3, som er mere sådan små sitren i rattet, så er Ceed'en halve måske op til hele cm.

Sider: « 1 2