Loading...
dk

Connectt app | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 19 '14

Har hentet en app forleden som viser supercharger ladestationer over hele verden. Der åbnes dagligt nye superchargere og så sent som i dag er der åbnet en i USA, 2 i Tyskland, 1 i Østrig og en i UK. Man må sige at de er meget aktive. Godt for os der planlægger en tur til Sydfrankrig til sommer i Teslaen. Nu mangler vi bare den omkring Hamborg

Hookmaker
Hookmaker Dec 19 '14
Hvilken app? Er det hjemmesiden supercharge.info du snakker om?
Hookmaker
Hookmaker Dec 19 '14
Jaja, den kender vi, men det jo ikke en app.....;-)
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 19 '14

Søg på app store under connectt så er det nummer 42-43 i rækken.

Werge
Werge Dec 19 '14

Har fundet en der hedder 'ConnecTT' fra First Class Agile, ved ikke om det er denne Gustavsfar1 mener.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 19 '14

Jo det er den. Den kan sættes til at notificere en når der åbnes nye superchargere. Den seneste uges tid er der vel åbnet 12-15 stykker rundt omkring :)

Kiefer
Kiefer Dec 19 '14

Angående Hamborg, efter de nu har åbnet både Busdorf og Bad Fallingbostel er det muligt at køre forbi Hamborg uden at lade, der er 215 km mellem de to SuC'ere. Det burde være muligt at kunne køre 215 med en snitfart på 125-130km/t

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Dec 19 '14
Yep, men jeg følger ellers ret godt med - hvornår er BF. Superchargeren åbnet???
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 19 '14
Nommensen
Nommensen Dec 19 '14
Idag :-)
Forummets indlæg er redigeret af Nommensen Dec 19 '14
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 20 '14

Har jo som tidligere nævnt at vi (læs jeg) i familien har planer om at køre godt 1900 km til Narbonne i Sydfrankrig til sommer. Da jeg endnu ikke har taget imod levering af bilen (S85 til marts) vil jeg høre om hvad man skal regne med som sikker distance mellem superchargerne ned gennem Europa. Har konen og 2 børn i bilen med fuld oppakning. Jeg tænker herpå også i forbindelse med eventuelle timelange køer med køkørsel og hvor meget det æder af batteriet...?

Pft.

Kristian

sjensen
sjensen Dec 20 '14

@gustavsfar1 ... det er ikke mit indtryk at antal passagerer og oppakning gør nogen markant forskel, men det er klart at et par timer i kø med aircondition på max vil koste på rækkevidde

Ved nogle superchargere kommer I jo (antageligt) til at skulle spise. Der kommer I derfra med måske 90% opladning og kan så med god margin (afhængig af hastighed) planlægge med en SC f.eks. 275 km længere væk. Der tager I måske kun 20 min pause og finder så næste SC 200 km væk til en ny spisepause.

Ved overnatning kan man jo planlægge så man starter morgenen på 100%.

Hookmaker
Hookmaker Dec 20 '14
Som jeg har skrevet tidligere, så er min erfaring fra supercharger tur i Europa, at man kommer hurtigst frem ved at køre til næsten 0 km hver gang. Så får man hurtigst ladet til næste tur. Det ideelle er ca. 200 km mellem laderne synes jeg. Det tager ingen tid at få 200 km på, hvis man ligger nede på 40-50 km tilbage. Syd om London sad jeg fast i MEGA kø, og nervøsiteten begyndte at brede sig lidt, da der var 20 km til næste lader og batteristanden nærmede sig 50 km, så der måtte jeg ud i nødsporet og frem til næste afkørsel og køre en lille omvej til laderen, i stedet for måske at sidde i kø endnu en time. Jeg havde en god forklaring parat, hvis politiet skulle nappe mig - de vil vel ikke have en tør elbil holdene midt i køkørsel på motorvejen?....;-)
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 20 '14
Flemming
Flemming Dec 21 '14
@gusstavfar1
Som nævnt i mine tidlige indlæg er der ingen problemer med at køre til Frankrig til næste forår med alle de SC der er nu er kommet siden vi tog turene i sommers til først Frankrig og sidst i September til Jubijana i Slovenien, hvor der på det tidspunkt kun var ca 30 SC syd for Danmark.
Du kan regne med ca. 350 km ved normal motorvejskørsel, og kniber det kan du nedsætte hastigheden til ca 90 kmt og opnå op til 420 km rækkevidde.( ved 85 Kvt batteri )
Til opladning på hotellerne i Frankrig vil jeg anbefale at du får anskaffet dig et fransk 220 volt stik og selv laver en adapter fra det franske hanstik til dansk hundstik.
Skal du lade på de Tyske Hoteller bør du også medbringe adapter fra det røde 32 AMP hanstik til
16 AMP stik som passer til laderen.
Så i kan rolig glæde jer til den kommende tur til, som nok kræver lidt mere forberedelse/planlægning end i plejer.