Loading...
dk

Eon energi tillæg? | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Sep 18 '22
Hej

Andre her med eon all inclusive(mener jeg det hed... Fik det i 2019) som IKKE har modtaget mail fra eon omkring energi tillægget? 

Jeg kan ikke finde ud af om der er sket en fejl eller jeg bare er heldig(skulle da være første gang) ;D

Ja jeg kan godt ringe til eon, men i første omgang nemmere at spørge her end vente på deres telefon for at blive stillet igennem til en som alligevel ikke kan svare. 
kps
kps Sep 18 '22

Har ikke hørt noget fra EON , all inklusive abbonnement.

KimT
KimT Sep 18 '22

Har heller ikke hørt noget fra dem, men dem der har modtaget står der at det først gælder fra d 15/10, så tvivler ikke på vi modtager noget fra dem. 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 18 '22
Vildgut
Vildgut Sep 18 '22
Ja... Tænker også. Vi får den senere. Vil bare gerne være helt sikker... Inden jeg siger det op og giver 2500 for at få dem til at fjerne dne oplader der kostede knap 9k at få sat op.... 
Ice2EV
Ice2EV Sep 18 '22

Vildgut, behold den i 3 år, så bliver det billigere bare at købe den end sige den op. 

Vi sagde vores op da vi flytted og købte den fri for 1750 kr. 

Mener der var noget med at efter 3 år, så kunne man overtage den, vist endda gratis.

Det var vi ikke lige opmærksom på, så 2 måneder manglede vi.

Vi satte den så op på den nye adresse for ca det halve af de 8500 EON forlangte for at flytte den. Og fik EON til at tilmelde den 79 kr abonnement istedet med 112 øres refusion.  IKKE helt det samme som intro fra 2019, men ok.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 18 '22
Vildgut
Vildgut Sep 19 '22
Citat fra Ice2EV

Vildgut, behold den i 3 år, så bliver det billigere bare at købe den end sige den op. 

Vi sagde vores op da vi flytted og købte den fri for 1750 kr. 

Mener der var noget med at efter 3 år, så kunne man overtage den, vist endda gratis.

Det var vi ikke lige opmærksom på, så 2 måneder manglede vi.

Vi satte den så op på den nye adresse for ca det halve af de 8500 EON forlangte for at flytte den. Og fik EON til at tilmelde den 79 kr abonnement istedet med 112 øres refusion.  IKKE helt det samme som intro fra 2019, men ok.

Hej Ice

Tak for info, ja det vidste jeg ikke man kunne. Men vil jeg helt sikkert huske at tjekke inden vi i så fald opsiger abonnementet. 

Vi får i dag ca 2,2 refunderet, og det vil jo I så fald ændre sig. 

Det nye abonnement til 79 kr... Er det så er hvor man "kun" kan lade hjemme, men så bliver I heller ikke ramt af deres nye energi tillæg? 
KimT
KimT Sep 19 '22

Det ser ud som om de har lavet kraftigt om på deres ab.

For dem der kun vil lade hjemme ser det ikke ud til at de får energitillæg : https://www.eon.dk/...me-og-pa-farten.html

For dem der vil have ladekort til deres offentlige får tillæg på deres free : https://www.eon.dk/...plad-i-netvaerk.html

Så ser ikke ud til at man få ladeboks op hjemme, og gratis adgang til deres offentlige ladere mere.

PS Clever udbetaler jo en hel del mere end Eon da det man får retur på deres all-inclusive bestemmes ud fra gns. pris kl23-6 for måneden

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 19 '22
jramskov
jramskov Sep 19 '22

@KimT: Interessant - gad vide om det også gælder os der for relativt nyligt blev skiftet fra det gamle tilbud på 579kr/mdr til "All Inclusive Home til 729 kr. om måneden."

Ice2EV
Ice2EV Sep 19 '22

Vildgut Der er mulighed for at lade udenbys for ussel mammon. Altså hæves med månedens afregning.

KimT Clever har højere afregning, men tilgengæld væsentlig højere abonnement. Men tror det ender i det samme, mere eller mindre.

Vildgut
Vildgut Sep 20 '22
Citat fra Ice2EV

Vildgut Der er mulighed for at lade udenbys for ussel mammon. Altså hæves med månedens afregning.

KimT Clever har højere afregning, men tilgengæld væsentlig højere abonnement. Men tror det ender i det samme, mere eller mindre.

Ja ok... Jeg lader stort set aldrig udenbys. Så fint som nødløsning sammen med min clever key fra arbejdet.

Jeg har dog endnu intet hørt fra eon, og tænker de rent varslingsmæssigt burde få fingeren ud... Ellers må det gælde fra senere end 15 oktober. 
Ice2EV
Ice2EV Sep 20 '22

Hvis du har en Clever, er det højst sandsynligt den du vil komme til at benytte udenbys. 

Der var en gang hvor EON var størst og flest steder. Men de har stået i stampe, og CLever har udbygget vildt de senere år.

KimT
KimT Sep 20 '22
Citat fra Vildgut
....Så fint som nødløsning sammen med min clever key fra arbejdet.  

Jeg har en Clever Link - som den vel hedder nu. Her er prisen pr. 1/10  :

Prisen for opladning på Clevers ladenetværk fra 1. oktober er:

• Normal- og hurtigladere med en maks-effekt op til 99 kW: 8,50 kr./kWh
  • Lynladere med en maks-effekt på +100 kW: 9,25 kr./kWh
jramskov
jramskov Sep 20 '22

@Vildgut: Samme her. Har intet hørt fra EON, så jeg forventer at betale 729kr/mdr indtil jeg hører andet.

Vildgut
Vildgut Sep 21 '22
Citat fra jramskov

@Vildgut: Samme her. Har intet hørt fra EON, så jeg forventer at betale 729kr/mdr indtil jeg hører andet.

Det er også min tanke. De kan vel ikke hæve prisen uden at informere os.

Måske vi er så heldige vi ikke omfattes. Skulle da være første gang. 
Vildgut
Vildgut Sep 21 '22
Citat fra KimT
Citat fra Vildgut
....Så fint som nødløsning sammen med min clever key fra arbejdet.  

Jeg har en Clever Link - som den vel hedder nu. Her er prisen pr. 1/10  :

Prisen for opladning på Clevers ladenetværk fra 1. oktober er:

• Normal- og hurtigladere med en maks-effekt op til 99 kW: 8,50 kr./kWh
  • Lynladere med en maks-effekt på +100 kW: 9,25 kr./kWh
Enig i alle priserne er eksploderet. Det vil også udelukkende være nødlanding hvis ikke jeg kan lade hjemme. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Sep 21 '22
jramskov
jramskov Sep 21 '22

@Vildgut Jeg synes faktisk os med all inklusive til 579kr/mdr har fået OK behandling. Det har været rigtig billigt for os indtil nu. Det eneste vi ikke har fået er adgang til CLEON lynladere som en del af abonnementet.

KimT
KimT Sep 21 '22

Nu når i snakker om hvad der er inkluderet. Tidligere kunne man se hvor meget "Lynladning/CLEON" man havde i sit all-inclusive abonement. Det kan man ikke mere efter at de har lavet deres hjemmeside med ens forbrug om. Så har vi stadig kun ca. 40kWh ? (jeg har haft ab. siden '16)

Og er der nogen der har ladet på Eon's stander på Grænsen ved E45 (Ellund). Jeg brugte deres 175kW lader for ca. 3 måneder siden. Den fremgår ikke på nogle af regningerne.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 21 '22
PeterE
PeterE Sep 21 '22

Shhh, EON læser jo med - og nu får alle med et 729 kroner abonnement nok en venlig hilsen også :))) (og ja, det kunne jo være at de meget gamle abonnement var blevet overset)

jramskov
jramskov Sep 22 '22

KimT: I vores abonnement til 579kr/mdr var der ikke 40kWt med i prisen.

Vildgut
Vildgut Sep 29 '22
Andre som stadig ikke har hørt noget :? 
Sider: 1 2 »