Loading...
dk

Ser ud til at der kommer midlertidig nedsættelse af elafgift | Tesla Forum

jramskov
jramskov Sep 22 '22

https://www.dr.dk/nyheder/politik/partier-taet-paa-aftale-om-vinterhjaelp-til-danskerne

 

"Ifølge aftaleudkastet bliver elafgiften sænket fra 69,7 øre per kilowatt-time i 2023 til 0,8 øre, som er EU’s minimum.

Den lavere elafgift skal gælde de første seks måneder af 2023 og vil koste statskassen 3,5 milliarder kroner i 2023."

 

Det får vel betydning for all firmaer der sælger abonnement med refusion?

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Sep 22 '22
CanEl
CanEl Sep 22 '22

du kan jo ikke få refusion for noget du ikke har betalt. Ellers hedder det gaver.

P85DK
P85DK Sep 22 '22
Citat fra jramskov

Det får vel betydning for all firmaer der sælger abonnement med refusion?

Det kommer i hvertfald til at betyde at kerne i deres produkt er ikke eksisterende i minimum 6 måneder

KimT
KimT Sep 22 '22

Jeg mener at Clever kunder fik tilbudt at sætter deres ab. på pause ifm. indførelsen af energi tillæg. Ved ikke om Eon har tilbudt det samme til dem som har fået varslet energi tillægget. Men i denne situationen må man da håbe at de også tilbyder denne løsning. 

Så må Tesla's SuC stå for skud i den periode i stedet......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 22 '22
P85DK
P85DK Sep 23 '22

Det er den mest hovedløse aftale jeg længe har set - det er som om de arbejder bevidst på at ramme så skævt og gøre det så kompliceret som muligt.

Reelt ingenting til gas kunderne, og det er uden sammenligning dem der markant hårdest ramt. Min m3 pris i indeværende kvartal er 27/m3, samme kvartal sidste år var den 4,4/m3. Herudover er der selvfølgelig alle de andre stigninger som alle andre har.

Den Hollandske model er til at forstå. Prisloft på de første 1200m3 gas og 2400 kWh for alle og derefter er det op til alle selv at styre igennem.

At der lige pludselig skal børnecheck og pis og papir ind i det. En enlig pensionist med gas og lavt el forbrug (som de jo har) får måske 100 kr ud af det, mens vedkommendes gas regning er mangedoblet.

AgentP
AgentP Sep 23 '22
Citat fra jramskov

Det får vel betydning for all firmaer der sælger abonnement med refusion?

Som jeg husker det, har Clever tidligere slået på, at de ikke leverede afgiftsrefusion  (Ifm solceller).

Så bliver det jo spændende nu, om de står fast på den holdning, hvis de pludseligt ikke får penge fra staten.

jramskov
jramskov Sep 26 '22

Jeg tror Clever kommer med nogle ændringer af deres abonnementer, startende fra nytår. Tror ikke det økonomisk bare tilnærmelsesvist løber rundt for dem som det ser ud nu.