@Palle22
Jeg synes i forhold til nyprisen i tyskland at det lyder meget fornuftigt.
Men kan det betale sig? Der står en flok til 410-420k på bilbasen i DK. Så slipper du for at skulle importerer selv. Tænker hurtigt du brænder 15k af på at rejse til Tyskland og besigtige, transportere den hjem, toldsyn og reg.afgift.
Tilsvarende biler med nogle km starter fra omkring 400k på BB: https://www.bilbasen.dk/...mp;RemovableTowBar=1
Så tænker at din brugte skal koste omkring 400. Men man ved jo aldrig....
2022 modeller? Har ikke kunnet finde nogen til salg i dk?@Palle22
Jeg synes i forhold til nyprisen i tyskland at det lyder meget fornuftigt.
Men kan det betale sig? Der står en flok til 410-420k på bilbasen i DK. Så slipper du for at skulle importerer selv. Tænker hurtigt du brænder 15k af på at rejse til Tyskland og besigtige, transportere den hjem, toldsyn og reg.afgift.
Der er 320 Model 3 noteret som værende årgang 2022.
Nu er det jo bilbasen, så nogen er sikkert 2021 og andre 2022.
Der er nogen fra start 2022.
Men som jeg læser det vil du sælge en fra 2021 og købe en fra 2022...
Er der en væsentlig forskel på dem, siden du vil lave den øvelse?
35000 færre kilometer, dobbelt glas i bagerste sideruder og Ryzen processor i stedet for Atom. Hvis jeg kan sælge 2021'eren for 420 og købe 2022'eren for det samme incl afgift, er det vel meget godt?Der er 320 Model 3 noteret som værende årgang 2022.
Nu er det jo bilbasen, så nogen er sikkert 2021 og andre 2022.
Der er nogen fra start 2022.
Men som jeg læser det vil du sælge en fra 2021 og købe en fra 2022...
Er der en væsentlig forskel på dem, siden du vil lave den øvelse?
Tak. Så mangler den desværre træk og grå farve, men det kan sikkert også findes. Det kan godt være, det ikke kan betale sig at køre til Tyskland så...03/2022
https:///...range-awd-4d/5560041
Normalt koster en transport ikke over 3-5000 kr. Men hør en lokal bilhandler om han har kontakt til autotransport.
Afgiften fra ny er 14.000 kr, så samlet bør du ikke have udgifter for meget over 20.000.
Med mindre du rejser med SAS på Business ned for at se den.
Synes det lyder meget fornuftigt. En sprit ny magen til koster alligevel 510k herhjemme.
Tak for svar. Det er en privat sælger, så jeg kan evt selv hente den. Det må kunne gøres for et par tusinde på en weekend. Og så regner jeg med 15-20.000 til indregistrering. Og ja, det er jo et fint afslag ift nypris.Normalt koster en transport ikke over 3-5000 kr. Men hør en lokal bilhandler om han har kontakt til autotransport.
Afgiften fra ny er 14.000 kr, så samlet bør du ikke have udgifter for meget over 20.000.
Synes det lyder meget fornuftigt. En sprit ny magen til koster alligevel 510k herhjemme.
Tak for svar. Det er en privat sælger, så jeg kan evt selv hente den. Det må kunne gøres for et par tusinde på en weekend. Og så regner jeg med 15-20.000 til indregistrering. Og ja, det er jo et fint afslag ift nypris.Normalt koster en transport ikke over 3-5000 kr. Men hør en lokal bilhandler om han har kontakt til autotransport.
Hvordan gør du i forhold til betaling osv når det er ved en privat? Jeg kigger også pt efter en bil på det tyske marked, men kan ikke lige blive enig med mig selv om, om det er for "risky" at købe ved en privat?
Havde egentligt overvejet at benytte mig af autoimport og lign, men igennem dem skal man alligevel selv stå for selve overførsel o lign. Og så synes jeg da egentligt det kunne være meget hyggeligt at tage ned og hente selv alligevel :)
Brugte biler er steget i pris 17 måneder i streg: Nu er det slut (borsen.dk)
Uddrag fra artikel i børsen:
1322 model 3 til salg.
Teslas Model 3 har taget danske bilkøbere med storm, og det seneste halvandet år har det været svært at få fingrene i elbilen.
Men de seneste uger er den situation vendt fuldstændigt på hovedet, hvor efterspørgslen er dæmpet, og hvor udbuddet er nærmest eksploderet.
Det betyder, at der lige nu er flere brugte Tesla Model 3 til salg i Danmark, end der er i Tyskland ifølge Bilbasen, en markedsplads for brugte biler. Det sker på trods af, at det tyske brugtbilsmarked er omtrent 40 gange større end det danske.
Teslaen er dermed et billede på, hvordan markedet for brugte biler er på vej til at ændre sig markant. Hvor det har været svært at skaffe biler nok, og priserne er nærmest eksploderet, begynder udbuddet nu at vokse, mens priserne falder.
Hvor de billigste Tesla Model 3 af typen Long Range fra 2021 for blot to måneder siden kostede 380.000 kr., er de nu faldet til 340.000 kr. i pris.
“Prisboblen er bristet,” konstaterer Jan Lang, markedsanalytiker hos Bilbasen.
Brugte biler er steget i pris 17 måneder i streg: Nu er det slut (borsen.dk)
Uddrag fra artikel i børsen:
1322 model 3 til salg.
Teslas Model 3 har taget danske bilkøbere med storm, og det seneste halvandet år har det været svært at få fingrene i elbilen.
“Prisboblen er bristet,” konstaterer Jan Lang, markedsanalytiker hos Bilbasen.
Man bliver sommetider lidt uimponeret over diverse eksperter. Det er ca. 2 mdr. siden, at samme Jan Lang spåede stigende priser på elbiler pga. faldende tilskud i DE. Uagtet at priserne dengang var presset helt i top og i flere tilfælde lå omkring/over nypris.