Loading...
dk

Kommer der en opdatering? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Oct 4 '22

Kommer der nogensinde en opdatering der tillader almindelig fartpilot?

Eks når der er blændede kameraer af den ene eller anden årsag, så kunne det være rart bare at få muligheden for almindelig fartpilot, når nu adaptiv ikke virker!

Måske der så i samme ombæring kunne komme et simpelt drejelys når bilen kører under 30 kmt så tænder tågelygten, når man drejer. Ligsom på snart sagt selv simple minibiler gør idag.

Er der nogen der har prøvet at køre med Elon's nye ide med nul radar og kun kamera? Virker det efter hensigten til adaptiv og AP, eller er det en ny DEEPRAIN farce?

Arpe
Arpe Oct 4 '22

Nej, normal fartpilot kommer aldrig.

Jeg har kørt med Tesla Vision autopilot siden den kom til Danmark for et stykke tid siden. Når man ser bort fra at automatisk langt lys og viskere ikke virker. Så synes jeg faktisk det er meget bedre end det gamle. Når bilen foran gasser op eller bremser ned så er Teslaen meget mere rolig nu, i gamle dage kunne jeg altid mærke når der blev skiftet gear. Det kan jeg ikke mere!

Synes også den er bedre til at forstå når den forankørende på motorvejen tager en afkørsel. Alt i alt er det mere glidende og virker bedre til at forstå sine omgivelser. Træls den er begrænset til 140 km/t (ikke at vi har råd til at køre så hurtigt for tiden, men man kan have travlt til tider).

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Oct 4 '22
ankjaers
ankjaers Oct 5 '22

Var meget skeptisk pga omtalen da opdateringen til min bil kom med Tesla Vision. Men må faktisk sige jeg ingen problemer har haft. Faktisk så har den meget bedre styr på andre biler rundt om mig. Mit indtryk er den har meget bedre styr på biler langt væk. Så på eks Ørbækvej igennem Odense kan bilen fint køre i adaptiv fartpilot med lyskryds osv nu.