https://fdel.dk/gratisoverstorebaelt/
Det er sympatisk nok, og jeg tror altså ikke at det kommer til at ske. Fint nok at 100 el-bilsbilister synes at vi skal have en gratis omgang hen over broen. Så vidt jeg husker var der også nogle tusinde som skrev under på at broen i det hele tager skulle være gratis. Måske ville det være lidt mere effektfuldt at gøre noget ved køretøjsafgifterne og elafgifterne...
Problemet ligger vel lidt i at man vist har forpligtiget sig til at holde et vist prisniveau. Ellers frafalder redundancy muligheden Molsliniens økonomi.
Dertil er det en begrænset skare det tilfalder.
EDIT: lidt ligesom varmechecken.
Det er vel netop pointen, at der skal forskelsbehandles. Det er jo for at der skal være et incitament til at køre elbil vs. fossilbrænder.
Det er vel netop pointen, at der skal forskelsbehandles. Det er jo for at der skal være et incitament til at køre elbil vs. fossilbrænder.
Netop....
Nu tror jeg ikke det bliver til noget...slet ikke.
Måske heller ikke lige der man skal forfordele.
Men gratis Parkering i Kbh. for at holde så mange fossiler ude, synes jeg er helt top.
Synes at det kommer til at lyde lidt forkælet. "Vi synes, at vi har fortjent noget gratis"?
Helt enig i at som incitament rammer det alt for smalt.
Men i det mindste har de fået strammet deres tekst lidt op. Første model var noget i retning af, at det ikke kostede noget, fordi Storebælt allerede gav overskud??
Ps. (cth)
Fordordele er et farligt ord ;-) Den rigtige/oprindelige betydning er at blive stillet ringere. Yngre generationer har så vendt den om og bruger det i betydningen, at få en fordel.
Men ja, selvom jeg synes at incitamentet er svært at få øje på, så håber jeg at vi når dertil hvor 'vejen' imellem Korsør og Nyborg, faktisk bare anses for en vej, ligesom vejen imellem Slagelse og Korsør. Det burde ikke betyde noget at det er en bro, og det bremser delvis vores mobilitet at broen koster.
PeterE
Er det anderledes med Ø færger?
Broen er jo egentlig bare en afløser for en Ø-færge. ;-)
PeterE
Er det anderledes med Ø færger?
Broen er jo egentlig bare en afløser for en Ø-færge. ;-)
Både ja, og nej. Det er ikke meget anderledes - og så alligevel. Hvis man vælger at bosætte sig på Lyø, så ved man er den lille færge er et vilkår, og man ved også at færgen til en stor udstrækning faktisk er betalt af os andre.
Jeg tænker Limfjorden, storebælt og lillebælt kan sammenlignes samt større ø'er som lolland, als, falster, mors, møn, langeland (glemt nogen? :-)
Det er noget med sammenhængskraft i landet.
At det ikke er indtægtsbestemt om man har råd eller ej , til at rejse mellem landsdele.
Nå ja øresund glemte jeg. :-)
Jeg tænker Limfjorden, storebælt og lillebælt kan sammenlignes samt større ø'er som lolland, als, falster, mors, møn, langeland (glemt nogen? :-)
Det er noget med sammenhængskraft i landet.
At det ikke er indtægtsbestemt om man har råd eller ej , til at rejse mellem landsdele.
Enig. Og - måske lidt kontroversielt - ville jeg gerne have Øresundsbroen på listen...kritisk for at vi kan udbygge 'Greater Copenhagen' hedder regionen vist...
Rømø, Tåsinge, Amager...