Aftalen med elforbundet udløber vel 1/1 - står der noget på din faktura ?
Mener at have læst noget om at Vindstød i nov/dec har delt fakturaen op. Jeg kan kun se selve opgørelsen, jeg har ikke fået en aconto endnu
Aftalen med elforbundet udløber vel 1/1 - står der noget på din faktura ?
Mener at have læst noget om at Vindstød i nov/dec har delt fakturaen op. Jeg kan kun se selve opgørelsen, jeg har ikke fået en aconto endnu
Jeg kan slet ikke gennemskue de vindstød fakturaer jeg får... må se at få kigget på det.
der står på min sidste aconto følgende:
Gennemsnitspris for strøm, netydelser, skatter og afgifter inkl. moms ekskl. abon.: 3,9237 kr./kWh (inkl. abon. 397,41 øre/kWh)
Hvad er det for en gennemsnitpris på 4 kr.?
I alt aflæsning eksl moms = 4.903,97 = 6.129,96 inkl moms
Du har brugt 1.562 kWh dvs. i snit har du betalt 6.129,96 / 1.562 = 3,92/kWh
joee - men nu har det jo rent faktisk ikke blæst så meget som man skulle forvente. Norge er mangler vand og de danske vindmøller mangler vind i forhold til tidligere år.
Udfordringen er jo at det var opfyldningen af gaslagerne som virkelig skubbede til gasprisen (og dermed elprisen) i Q2 og Q3. Vi har så været heldige at det har været en meget varm begyndelse på Q4, men det er jo udfordringen med aconto betalinger vs. bagudrettet betaling.
Jeg er glad for, at jeg fik mig meldt til Tesla Owners Denmark foreningens aftale med Vindstød:
(Nedsat elafgift p.gr.af solceller.)
Tilbuddet blev opsagt, men vi kører videre. :)
Vindstød har dog stadig lignende aftaler, f.eks. med IDA, Pluskortet og andre.
Check elpris.dk under kombinationstilbud.
Interessant med bagud betalt ved solceller til Vindstød. Men det er vel egentlig 2 forskellige selskaber.... De hedder det samme, men har vist forskellig CVR numre, eller sådan et eller andet...
Fordi når man kigger "elpris.dk" så står "DanskVind" til at være forudbetalt.
OK, jeg vidste ikke du fik bagudrettet afregning med solceller med "DanskVind". Men forskellen til "VE Strøm" er nok under en 50'er om året.
Jo, med solceller i gruppe 6 får du reduceret elafgift, når du genbruger den strøm, du "sætter i banken".
Øh er den ordning ikke afviklet eller uddød?
Min svigerfar har et ældre anlæg. Han er noget negativ over den ordning der er blev fjernet med et penselstrøg i 2020(tror jeg) med producer om sommeren og brug om vinteren.
Øh er den ordning ikke afviklet eller uddød?
Afviklet, nej - udhulet, ja!
I "gamle dage" kunne du hente sommerstrøm om vinteren gratis.
I dag sælger du din overskydende strøm til spotpris, men du slipper for betaling af elafgift (og energinets tariffer), når du køber din solgte strøm tilbage igen. Og nej, du slipper ikke for Radius' horrible nettariffer. :)
Denne fordel forsvinder så også i første halvår af 2023 - og hvordan dets ser ud i fremtiden ved ingen.
Jeg har i år solgt ca. 4200kWh og fået 6.500 kr udbetalt (skattepligt indtægt).
@selsoe Det kan da godt være, jeg skal høre Vindstød om overgang til DanskVind. Det lyder da smart med en samlet regning for køb og salg.
@KristianM
Du skal først betale skat af salg ud over 7000 kr. årligt (14000 kr. ) for par.
Det gælder desværre ikke, hvis man har benyttet regnskabs-metoden og har afskrevet på anlægget.
Man bliver i øvrigt beskattet både af salget og den solstrøm, du selv bruger.
Vores anlæg blev restafskrevet sidste år, så nu er der kun indtægter på opgørelsen. :)
Hvad gør i der har elforbund aftale der udløber snart?
Jeg bliver flyttet til DanskVind (Variabel timepris).
Synes ikke deres hjemmeside skilter med deres produkter, så svært at se hvad det er jeg får.
Jeg har fået den flyttet til IDAs aftale som vist kun er et par øre dyere end elforbundets aftale, men med den vigtige detalje at det er bagudbetaling og ikke aconto.
Vi er skiftet til EWII "Grøn indkøbspris" Det kan godt være at det er bedre tilbud derude men jeg vil ikke være bank for vindstød.
kiggede på Norlys
https://norlys.dk/el/intropris/bestil-en-intropris-aftale/?cp=west&id=1445&utm_source=logbuy&utm_medium=website&utm_campaign=pr-el-kam-intropris
1.34kr. som er gennemsnitspris sidste mdr.
Kigger jeg på nordpool synes jeg den var 1,08kr. i november.
26 øre til Norlys ud over 29 kr. mdr abon.
Lidt meget synes jeg :-)
Men måske har jeg overset noget moms eller noget andet?
Rettelse. Nordpool er uden moms og Norlys siger deres er med moms.
Så er forskel er så kun 5 øre.
Det lyder også til at være lige for godt til at tro på?
Bare sig du vil over på IDAs aftale, så er abonnement 9,38 kr/md og el til kostpris hos vindstød og du er ikke bank for dem, da det er bagudrettet fakturering. Jeg er ikke medlem af IDA, men kom uden problemer over på den aftale alligevel.
? Hvorfor forsøger Vindstød ikke at holde på mig når jeg siger at jeg opsiger, hvis de ikke kan tilbyde mig noget bedre? De har så et bedre produkt men informerer mig ikke om det og lader mig smutte? Det var el til to adresser der røg. Jeg forstår ingenting.