Nu var jeg simpelthen nødt til at få det ind i et regneark. :-)
Dette er vores situation. 500 kwh pr. måned størstedelen hjemmeladning, og vi betaler fuld pris (Ingen elvarme etc).
Først elprisen. Så udgift til elselskab, derefter hhv Clever-abonnement og energitillæg. I alt kolonnen er Altså betaling til elselskabet og Clever til sammen. De grønne tal er Clevers tilbagebetaling. Sidste kolonne er netto-prisen pr. måned.

Netto prisen (Samlet) skal så sammenlignes med, hvad det vil koste bare at hælde strømmen direkte i fra elselskabet (Første kolonne af de røde tal).
tl,dr; Det kan aldrig betale sig, hvis man kører langt.
Med forbehold for at jeg ikke har lavet et regneark.
Så vidt jeg kan se kan Clever være en fordel, hvis du bruger meget strøm, mindst 800-1000 kWh/mdr (afhængig af elprisen) eller/og lader en del ude. Dog kommer det stadig an på forskellen på den gennemsnitlige pris nat/døgn, da tilbagebetalingen udregnes efter nat og energitillæg efter døgn.
Men har man et lavere forbrug og kun lidt udeladning (eller har adgang til billig udeladning) kan jeg heller ikke se fidusen ved Clever. Selvom mange øjensynligt synes at det er "trygt" at have Clever....
På den ene side kan man vel godt forstå at 799,- for "ad libitum" ikke holder i længden. Men deres kommunikation er helt katastrofal og den måde de har strikket produktet sammen på, virker ikke attraktivt/tillidsvækkende etc. efter min mening.