Loading...
dk

Supercharger blokeret af alm. biler | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Dec 20 '14

Har ikke oplevet problemet her i DK endnu, hænger måske sammen med at de steder hvor der er SuC lige nu, er der ikke mangel på p-pladser. Rødekro, kunne dog godt blive et problem på sigt, der er ikke mange alm. p-pladser. 

Men i Tyskland er det et stort problem. Bliver der gjort noget fra Tesla's side af for at forhindre at alm. biler parker på SuC? Tænker at når vi kommer til uge 7, hvor mange tager på ferie, og når vi kommer til sommerferien, hvor rigtig mange Nordmænd og Dansker tager turen syd på, så vil der i forvejen blive travlt ved SuC. Hvis der så er flere båse som er optaget af parkerede biler, er det virkelig til irritation. 

Maho
Maho Dec 20 '14

Ej, kan helt mærke harmen boble indvendigt. Fanme nederen hvis man ikke kan komme til at lade og er lammet.....! 

gw
gw Dec 20 '14

Ja ok, det ville da være pænt træls at ankomme til opladning og mødes med sådan et syn. Burde bare parkere bagved 3 af dem, og gå ind for at spise. Så er de klar til en opsang når man selv er klar til at give den :)

MS
MS Dec 20 '14

Det ville være fint om Tesla kunne hjælpe med at afklare om pladserne ved SC faktisk er forbeholdt Tesla. På skiltet står der jo P maksimalt 30 min - men det fremgår ikke om det så kun er Tesla - eller om også andre har ret til at parkere i 30 min.?

SimonHN
SimonHN Dec 20 '14
Når vi bliver nok elbiler. Så kan vi jo prøve at parkere foran alle benzin stander i DK. Så kan de jo selv prøve hvordan det er. :O hehe.
PNC
PNC Dec 20 '14

Jeg syntes vi skulle arrangere en dag, bare et lille event! med IS køb på tanken.. bare en lille halv time.. Hehe

Larsen
Larsen Dec 20 '14
Det ville jeg godt kunne blive gevaldig hidsig over, hvis jeg havde behov for at lade. Det er sgu ikke bedre end at smide sin bil på en handicap parkering.
Kiefer
Kiefer Dec 20 '14

Når I køber en is på tanken, plejer I så ikke også at holde foran en benzinstander?

Det er jo ikke alle tankstationer der er indrettet med parkeringspladser...

/Martin

Bianco
Bianco Dec 20 '14

OP Hvis man ser en ICE parkeret på en af de pladser hvor der står Tesla parking only, så skal man ringe til Tesla - de har en kort passus om det på hjemmesiden. Jeg vil formode at de så kontakter ejeren af p-pladsen?

Der hvor der er et blåt skilt m max. 30 min. der må ICE bilerne gerne holde (juridisk set).

Raymond
Raymond Dec 20 '14

gr...., gr......

DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '14

De blå skilte med tider på, er jo nok for at glæde de næringsdrivende, der på en eller anden måde hjælper Tesla med faciliteterne. Deres gæster kan jo også være ankommende i så store mængder, i spidsbelastnings perioder, at der er et behov for, at de kan brede sig ind på Ladestationens område. Det lam være en del af den give and take, der er incitament for, at de skal lægge grund til pladsen. Ejeren af Graceland kunne jo godt bruge lidt omsætning fra de kunder, der kommer og lader. 7 eleven i Rødekro vil vel gerne sælge en ny bagt croissant eller 3 for 25 kr, samt en kop kaffe. Så lægger de lidt grund og indkørsels faciliteter til, og håber på lidt retur kommision. Hvis man forestiller sig, at alle gæster bruger lige lang tid et sådant sted, vil de der kommer sidst skulle nøjes med lade pladserne, når de kommer, og så vil de også være de sidste der kører, når de tidligere har efterladt tomme ordinære pladser.

Tja, der er mange muligheder for, at " de andre" har gjort som de gør. Uden at det absolut er fordi de er mentalt underfrankeret.

Men spørgsmålet kunne jo egentlig være: Hvor mange af os ville parkere vores bil udfor et par biler der holdt mere end tiden, på en tidsbegrænset parkering? Og så give dem en opsang, når man er klar til det...

Gad vide om ikke jeg skulle lave en 5 meter forlængerledning, som passer til en Super Charger station.

Til min ladekasse i Frunken.

Hehe.

kajakaj
kajakaj Dec 20 '14

Tvivler på at der fås forlængerkabler til Suc - skal været temmelig tykt, så det bliver vist ikke nemt at få bukket sammen i bilen.

Kiefer
Kiefer Dec 20 '14

Ikke at det vel ikke er muligt at lave en forlænger, siden SuC er DC strøm går der vel kun et styresignal (CP og PP) og så et plus/minus i to af stikkene til selve ladningen.

Men ja kablet bliver nok en anelse tungt at slæbe rundt med, selv for bare et 7-10 meters forlænger.

/Martin 

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 6 '15
DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '14

Nå, så røg den perfekte undskyldning for at parkere foran dem, der blokerer min supercharger. 

"Jamen jeg lader bare", og i dag er det tilfældigvis til en 100% batteri balancering.

DITB
DITB Jan 5 '15

I stedet for supercharger kabel kunne man ha sin egen "bil flytter" med - 4 små ruller man sætter under hjulene, og så kan man skubbe rundt på en bil, uanset om den er låst, bremset eller hvad. Meeeeen, der bliver nok juridiske problemer: Hvem skal betale en evt parkeringsbøde? Hvad hvis den bil man flytter tager skade?

https://www.youtube.com/watch?v=zlfKosKLtKA

Skal man ha et sæt med 4 styks, så er det to par, koster ca 8000 kr (!).

kajakaj
kajakaj Jan 5 '15

Den viste laster kun 4 x 567 kg - 2268 kg i alt. Så det skal være en tom model S der skal flyttes på dem, og alle skal være lige meget belastet hele tiden.

JF
JF Oct 6 '15
SC Kastrup blokeret af efterladt AU13625. Dårlig stil! Flere har ventet i kø og måtte køre igen. <br />
De 45 min er overskredet!

PS: Det var så en Tesla Service medarbejder som sneg sig ud og flyttede bilen :-(
Forummets indlæg er redigeret af JF Oct 6 '15