Loading...
dk

Så kom E.on med energitillæg for All-inclusive | Tesla Forum

KimT
KimT Oct 31 '22

Har lige fået den her (vi har 2 biler til sammenlagt 929,- - derfor stiger vores med 1.200,- pr. måned, og grænsen for forbrug ligger ved 1.500kWh pr. måned ,-) :

Efter en lang periode, hvor vi har kæmpet for at holde priserne i ro, bliver vi nu – som mange andre ladeoperatører – nødt til at indføre et midlertidigt energitillæg til dit abonnement. Det skyldes selvfølgelig de voldsomt stigende energipriser, som hele Europa er ramt af lige nu. Til gengæld hæver vi din strømgodtgørelse.

Din pris pr. 1. december 2022: 929 kr. i abonnement + 1.200 kr. i energitillæg pr. måned.

Hvad er midlertidigt energitillæg?
Energitillægget er et alternativ til en permanent prisstigning, som vi gerne vil undgå. Det er en midlertidig løsning, der løber frem til 31. marts 2023, hvor vi revurderer energipriserne og markedssituationen. Vi varsler dig senest 1. marts 2023, om energitillægget fortsætter.

Højere strømgodtgørelse, når du lader hjemme

Som kompensation for dine eludgifter derhjemme hæver vi din i strømgodtgørelse til 2,25 kr. pr. kWh fra 1. december. Lige nu får du 1,18 kr. pr. kWh. 

I tillæg får du tilbagebetaling af elafgift på 0,90 kr. pr. kWh året ud. Vores tilbagebetaling af elafgift følger statens elafgift.

Ændret kWh-pris over 1.500 kWh

I dag betaler du 1,75 kr. pr. kWh, hvis du lader mere end 1.500 kWh om måneden. Efter 1. december 2022 stiger prisen til 2,80 kr. pr. kWh.

Du kan frit sige op frem til 30. november 2022
Du har normalt en opsigelsesperiode på løbende måned plus en måned. Men fordi vi godt ved, at prisstigningen vil kunne mærkes, kan du opsige dit abonnement frem til de nye priser træder i kraft – uden opsigelsesperiode. Udfyld blot vores korte formular. Husk at oplyse dit kundenummer.

Lidt ekstra ventetid 
De høje energipriser gør, at vi får mange flere henvendelser i Kundeservice, derfor beder vi dig bære over med lidt ekstra ventetid. 

Alle priser er inkl. moms.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 31 '22
Ice2EV
Ice2EV Oct 31 '22

På den ene side er det da ret træls at skulle betale 1200 mere om måneden.

Men hvis du tidligere har fået 1,18 i tilbagebetaling og fremover får 2,25, så skal du jo bare lade 1200 kWh og det løber i nul stigning. Eller er det mig der misforstår.

Iøvrigt fatter jeg fortsat ikke hvorfor Clever og nu EON laver et tillæg for at refundere elafgift. Det er jo i mange tilfælde ikke Clever og EON der leverer strømmen, men eks. Vindstød via ELforbundet eller anden leverandør.

jramskov
jramskov Oct 31 '22

Kan se vi har brugt 387kWh i oktober måned. Uden at have regnet på det, tvivler jeg stærkt på det giver mening for os at forblive kunde.

Vi har kun en bil så prisen for os er:

Din pris pr. 1. december 2022: 729 kr. i abonnement + 650 kr. i energitillæg pr. måned.

KimT
KimT Oct 31 '22
Citat fra Ice2EV

På den ene side er det da ret træls at skulle betale 1200 mere om måneden.

Men hvis du tidligere har fået 1,18 i tilbagebetaling og fremover får 2,25, så skal du jo bare lade 1200 kWh og det løber i nul stigning. Eller er det mig der misforstår.

Iøvrigt fatter jeg fortsat ikke hvorfor Clever og nu EON laver et tillæg for at refundere elafgift. Det er jo i mange tilfælde ikke Clever og EON der leverer strømmen, men eks. Vindstød via ELforbundet eller anden leverandør.

Ja 1.200kWh pr. måned - så udligner det vel hinanden - men kun hvis strømprisen er ca 2,2/kWh (december). I december får man jo så 2,25+0,9 øre retur fra E.on. Så skal man jo gerne tjene 1kr hjem igen. Dvs. strømprisen skal være under 2,15/kWh for de 1.200kWh

Men nu har jeg de sidste mange måneder sørget for at lade ude hvis strømprisen har været over 2,13/kWh

Grunden til tillægget er vel at der er dyre at lade ude - som jo er inkl i ab. 

Ice2EV
Ice2EV Oct 31 '22

Så kunne man nøjes med at "lade ude" tillæg. 

Hvorfor belaste de kunder der kun lader hjemme og om natten. 

Det er ligeså besværligt at regne en pris ud, som hvis du skal købe strøm efter 1/1-23. Der er diverse tariffer på forskellige tidspunkter.

Man skal snart have et professorat i matematik og raketvidenskab for at finde rundt i DJØF regler og p.s.

migselv
migselv Oct 31 '22

Samme besked dumpede ind i min virtuelle postkasse i dag. Kun én bil på abonnementet, så samme konditioner som hos jramskov.

Siden Corona har abonnementet ikke rigtig kunne betale sig hjem grundet reduceret kørsel, men jeg havde beholdt det pga adgang til ladenetværket. Nu er det vist tid til at genoverveje. Jeg ville have foretrukket et "lade ude" tillæg da jeg stort set kun lader hjemme.

Vildgut
Vildgut Nov 5 '22

Jeg er helt enig med jer andre.De skulle have lagt et ladeUDE tillæg på. Jeg lader primært hjemme, men siger også mit abonnement op denne gang da det ikke kan svare sig.

Hvad har I andre kunnet købe laderen fri til? Jeg fik tilbud på 1750 kr, og tænker det er noget jeg siger ja til....

tintin
tintin Nov 5 '22

Det er åbenbart afhængig af hvor længe man har haft abonnementet. Jeg har lige opsagt mit abonnement efter 6 år og kunne købe ladeboksen for 0,0 kr.

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 5 '22
Også 0,00kr her
Vildgut
Vildgut Nov 6 '22
Ja ok... Kunne være godt at vide hvornår den går til 0 kr. 

3 år og 1750 her. 
P85DK
P85DK Nov 6 '22

Har det muligvis noget at gøre med hvilken lader det er? Den gamle med rødt kraftstik er i hvertfald gratis

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 6 '22
Nej det kommer an på hvor længe man har haft abo.
Da jeg ringede sagde de først jeg skulle betale men så så hun at jeg havde været hos dem længere men det blot stod underligt på hendes skærm og så var prisen pludselig 0kr hvilket også blev meldt ud for lang tid siden. Jeg har den grå boks med fast ladekabel.
Noogi
Noogi Nov 6 '22

Tænker sidstnævnte to indlæg handler om det samme. Jeg fik fortalt at kun de gamle kunder kunne frikøbe den til 0 kr. Dvs dem der havde abonnement fra dengang det var med den udgåede "mobile" lader med rødt cee tilkobling. Tænker at det er dem der blev kunder i 2016 og måske 2017. Kroner/øre mæssigt virker det også fair da model 3 kunder fik abonnement til bedre kampagnepriser end de "originale" model s kunder. Så i det store hele går regnestykket nok nogenlunde op hvadenten man får lov at frikøbe til 0 kr. eller 1750 kr.

P85DK
P85DK Nov 6 '22

@Noogi - nemlig

@HemligNemlig - ja, men du har et rødt stik som du tilkobler boksen til strømmen med :-)

KimT
KimT Feb 24 '23

Fik lige mail fra E.on om at energitillæget bliver forlænget, samt at tilbegebetalingen falder fra 2,25/kWh til 1,75/kWh pr 1/4

PL
PL Feb 24 '23
Citat fra KimT

Fik lige mail fra E.on om at energitillæget bliver forlænget, samt at tilbegebetalingen falder fra 2,25/kWh til 1,75/kWh pr 1/4

Så reelt en prisstigning, hvis man lader mere end 260 kWh derhjemme hver måned. Og det tror jeg, alle med det abonnement gør. Hvis elafgiften blev afskaffet for tiden efter 1/7, var det bare med at komme ud så hurtigt som muligt.  

DeaconWP
DeaconWP Feb 24 '23
Citat fra PL
Citat fra KimT

Så reelt en prisstigning, hvis man lader mere end 260 kWh derhjemme hver måned. Og det tror jeg, alle med det abonnement gør. Hvis elafgiften blev afskaffet for tiden efter 1/7, var det bare med at komme ud så hurtigt som muligt.  

Ja, en prissitgning på denmåde, at man så ikke får så meget hjem for de kWh man lader hjemme. Og faktisk også, at man skal betale mere for de kWh man så kommer til at lade over den grænse der er på inkluderet strøm, i dag 750 kWh pr bil. Så det er blevet dyrere.

Ud over det, så er der ingen afgift at age højde for, da deres tilbage betaling altid har været elt i strømpris og afgift. Da afgiften gik væk, gik refusionen af den også væk, så det er kun strøm prisen der gives. Hvilket nu sænkes fra 2,25til 1,75 kr pr kWh.

KimT
KimT Jun 30 '23

Så kom der igen mail fra EON 

Energitillæget fjernes pr. 1/8, og abonnement prisen hæves (vi har 2 biler) fra 929,- til 1.499,-

Strømgodgørelsen sænkes fra 1,75/kWh til 1,08/kWh og så får man den til enhver tid gælgende elafgift som er på 0,87kWh

Men de reklamerer ret kraftigt for at få kunder over på deres Home Lite hvor man lejer boksen til 199,-/md med tilbagebetaling af elafgift (https:///...arten/home-leje.html)

Men den stigning jeg får i abonnement kan det med mit forbrug på ca. 900kWh/md godt lønne sig at skifte. Jeg sparer ca 328/md som så kan bruges til at betale for at lade ude. I forvejen er jeg sku ikke imponeret over Eon ladenetværk, så er det nok bedre at bruge besparelsen på Tesla's ladenetværk. For når Eon's ladenetværk ikke er der hvor jeg skal bruge det, har jeg ikke det store gavn af at betale for det. Tror i snit er det i nærheden af 40kWh/md der bliver ladet på deres offentlige lader.