Ja, det sker, min M3P fra mar. 20' har gjort det mange gange, også skruet ned til lige foran bilen, feature:)
Nej.
Men jeg oplever til gengæld, at rattet glider ned over tid, så det med jævne mellemrum skal indstilles lidt opad og på ny gemmes i profilen. Det er måske ~1 cm om måneden, så det er ikke noget, man lægger mærke til fra dag til dag. Men efter et par måneder sidder rattet alt for lavt, så den øverste del af ratkransen dækker for instrumentbrættet.
Jeg har en Model S.
Det er vist en standard "feature" på ældre M3. Min egen fra 2019 gør det også.
Jeg har gjort det til en vane at gå ind i menuen en gang i mellem når jeg holder på en vandret flade ("Controls > Service > Adjust Headlights")
Så kører lygterne lidt op og ned og så står de fint igen. Jeg ændrer ikke på det efterfølgende.
Så virker det et par måneder igen...
Vi stillede dem også jævnligt tidligere, men har ikke gjort det længe. Måske fordi det ikke rigtig har været "lygtetændingstid" før hu.
Idet jeg tænker over det, så tror jeg faktisk ikke vi har stillet lygter siden vi på garantien fik nye pga kondens i lygterne..... Men det kan godt være min hukommelse spiller mig et puds på den konto.
Kunne være sjovt om der hænger sammen med det. Jeg overvejer at få dem til at se på det igen... For kan da ikke passe..Vi stillede dem også jævnligt tidligere, men har ikke gjort det længe. Måske fordi det ikke rigtig har været "lygtetændingstid" før hu.
Idet jeg tænker over det, så tror jeg faktisk ikke vi har stillet lygter siden vi på garantien fik nye pga kondens i lygterne..... Men det kan godt være min hukommelse spiller mig et puds på den konto.
Det passer meget godt og har også stadig problemet. Første gang vi døjede med det var omkring november 2020:
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7446?page=1#post-111001
Jeg bruger stadig tricket med at tjekke "lyset skal være ved græskanten" hos naboen når jeg kommer hjem.
Lyder også ganske irriterende med rattet MOS, men bilen indstiller sig jo også typisk til mom profil når je åbner op, gør model S (2015?) ikke det?
Jo, jeg har også en personlig profil, der automatisk indstiller sæde, rat og spejle til mig. Og så bruger jeg profilen "nem indstigning", hvor jeg har sat den til at køre rattet helt op, så man nemmere kan stige ind og ud. Min mistanke er, at hver gang den kører rattet op og ned ved ind-/udstigning, så rammer den kun næsten tilbage i samme position (vi snakker måske ~0,1 mm), som den kom fra (måske pga. noget afrundingsfejl), og at denne fejl akkumuleres over tid.
Er ude for det samme med min Model 3 LR fra 19. Virker som om jeg ofte skal justere lygter for at undgå at blive "flashet af modkørende". Indimellem er folk dog nogle hundehoveder fordi man mødes opad bakke eller fordi nyere lygter bare virker skarpere - især når det ikke er matrix.
Da de 4 års garanti løber ud til foråret så regner jeg med at bokke tid hos Tesla. Jeg kan dokumentere lidt lidt kondens i både for- og baglygter. Hvis selve lygtejusteringen er en del af evt. "ny forlygte" kan jeg jo være heldig at problemet løser sig.
Mener jeg fik at vide at grænsen gik imellem dug og dråber, da vi fik udskiftet på garantien..
Har uploadet fotos af mine fund via service anmodningen, og så må jeg se hvad de siger. I forlygterne er det nogle ret tydelige dråber fordelt i cirka Ø50mm lige foran nærlyskeglen. Når de tørrer efterlades mærker på indersiden. Havde der været lidt helt ude i kanten så skidt pyt, men når reelt kan have indflydelse på lysoutput så håber jeg godt nok Tesla kommer mig i møde. Baglygterne er mere henad lidt kondens i hjørner.
@HrMogensen
Lyder umiddelbart som om, du har en sag med forlygterne. Har du evt. mulighed for at uploade billederne her, så alle os selvbestaltede sofa-internet-eksperter kan vurdere det?
Sådan så vores ud, da vi fik skiftet.
Den eneste grund til vi opdagede det var at den ene lygte slukkede pludselig, Bestilte mobil service, som kom efter 4 uger, men dagen før service ankom, så tændte lygten sgu igen!
Ligesom det først var efter service at jeg opdagede der var striber i lyskeglen. Formentlig pga vandet.
Så var det service manden sagde, de der lygter bør skiftes pga vand i lygten. Så han lavede en anmeldelse, og vi blev indkaldt til udskiftning.
Kan bekræfte at dug er ikke fejl. der skal være dråber sagde de til mig.
Men hvor mange vides ikke.
Jeg ser ganske mange model 3 hvor den ene lygte lyser helt skævt.
Så der må jo være noget om det.
Jeg ser ganske mange model 3 hvor den ene lygte lyser helt skævt.
Og det er ikke bare pga. det asymmetriske lys, som alle har?