Loading...
dk

Input søges til hjælp af produktionselleverandør | Tesla Forum

Tesladriver
Tesladriver Nov 19 '22

Jeg får opsat solceller på mit hus, og i den forbindelse har min solcelleleverandør oplyst mig at jeg skal vælge en produktionselleverandør der kan sælge min (evt) overskydende strøm.

Så, jeg kan se på energinet's hjemmeside der er et par stykker at vælge i mellem - hvad er jeres erfaringer, nogen jeg ikke bør/bør vælge?

Og har jeg forstået det rigtigt, at man sagtens kan købe strøm fra et selskab, men sælger til et andet? Kan tilføjes jeg i dag bruger Ewii til køb af strøm på timebasis.

 

selsoe
selsoe Nov 19 '22

Når du siger du skal vælge en produktionsleverandør der kan "sælge" din strøm, mener du et selskab der vil købe strømmen af dig, ikke?

Jeg har selv aftale med Vindstød. Der var umiddelbart dem der gav de bedste priser på overskudsstrømmen. Det giver dig også den fordel, at du kan lave elaftale (altså den strøm du køber fra nettet) med dem som er betalt månedligt bagud i stedet for aconto, samt at det er billigere end Ewii.

Tesladriver
Tesladriver Nov 19 '22

@selsoe - tak for rettelsen, selvfølgelig mener jeg et selskab der skal købe min overskydende strøm - my bad ;o) 

Og også tak for input vedr. Vindstød, tænker det vil gi' mening at have det samme selskab til både køb og salg, og hvis det samtidigt er billigere - lyder det som en god aftale.

Dec14
Dec14 Nov 20 '22

Jeg kan klart anbefale Jysk Energi A/S i Holstebro. Måske kan jeg få 2-5 øre mere for strømmen et andet sted, men som noget ret specielt i dagens Danmark bliver telefonen svaret når man ringer og man mødes altid af venlige og kompetente medarbejdere. Det vægter jeg højere end smarte hjemmesider med selvbetjeningsløsninger, der alligevel aldrig virker efter hensigten. 

Tesladriver
Tesladriver Nov 20 '22

@Dec14 Takker! De kommer med i overvejelserne. Er dog sjældent jeg indtil videre har haft brug for at tale med min el-pusher - men kan jo være det bliver nødvendigt fremover :) 

MichaelS
MichaelS Nov 21 '22

Sælger gennem Vindstød, forholdsvise lave omkostninger, og når det først er sat op, er der ikke så meget at tale med dem om. Har fået fin support via email.

Tesladriver
Tesladriver Nov 21 '22

@MichaelS Super - +1 på Vindstød. Måske jeg har en lille fornemmelsen hvor det blæser hen ad ;o) 

 

Forummets indlæg er redigeret af Tesladriver Nov 21 '22