Loading...
dk

Anbefaling til tur. | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 23 '22
Jeg skal fra min bopæl ved Køge til Ejby på Fyn hvor bilen skal stå 24-26 timer uden mulighed for opladning.
<br />
Jeg har fra start 354km og det er 150km hver vej.
Der er 100km fra destinationen til Slagelse suc når jeg skal retur.
Ca. 15km til suc i Middelfart men modsat retning så det orker jeg ikke lige.
Den nye Odense suc ser ud til at ligge 35km fra Ejby men den ligger umiddelbart 20min fra motorvejen. Kan det passe?

Så der “burde” jo være 55km i tanken når jeg når tilbage til Slagelse men med dette kolde vejr og det strøm der ryger ved den står stille i et døgn så vej jeg jo også godt at det ikke holder.

Hvad ville i gøre?
Hvis jeg slår Energy mode til så den går i dvale når jeg parkerer den og kører over til Fyn med range mode slået til, tror i så det giver nok til der er mulighed for at nå til Slagelse? Jeg har ingen ide om hvor meget de to ting tilsammen kan give ud over det nok bliver pisse koldt i bilen fordi den bruger mindre strøm til at lave varme. Da jeg har opsagt mit eon home all inklusive kan jeg ikke lade gratis på eon på tanken på motorvejen men selvfølgelig betale 5,50kr Per kw.
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Nov 23 '22
YESTES
YESTES Nov 23 '22
Det tager ca. 8 minutter fra motorvejen og til superchargeren ved rosengårdscenteret… jeg kommer der meget ofte. Helle en meget lille omvej fremfor at løbe tør. Vh yestes
ankjaers
ankjaers Nov 24 '22

Der ligger 300kw ladere i Aarup ikke langt derfra. Jeg ville nok bare køre direkte fra Køge til Ejby. Og så ramme Odense Superchargeren på vejen hjem. 

jpx
jpx Nov 24 '22

Uno-x ved Nyborg er 300kW, og ligger lige ved motorvejsafkørslen

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 24 '22
Olay hat prøvet et par gange via Google Maps og det hurtigheder jeg kan få den til at vise er 15min fra afkørsel til Odense suc.

Ja jeg har CCS og kan selvfølgelig godt tage en motorvejslader og betale for dette.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget de to energi indstillinger evt kan hjælpe?
Gad virkelig godt kunne nå til Slagelse suc.
Bianco
Bianco Nov 24 '22

Det der betyder noget er:

Hastighed, regn, modvind, kulde, "energy mode" - i den rækkefølge.

Nikola
Nikola Nov 24 '22

Der er vel tre veje:

Bruge lidt mønt (sparet fra fra det opsagte abo?) og betale for lidt juice på vejen.

Køre omveje for at få gratis SuC.

Fylde termokanden og tage hue og lange underbukser på og lægge sig bag en lastbil.

Jeg havde smidt lidt mønt... Taler vi om max 100,-?

cth
cth Nov 27 '22
Quote from HemligNemlig Olay hat prøvet et par gange via Google Maps og det hurtigheder jeg kan få den til at vise er 15min fra afkørsel til Odense suc.

Ja jeg har CCS og kan selvfølgelig godt tage en motorvejslader og betale for dette.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget de to energi indstillinger evt kan hjælpe?
Gad virkelig godt kunne nå til Slagelse suc.

8 min er muligt hvis der ikke er trafik. Med meget trafik, så kan den godt doble op. 

Er det i centerets åbningstid er det jo et godt sted... Tiden er hurtig gået med f.eks. at handle og du betaler jo gratis :-)

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 27 '22
Lige en Update, bilen kan ikke lade til mere end 97% 348km.
Satte de 2 energi setting til og ankom med ca180km tilbage.
Bilen stod så 25 timer og der var hele 170km tilbage og rigeligt til at nå til Slagelse.
Så de 2 indstillinger virker ihverfald en smule.