Kan man ikke parkere i "tow" mode - altså bugsering, så er P-bremsen da frigjort? Man kan selvfølgelig risikere at nogen så kommer og trækker bilen væk!
Jeg kører MEGET på regen og bruger bremserne kun lidt - jeg har ingen problemer efter 13 måneder og 35K, den bremser fortrineligt!
Heller ingen problemer her. Men jeg tager et par kraftige opbremsninger ind imellem og ihvertfald efter hver vask.
Bjarni, det har faktisk været god service fra Teslas side, at de gjorde det U/B for dig, da du reelt nok selv er skyld i det. Tesla har ihvertfald ikke skylden. Igen skyldes det våde bremser, enten våde da du satte den, fordi du ikke har bremset dem tørre inden parkeringen. Alternativt er der kommet en del slagregn ind på bremser/skiver medens du har være ude at rejse, og så er de rustet fast. Hvis jeg glemmer at bremse hårdt et par gange inden jeg kører ind i garagen, og bilen måske står i et par dage med våde bremser, så er de også rustet fast, og det giver et ordentligt brag når de går løse. Har også prøvet det med lufthavnen med vore andre biler. Jo mere åbne fælge, jo værre. Sidst tog det rigtigt mange efterfølgende meget hårde opbremsninger med min hustrus Audi Q3, før bremserne begyndte at lyde normale igen. Det tager nogen tid at slide en stor rustplet bort. Ikke mindst når det er på baghjulene, da bilen kun bremser med ca. 20 procent der.
Jeg er enig med dig i det er god service. Ikke fordi de gjorde det U/B for mig. Men fordi de ikke kom med en lang søforklaring om det var min egen skyld og netop indrømmede at det var en produktionsfejl ;-) Jeg spurgte direkte til om det var fordi bremserne var rustet fast. Det var ikke tilfældet. Skulle da også være mærkeligt med 6 uger gamle bremser. Jeg er klar over du mener de kan ruste på få dage, men så vidt jeg er orienteret (uden at være ekspert), så kommer de med en belægning fra fabrikken der gør, at det ikke sker sådan lige med det samme.
Jeg giver som sådan ikke Tesla skylden. Det er ikke dem selv der laver bremserne til bilen. Så der kunne have sket præcis det samme hvis jeg havde købt en Ferrari.
Lidt besværligt at skulle parkere i tow-mode hvis man skal afsted hver dag, men jeg gør det i øjeblikket fordi bilen ikke bruges hver dag. Det hjælper på fastlåste bremser og pynter på skiverne. P-bremserne kan slides rene hvis man trykker P et par gange i langsom fart.
lidt ærgeligt at Tesla ikke blot har lavet en varme resistor som man kunne dumpe regen til når batteri er fyldt/koldt - giver rigtig god mening i en kold vintertid at få den tabte energi tilbage som varme (nok knap så relevant i californien)
Er der nogen andre der oplever at bremserne skurrer ved nedbremsning, dvs lige inden bilen stopper.? Kører 1-2 km`t og bremser igen og den gør det samme. Har ikke oplevet det med andre biler og bilen er helt ny.
Er det noget Tesla retter ved service.? Men er jo bare lang tid til, og jeg oplevede det også ved andre Teslaer ved testkørsel, hvor medarbejder sagde det kunne justeres. Men synes da bare det er skidt at så mange Teslaer ikke har lydløse bremser
Mon ikke det er et resultat af at bremserne stort set ikke anvendes på grund af regenerativ bremsning. Vores var også begyndt på dette, men efter at vi nu husker reelt at bruge bremserne et par gange om dagen er det forsvundet igen.