Loading...
dk

Bug i 2022.40.4.1? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 28 '22

På vej hjem fra arbejde i dag kom der svage kliklyde fra HVAC. Prøvede at lavede en reset men det hjalp ikke. Observerede også, at det ikke længere var muligt,  at styre luftdyserne interaktivt. Er der andre der oplever tilsvarende?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 29 '22
DenseH
DenseH Dec 11 '22
Har først observeret fejlen i 2022.44.2. Anlægget går hele tiden over i “Automatisk afdugning” og så kan man ikke justere dyserne. Men hvis jeg slår Aut. fra og slukker og tænder for ventilation. Kan jeg styre dyserne igen. Hvis man så slår anlægget over på Aut. igen, går der et øjeblik og så er vi tilbage på “Automatisk afdugning”. Uanset om jeg kar kørt i en opvarmet bil i 2 timer. Mon ikke det er rettet i den næste opdatering.
Nikolaj
Nikolaj Dec 11 '22
Jeg var også ude for i går, at den startede forvarmning af batteri 80 km før superchargeren. Da jeg i energi-appen opdagede, at den havde brugt 7%, slog jeg det manuelt fra ved at vælge en destination lige ved siden af SUC.
KimT
KimT Dec 11 '22

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor batteriet skal forvarmes til ca 50 grader når man f.eks ankommer til en V2 SuC eller ankommer med en høj SoC så ladehastighed ikke kommer over 150kWh. Fint hvis den ved den kan lade med op til 250kWh. Men hvor tit er det lige man rammer det. Spild af energi.

Synes jeg så noget omkring med at batteriet ikke bliver varmet så meget op hvis man lader på en 50kWh, det skulle vist være kommet i nogle af de sidste FW

PS for at vende tilbage til bugs. Fald over denne hjemmeside med release notes, som også holder styr på "Bugs introduced in this release" : https://tesla-info.com/...=2022.40&search=

Så lige en af de ting der var nævnt - som jeg virkelig håber kommer til Danmark - men tvivler desværre : 

Daytime Running Lights

In some countries, the Daytime running lights are now reported to include the rear lights, not just the front. While lighting is generally a legislative requirement, we feel this is a welcome improvement.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 11 '22
KristianM
KristianM Dec 11 '22
Citat fra KimT

...

PS for at vende tilbage til bugs. Fald over denne hjemmeside med release notes, som også holder styr på "Bugs introduced in this release" : https://tesla-info.com/...=2022.40&search=

Så lige en af de ting der var nævnt - som jeg virkelig håber kommer til Danmark - men tvivler desværre : 

Daytime Running Lights

In some countries, the Daytime running lights are now reported to include the rear lights, not just the front. While lighting is generally a legislative requirement, we feel this is a welcome improvement.

Hørt!

Men tror heller ikke på det.

https://www.notateslaapp.com/...40.4.2/release-notes står der:

Not relevant in Denmark    
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 12 '22

Seneste opdatering i dag 2022.44.2 ser umiddelbart ud til at have løst problemet. Dog kommer der stadig små kliklyde fra HVAC.