Loading...
dk

Pal i ladeport låser ikke efter SW til 2022.44.2 | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Dec 7 '22
Vil blot gøre opmærksom på at 2022.44.2 synes at give anledning til problemer med at lade porten på de gamle TMS ikke låser, og man derfor ikke kan bruge SuC. Problemet opstod for mig i går, og i dag var jeg ude og få skiftet ladeport til den nye type (en dyr omgang i øvrigt, da klap og baglygte også skal udskiftes). Efterfølgende var jeg forbi en Supercharger og kunne konstatere at problemet ikke var løst. Præcis samme problem på trods af at al HW var skiftet. Jeg kan derfor ikke se anden årsag til problemet end den software opdatering jeg har installerede i går. Så nu er i advaret<br />
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Dec 7 '22
tintin
tintin Dec 7 '22

Det lyder ikke rart, jeg har lige opdateret til 44.2 og skal køre på tværs af landet på søndag. Er der andre der har oplevet dette? 

ODE90D er det kun ved SuC at det er et problem eller er det også et problem ved hjemmeladning?

CanEl
CanEl Dec 7 '22

stikket skal altid være låst, for at ladning kan foretages.
stikket må ikke kunne tages ud, med belastning på.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Dec 7 '22
ODE90D
ODE90D Dec 7 '22
Hjemmeladning er muligt, da det ikke kræver at stikket låses. 

Jeg har ræsonneret mig frem til fejlen kan skyldes, at der i stedet for hhv en åben og en lås kommando sendes en åben/åben fra ECU’en, da man tydeligt kan høre den aktiveres. Om det så kan skyldes en fejl på ECUen ved jeg ikke - men sært det sker lige efter en opdatering. 
ODE90D
ODE90D Dec 7 '22
Den kan godt hjemmelavet selvom stikket ikke er låst fast. Det kan jeg jo konstatere i min egen indkørsel, men ikke Supercharge. Hvis en af jer har opdaterer til 2022.44.2 og ikke oplever problemer med chargeport vil jeg gerne vide det ….. for så er det nok ECUen.

@TinTin - måske du kan prøve at se om stikket låser som det skal ifm hjemmeladning? I såfald skulle du klare frisag
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Dec 7 '22
tintin
tintin Dec 7 '22

ODE90D

Når jeg lader via min E-ON box hjemme så låser ladeporten, jeg kan i hvert fald ikke tage ladestikket ud uden at låse ladeporten op

ODE90D
ODE90D Dec 7 '22
Tak …. Hvad kører du? Også en TMS / årgang?
MOS
MOS Dec 7 '22

Ja, normalt låser den ladekablet fast i porten under ladning. Men jeg mener, at den godt kan lade på AC, selvom den ikke er låst.

Jeg får lige den tanke, om det kan have noget med et eller andet vinter-mode at gøre - for at undgå, at låsen fryser fast her i kulden (evt. kombineret med anden fejl)? Måske er det bare et vildspor - blot en tanke jeg lige fik.

tintin
tintin Dec 7 '22

ODE90D Jeg har en P85D fra 2015. Jeg skal lade på SuC i Køge på søndag så jeg melder tilbage 

ODE90D
ODE90D Dec 7 '22
@Tintin: Jeg tænker ikke at du har noget problem. Når det virker derhjemme burde det være ok. Jeg må en tur ud til Tesla i morgen. Tak for hjælpen