Vælg knappen med de 3 lyn, så kommer alle hurtigladere op på kortet. Det kan være, man lige skal zoome lidt ud. De røde pins (Tesla SuC) på kortet er ret nemme at skelne fra alle de andre. Her kan man også hurtigt danne sig et overblik over hvilken SuC, der ligger nærmest på ens rute.
Jeg synes det er ret fedt at det nu er muligt at forvarme til andre lynladere. Tesla skal bare lave 1 lyn 2, lyn 3 lyn og så en der kun viser Tesla Supercharger
Vil det være en dårlig ide at sætte en model S til power off ved langtidsparkering i lufthavnen? Jeg forstiller mig at det måske er et problem i forhold til at vedligeholde bat. temp.
@tintin
Jeg tror ikke, jeg er helt med... Hvad mener du med "power off"? Man sætter den vel bare i "Park", når man parkerer. Og hvorfor skal den vedligeholde batteritemperaturen? Danske vintertemperaturer er da ellers perfekte til at langtidsopbevare et batteri.
Hvis du vil minimere vampire drain ved langtidsparkering, så kan du med fordel slå "energy saving" til, "always connected" fra og "cabin overheat protection" fra.
Hvis du er bekymret for, at der ikke er nok strøm på, til at du kan køre videre, så kan det være fristende lige at tjekke på appen. Men det er en rigtig dårlig idé. Når du logger på appen, så vækker du bilen og så vil den nemlig bruge en del batteri i et stykke tid, indtil den falder i dyb søvn igen. Det bliver derfor nemt en selvopfyldende profeti. Tjek evt. SoC lige inden du parkerer. Og lad så bilen sove i fred.
Jeg plejer at regne med ca. 1% vampire drain pr. dag + 10% ekstra, så man er på den sikre side. Og så skal der selvfølgelig stadig være nok til, at du kan køre til nærmeste lader.
Tak for svaret MOS. Jeg vil gøre præcis som du foreslår. men jeg har lige et tillægsspørgsmål. Når man sætter bilen til planlagt afgang lader den så også batteriet om til den grænse man har sat den til? Eller er det nødvendigt at indstille både planlagt afgang og planlagt opladning? På forhånd tak og undskyld min uvidenhed, men jeg har også kun haft bilen knap 8 år
Tak for svaret MOS. Jeg vil gøre præcis som du foreslår. men jeg har lige et tillægsspørgsmål. Når man sætter bilen til planlagt afgang lader den så også batteriet om til den grænse man har sat den til? Eller er det nødvendigt at indstille både planlagt afgang og planlagt opladning? På forhånd tak og undskyld min uvidenhed, men jeg har også kun haft bilen knap 8 år
Jeg har så kun haft min bil i godt 7 år :)
Jeg bruger jævnligt "planlagt opladning". Det fungerer på den måde, at den automatisk starter opladning præcis på det angivne tidspunkt. Og så lader den, indtil den når den opladningsgrænse, den er indstillet til. En lidt pudsig detalje er, at hvis du kommer hjem og sætter ladekablet i kort tid eller få timer efter det planlagte tidspunkt for opladning, så starter den med at lade med det samme (nok fordi den tænker, at den allerede er lidt for sent på den). Kommer du først hjem mange timer efter det planlagte tidspunkt for opladning, så starter den først opladning dagen efter på det angivne tidspunkt.
Jeg har aldrig selv brugt "planlagt afgang", så jeg har ingen erfaringer med denne feature. Men når det er sagt, så er jeg rimelig sikker på, at det fungerer på den måde, at den starter opladningen i tilpas god tid, således at den er færdig med at lade og klar til at køre på afgangstidspunktet. Derudover kan det være, at "planlagt afgang" også preconditionerer batteriet og kabinetemperaturen, men det er jeg lidt usikker på, da jeg ikke har prøvet det.
Jeg mener ikke, man kan vælge begge indstillinger (planlagt opladning/afgang) på én gang, så det er enten eller. Jeg er dog ikke helt sikker på dette.
Korriger mig gerne hvis jeg tager fejl.
"Planlagt afgang" havde i gamle dage en skjult funktion som ikke stod nogen steder, at den sørger for at lade bilen op så den er klar inden afgang, MEN ladet når el er billig, hvilket pga. USA-tænkning betyder at den lader så den er færdig med at lade kl. 06. Dette var et par år siden, så det kan være ændret.
EDIT: Og det har aldrig stået i manualen
Dette er hvad der, blandt andet, står i manualen men hvorfor skriver de "og/eller opladning"
Benyt Planlagt afrejse for at angive et dagligt tidspunkt, hvor du gerne vil have, at Model S er klar til en køretur. Dit køretøj beregner automatisk, hvornår det skal påbegynde klargøring og/eller opladning. Dette sikrer, at opladningen er fuldført og/eller klimaet i kabinen samt batteriet er klargjort til dit afrejsetidspunkt.
@tintin
Mon ikke det betyder, at den gør begge dele, men kun såfremt der er behov. Dvs. hvis den allerede er ladet op, så lader den selvfølgelig ikke endnu mere. Og hvis kabinen/batteriet allerede er tilstrækkeligt varmt, så gør den heller ikke mere ved det.
Det kunne man godt forestille sig. Jeg tester det i nat og vender tilbage med oplysning om hvordan det fungerer