Hjælper det noget, hvis jeg mener at kunne huske en udtalelse om, at det er en Øresunds brobizz der virker, og måske ikke en Storebælts brobizz?
Hjælper det noget, hvis jeg mener at kunne huske en udtalelse om, at det er en Øresunds brobizz der virker, og måske ikke en Storebælts brobizz?
Måske, mener min er fra storebælt, hvor efter øresund er blevet koblet på.
er der nogen som har en ide om hvad man gør ved ejer skifte....har stadig autopassen fra min tidligere tesla....skal man afmelde den, eller kan/skal den flyttes til den nye
så vidt jeg kan se på min side ved fjellinjen, kan du ændre nr plade i menuen.
Niels: Hvis jeg stod i den situation, ville jeg skrive til administrationen i Norge og fortælle, at det "fripass" nu skulle bruges i en ny el-bil med det nye registrerings nummer.
Dvs at din Storebælts Brobizz med tilkoblet Øresundsbro virker som Fripass Bizz i Norge?
I hvert fald under tilmeldingen.
Så må vi se, når du får svar, og får den brugt i Norge.
Det er korrekt, og ja- jeg ved først om det virker, når jeg køre igennem den første station :-)
Fik en regning for lidt kørsel i Oslo, da jeg havde glemt at tilmelde min Brobizz. Jeg lavede en indsigelse og de frafaldt deres krav med en venlig påmindelse om at huske at tilmelde mig næste gang
Den lille lavet af grim plastic, så den er altid i hanskerummet, men måske skulle man placere den i 'nose-conen' - ved ikke helt hvad du mener DeaconWP, er der flere slags?
Der er nogen man får ved Storebælt, og nogen man får ved Øresunds Bron.
Længere oppe er der nogen der oplever problemer med dem sammen med fripass oprettelsen. Derfor kunne spørgsmålet være, om det gælder for begge slags. Det er derfor jeg spørger.
Så er min fritagelse officielt godkendt. Dog bliver det ikke på brobizz'en , men får tilsendt en brik.
Ok. Så du endte altså ud med to brikker alligevel. Så er det jo lige vidt. Så tror jeg at det jer gør er, at sende min Storebælt brobizz retur til Storebælt (for den kan ihvertfald ikke registreres i Norge), og jeg skal ikke have nogen Øresundsbron aftale. Så jeg bestiller en Fjellinien brobizz (eller en af de andre fra Norge, da jeg ikke umiddelbart kommer til Oslo (http://www.autopass.no/bestill-brikke)), og bruger den over det hele (Norge, Danmark m.m.). Opretter selvfølgelig en Fritaksavtale. Det burde give det samme alt i alt, bare med gratis tuneller m.m. i Norge, og så skal jeg kun have én brik.
Træls at de ikke kan tale bedre sammen, når systemet nu i bund og grund er det samme.
Tak for svarene.
Venlig hilsen
Mikkel
Interessant at læse om problemerne med kompatibilitet mellem de forskellige systemer.
Selv har jeg fint kunnet registrerer min Storebælts brobriz både hos Øresundsbroen (husk rabatkoden IKEA for at spare 185 kroner) og også til norsk fritagelse ved fjellinjen.no . Jeg finder dog først ud af om fritagelsen i Norge fungerer i uge 7.
Nu har jeg fået en Norsk BroBizz (AutoPass) fra et mindre tunel firma i Norge, men når den skal betales (her tænker jeg også på hvis jeg skal betale for turer i DK m.m.), skal jeg overfører penge via IBAN, hvilket jo koster lidt ekstra, til forskel fra min gamle Storebælt BroBizz.
Hvordan foregår betaling med ex. Fjellinien eller andre Norske selskaber? Er det også IBAN, eller er der nogen der har en gratis løsning (evt. automatisk med noget lignende Betalingsservice)?
Hos Fjellinien kan du betale med kreditkoret, det har jeg gjort og det fungerer ok.
/Martin
Storebælts bizz er OK
Øresundsbizz ikke.
Kopi af reg.att. scannes og sendes og så får man OK.
mvh
Hans Jørgen