Loading...
dk

Indbyttepris | Tesla Forum

PeterE
PeterE Jan 26 '23

Altså, jeg var jo klar over at Teslas bud på et byttepris nok ville være lidt uinteressant - men for benchmarkingens skyld spurgte jeg da på et byttepris på min 85D.

Og det er lidt interessant, og der måske/vist en umiddelbar sammenhæng til de seneste reduktioner på nye biler. Selvom TMS ikke er ramt, og vist stort set ikke kan bestilles/leveres. Budskabet er som altid, at Tesla på ingen måde vil have de brugte biler retur eller på Autocom - hvilket er 100% fair. Signalet er blot meget tydeligere end da jeg spurgte for hhv 12 måneder siden, og for 24 måneder siden. 

Se selv: 

Km kørt Dato Byttepris 177000 km Feb, 2021 213.750 kr       209000 km Feb, 2022 185.000 kr       240000 km  Jan, 2023 110.000 kr

Skal måske nævnes er bilen er i - tæt på - perfekt stand, bortset fra lidt slidte sæder. CCS/MCU/DAB opgraderet, fri SuC etc etc. Jeg har et privat bud på 260.000,- men vil ikke sælge før charge-gate søgsmålet er afsluttet. Og ja, garantien udløber til næste november - og det betyder noget.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 26 '23
KimT
KimT Jan 26 '23

Personligt ville jeg nok slå til og få den solgt til den pris.

Jeg solgte jo min 70D (stort set da priserne toppede i sommers) da jeg ikke ser den store genvinst der kan komme ud af retsagen :

1: Der sker intet; Tesla "vinder"

2: De ændre ladehastigheden tilbage

3: Du får tilbudt rabat på nyt batteri

4: Du får nyt batteri

5: Du får tilbudt en kompensation for svie & smerte for at have brugt så mange timer ekstra på at lade

Hvis du vil vente på retsagen, og alligevel vil sælge bilen, så er det jo reelt kun pkt. 5 du får noget ud af, og det får du alligevel selv om bilen er solgt da det er dig der deltager i søgsmålet.

Ladehastigheden er så meget bedre på de nye, at det har jeg fået mere gavn ud af de sidste 7 måneder, end de par hundrede kr. som Tesla nok ender med at skulle betale ifm. pkt 5. Den retsag der kørte i USA omkring tab af rækkevide hvor spændingingen blev sat ned fra 4,2V til 4V gav jo kun nogle få $ til den enkelte.

Jeg ville nok ikke køre i en pre-facelift model uden batteri garanti, og derfor mente jeg at i sommers var et godt tidspunkt at sælge den

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 26 '23
PeterE
PeterE Jan 26 '23

@KimT, gode pointer - jeg er faktisk bare meget godt tilfreds med bilen; Den kører som da jeg hentede den for ca 100 år siden, og jeg har bare lyst til en ny bil. Ladehastigheden er irriterende, men det lever jeg med. Lidt endnu.

KimT
KimT Jan 26 '23

PS og pkt. 5 kun nok udvides med et beløb for forøget værditab som vel også har været nævnt i papirerne. Men med de prisnedsættelser der lige har være er det nok ikke noget der kan sammenlignes.

PPS mht. retsagen i USA så blev de dømt til at betale $1,5mio til deling blandt de 1700 ejer som deltog i retsagen. Efter andels til advokat og personen som opretede sagsanlæget blev fordelt, fik resterende en check på $625

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 26 '23
cth
cth Jan 26 '23
Citat fra PeterE

@KimT, gode pointer - jeg er faktisk bare meget godt tilfreds med bilen; Den kører som da jeg hentede den for ca 100 år siden, og jeg har bare lyst til en ny bil. Ladehastigheden er irriterende, men det lever jeg med. Lidt endnu.

Det kan jeg godt forstå... hvis du kører 35.000 om året kan du vel spare en 15000 hvis du lader hos tesla.

Men det gider du næppe, så den del får du kun noget ud af hvis du bruger den arb. mæssigt eller på anden måde kører rundt i landet.

Jeg kører af og til i min gamle 90D og den har gået de der 200.000 og man mærker intet og kører lige så godt om end ikke bedre end min nye.

Smutter batteriet så koster et nyt ..100.000 ?

Hvis jeg skulle have lånt pengene til min, så havde jeg ikke ofret 700.000 kr. 

Nye smarte biler frister... men det er jo bare transport :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 26 '23
PeterE
PeterE Jan 26 '23
Enig, nye biler frister altid - men at bytte denne her ind for 110k det kommer ikke til at ske :)

KimT
KimT Jan 26 '23

Jeg mente også det private bud du havde fået på 260K ;-)

Ice2EV
Ice2EV Jan 26 '23

Tesla byder notorisk lavt.

Ville bytte vores tidligere Merc c200 i starten af 2021 til en ny model 3(så vi havde 2). Billigste på bilbasen hos forhandler dengang var 299k. Tesla bød 80. Solgte den kort før jul til 205k privat. Det var alligevel 50 k under billigste forhandler pris.

PeterE
PeterE Jan 26 '23
Citat fra KimT

Jeg mente også det private bud du havde fået på 260K ;-)

I know :) Og det har du 100% ret i.
P85DK
P85DK Jan 26 '23

@PeterE - jeg skal nok hente den for 115K i aften, så har du lige lavet 5.000 kr i forhold til Tesla og alle bør være glade ;-)

Du behøver ikke takke mig, det er da det mindste jeg kan gøre for en fælles gammel teslaforum bruger :-)

PeterE
PeterE Jan 26 '23
Citat fra P85DK

@PeterE - jeg skal nok hente den for 115K i aften, så har du lige lavet 5.000 kr i forhold til Tesla og alle bør være glade ;-)

Du behøver ikke takke mig, det er da det mindste jeg kan gøre for en fælles gammel teslaforum bruger :-)

Phew, dejligt med venner som dig :) Jeg skal bare lige have hovedet med mig, og vælge imellem den lækre Taycan (sport turismo), den hyggelig og sommerhusagtige Buzz eller den fornuftige TMY…

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 26 '23
MOS
MOS Jan 26 '23

Jeg vil godt byde 120k. Så er der også næsten nok til en Taycan ;->

Jeg kan dog nok først nå at hente den i morgen eftermiddag...

P85DK
P85DK Jan 26 '23

You snooze you lose - bilen er hentet her til aften og Peter har fået en Renault Twizy og har nu ingen udfordringer med at parkere nogen steder. Endnu en gang er alle glade :-)

MOS
MOS Jan 26 '23

Øv, havde Peter bare haft tålmodighed til at vente til i morgen, så havde han haft en Taycan i stedet for en Twizy :)

Og jeg havde haft en billig konebil, som f.eks. kunne bruges til en fødselsdagsgave ;-)

Min bedre halvdel sidder lige ved siden af - og hun er en smule skuffet nu :-(

P85DK
P85DK Jan 26 '23

Vi kan muligvis finde en Twizy mere, den er også nemmere for hende at få hendes lille gedeven fra Norge med i - det bliver hun meget gladere for. Ellers en Microlino hvis hun er kuldskær ;-)

PeterE
PeterE Jan 27 '23

Jeg elsker den, min nye Twizy den går lige i hjertet - og den kan jo, bogstavligt, næsten være ind i brystkassen på de fleste :)

P85DK
P85DK Jan 27 '23

Den har du hurtigt fået lavet om, den så jo sådan her ud da jeg afleverede den

PeterE
PeterE Jan 30 '23

EDIT: Jeg har i mellemtiden fået en ny indbytningspris (estimat) fra Tesla - den er nu 168.500,-  

Gronhund
Gronhund Jan 30 '23

Mystisk. Men det er vel under alle omstændigheder bedre at sælge privat, kan man se. Og så bliver gratis supercharging heller ikke fjernet.

PeterE
PeterE Jan 31 '23
Citat fra Gronhund

Mystisk. Men det er vel under alle omstændigheder bedre at sælge privat, kan man se. Og så bliver gratis supercharging heller ikke fjernet.

Netop :) 

Sider: 1 2 3 »