Loading...
dk

Indbyttepris | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Feb 8 '23

Har lige fået et bud fra anden forhandler på 215k for vores 04/19 LR midnight silver, minus træk og med 162kkm. Men det er i bytte på en anden 3'er.

Han har fået billeder af de ting der er at komme efter.

Ville nok hellere en Y. Men byttepris i forhold til km lyder nogenlunde.

Med 626 WLTP, kan vi nøjes med at lade 65-70% om dagen.

bskaarup
bskaarup Feb 9 '23
Citat fra lindolrik

Interessant.. Hvordan beregnes dette? Har du spurgt via Tesla's side flere gange?

Jeg ved ikke hvordan det beregnes, men da det somme tider tager få minutter at få den er der ingen mennesker indblandet. De to estimerede indbyttepriser er fra samme dag (13/1). Jeg havde skrevet forkert i km-tallet ved den første. Jeg var også overrasket over den store forskel.

jonsiii
jonsiii Mar 15 '23
Citat fra Ice2EV

Vil umiddelbart tro at sætter man en model 3 LR til salg for 230.000 privat og er klar på et mindre afslag, så ryger den ud over kantstenen forholdsvis hurtigt.

Det er 20k under alt andet annonceret privat. Og 60k under billigste forhandler.

Jeg beholdte 3'eren, både fordi jeg havde fået et bud privat på 230k, men også at Tesla lå omkring 197k og tog ikke imod vinterhjul. Desværre havde køber ikke lige koordineret med fruen (hehe), så købet gik i vasken.

I mandags fik jeg den synet. Kun en smule rust på en af bagbremserne, men ikke noget vildt. Den gik igennem.

Prøvede lige tjek af indbytning hos Tesla igen efter syn. 199k. Stadig ikke meget.

I dag røg den på Bilbasen til 235k kl. 09:20. Kl 10:01 var den solgt til en forhandler i Holstebro for 230k. Jeg er tilfreds. :)

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Mar 15 '23
Ice2EV
Ice2EV Mar 15 '23

Måske jeg selv skulle overveje at sætte min på bilbasen.

Har fået tilbudt fast 215k, men vores har vist også gået noget mere end din. 168k km er aftalen. Heldigt han har sat den så højt, nu der strøg 1450 km på bare sidste søndag.

De 215 iforhold til Tesla's byttepris, og sammenholdt med 50k mindre fordi den ar 6 måneder gammel og har gået 8k. 

Så 20 i byttepris forskel, og 50 i "nybilsforskel" dertil kan jeg overføre vinterdækkene, som er sprit nye fra november til den 2022'er model 3 vi får plus der er andre aftermarked ting der kan flyttes direkte over, så sparer vi vel ca 15k på den konto. så ialt 85k mindre end bytte til ny hos Tesla. 

Såvidt jeg kan vurdere så er der ikke forskel på en 09/22 og en 03/23 model 3. Når Hw4 komme i model 3, kan det godt være jeg ærger mig...... Men sådan kan man blive ved.

Ville også helst have haft en model Y, men fruen var ikke begejstret for den og ville, hvis ikke hun måtte beholde den hun kører i, have en magen til.

PeterE
PeterE Jan 19 '24

Kan I huske den gang vi gættede på at vores biler ville være meget, meget lidt værd hvis de skulle sælges efter udløb af garantien på drivelinje og batteri? Det var gode gæt (!)

Jeg kiggede på en ny TMYP, og fik en indbytningpris på hvad der svarer til et par (gode) poser chips og en stor cola. Eller lige deromkring. Så nu beholder jeg min halvlangsomme bil, overlever at den kun kører 380 km/tank - kortere de her dage, og at jeg ikke må betale på superchargere imod at det tager tid at oplade. Life is bitter :)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 19 '24
Ledsager
Ledsager Jan 19 '24

Ja, men din Model S er stadig en dejlig bil på trods af mere end 8 år på bagen. Det har jeg selv fastslået efter at have kørt en Model Y og en ny 3. Så hvis man kan leve med ladetiden…..

Ice2EV
Ice2EV Jan 19 '24

@PeterE 

Det lyder ikke godt. Men der er jo ikke en eneste på bilbasen under 170.000. De har endda kørt over 300k.

Så smæk den på Bilbasen, sæt den billigst af alle, selvom din er en D og de andre er RWD. Dertil skal du være frisk på at give ef fornuftigt afslag på 5-10k, så er den væk inden næste weekend.

Som jeg husker det så var sådan en 15'ers nypris vel midt 600k og kan du hive 170 hjem efter 8 år og en kvart mill km, med meget begrænset "brændstof" forbrug i forhold til ligenende benziner, så tænker jeg umiddelbart den har været rimelig fornuftig afskrevet.

Bare min vurdering.

Ps der er en 90D med 500+kkm Med CCS og MCU samt andre sygdomme ordnet til 180k. Lyder lidt som din vedligeholdelsesstand, men med dobbelte km op 90'er pakke.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 19 '24
MOS
MOS Jan 19 '24
Citat fra Ice2EV

Som jeg husker det så var sådan en 15'ers nypris vel midt 600k (...)

85D fra '15 lå i ca. 800k - afhængig af udstyr m.m.

cth
cth Jan 19 '24

900k for 90 D med udstyr i 2015 inkl. vinterfælge... som jeg husker min første model S

Ice2EV
Ice2EV Jan 19 '24

Så var det nok en 85'er uden D jeg selv kiggede på, som lå i det leje i sen efteråret '15.

MOS
MOS Jan 19 '24

@Ice2EV

Så må det have være en skrabet 85'er uden D og helt renset for alle former for udstyr og tilvalg. Med tech-pakke (AP), premium interiør, lædersæder, en farve og lidt større hjul, så er du hurtigt oppe på 100k ekstra. For ikke at tale om luftundervogn, premium-lydanlæg m. subwoofer, vinterpakke, soltag osv.

P85DK
P85DK Jan 19 '24

P85D fra marts 2015, bestilt oktober 2014 for 940.000 kr.

Det er lidt som vi talte om for 7-8 år siden. Deres brugsværdi er højere end salgsværdien, specielt med fri SuC og de store potentielt dyre spørgsmålstegn er batteripakke og driveunits.

Umiddelbart ville jeg ikke have noget problem med at købe en Model S udenfor garanti, jeg synes du får meget for pengene, men som ny til elbil og måske ikke særligt bilkyndig, så kan du virkelig komme galt afsted.

Jeg ville fx. aldrig købe en som ikke har fået nyt batteri - og her tæller refurb ikke - men så skal man også vide hvilke reservedelsnumre på batteriet man skal kigge efter. Har batteriet været 'repareret' hos nogle af dem som 'kan det' så ville jeg aldrig røre den med en ildtang.

Derudover så vill jeg indregne skift af lejre i drive unit som helt sikkert kommer, alt andet er spørgsmål om vedlighold. Har den fx. fået skiftet bærearme og toelinks for og bag, og styrekugler. De er alle ting som skal skiftes på et tidspunkt. Derudover så kommer ting som onboard lader, PTC heater etc. Men de vigtige er batteripakke og drive units, de kan teknisk totalskade bilen hvis du er helt uden indsigt i Teslaer.

cth
cth Jan 22 '24

Den store bagmotor som vist sidder mest eller kun på P modeller, skal man vist holde sig fra.

I det hele taget er der ikke nogen tesla motorer der generelt har godt af at blive brugt til kraftig acceleration.

De kan ikke holde til det i længden.

måske derfor mange af de andre mærker har boost knapper og andet gejl, for at udnytte alle kræfter.

Bianco
Bianco Jan 22 '24

Jeg har ikke hørt om nogen problemer med bag-motorer overhovedet.

Der er, som P85DK nævner, et problem med lejet ved reduktionsgearet mellem motor og inverter. Men det skulle vist "kun" være halvdelen af alle S fra 2012 til 2015?, og de skulle være skiftet efterhånden.

cth
cth Jan 22 '24

Har ikke selv erfaring med det.

Kun hvad jeg fik at vide hos:

http://elbil-doktoren.dk/

Da jeg var forbi med min gamle model S

"Tesla efter 8 år" facebook gruppen har flere indlæg om det.

Samme motor som Mercedes faktisk har i en af deres biler og som han har rep. nogen gange.

En Mercedes med en elmotor hvor der står Tesla på :-)

Men Mercedes havde jo også en andel af tesla engang. De solgte bare for hurtigt og kunne sikkert have købt sig selv 4 gange, hvis de havde beholdt deres tesla aktier :-)

Men kan godt være det bare var det leje.

Husker jeg ikke lige.

Kan i øvrigt anbefales at slå et smut forbi

http://elbil-doktoren.dk/

Han har gang i mange sjove ting og har megen viden.

mangler kun et ordentligt værksted :-)

Skal man ud og købe en brugt model S med gratis ladning, så er en 90D vel det bedste bud?

(ikke at jeg forstår hvorfor nogen er så forhippet på gratis ladning, medmindre man kører 40.000 km året på landevejen).

Som jeg kan forstået er der en væsentlig forskel fra 85D til 90D på batteri kvalitet eller styring af det?

Eller 100D hvis man kan finde det til rimelig pris.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 22 '24
P85DK
P85DK Jan 22 '24
Citat fra Bianco

Jeg har ikke hørt om nogen problemer med bag-motorer overhovedet.

Der er, som P85DK nævner, et problem med lejet ved reduktionsgearet mellem motor og inverter. Men det skulle vist "kun" være halvdelen af alle S fra 2012 til 2015?, og de skulle være skiftet efterhånden.

Det er ikke kun reduktionsgearet, der er en del problemer med vandindtrængning og kølervæske som også kommer ind i dem.

Min har faktisk hen over julen haft en til tider pænt høj lyd fra bagerste motor. Underligt nok virker det til at den er næsten helt væk nu af sig selv.

@cth - med henyn til batterierne, så skal du næsten vide hvilke reservedelsnumre der er bedst. 85'erne er som hovedregel dem man skal undgå, men de 3 første generationer af 90'erne er bestemt heller ikke værd at skrive hjem om. Du vil allerhelst have en med det nye 350V batteri som er et neddroslet 100 kWh batteri af seneste generation, mens de første versioner af 100'erne vist også kan være lidt tilfældigt.

cth
cth Jan 23 '24

tænkte nok det ikke var så sort / hvidt med de batterier.

Johannelund
Johannelund Jan 23 '24
@P85Dk
Når du taler om 350 volt batterierne og de første versioner
Er en c version så ok, for det er et sådan Tesla har monteret i min bil
90kw asy hvbatt s6 350volt
P 1014116-00-c
Gb/t 34014 compliant
P85DK
P85DK Jan 23 '24

Alle 350V 90 kWh er senest generation af 100 kWh teknologien, så det er nok så gode som 18650 batterierne bliver

Sider: « 1 2 3