Loading...
dk

Brug af trækkrogen på Model S | Tesla Forum

flemmingdjensen
flemmingdjensen Feb 14 '23

;) ja noget i den retning

P85DK
P85DK Feb 14 '23
Citat fra Arpe

Lige for alt være helt med. Altså et søgsmål mod dansk bureaukrati?

Et søgsmål? Vil du sagsøge den danske stat for at følge EU lovgivningen, eller vil du sagsøge EU? Hvad vil du sagsøge for? Jeg tror det er nemmere at få en politisk beslutning igennem om at Danmark skal gøre som Tyskland og Sverige end sagsøge nogen for at følge loven

flemmingdjensen
flemmingdjensen Feb 15 '23
Quote from P85DK
Citat fra Arpe

Lige for alt være helt med. Altså et søgsmål mod dansk bureaukrati?

Et søgsmål? Vil du sagsøge den danske stat for at følge EU lovgivningen, eller vil du sagsøge EU? Hvad vil du sagsøge for? Jeg tror det er nemmere at få en politisk beslutning igennem om at Danmark skal gøre som Tyskland og Sverige end sagsøge nogen for at følge loven

Jeg ved desværre intet om juraen i sådan noget. Men hvis man kunne få en politisk beslutning igennem ville det da være super! 

Forummets indlæg er redigeret af flemmingdjensen Feb 15 '23
PeterE
PeterE Feb 15 '23
Jeg vil på ingen måde opfordre til civil ulydighed, men hvad er straffen/bøden for at køre med en ikke-synet træk? Eller er det mon primært en udfordring forsikringsmæssigt?
P85DK
P85DK Feb 15 '23

Det kræver jo at du bliver stoppet imens den bruges til at trække en trailer/campingvogn eller lignende. Hvis det er en venlig/uvidende betjent så vil det nok være en bøde på 1.500 kr. og en indkaldelse til syn.

Hvis det er en emsig betjent, så vil han nok argumentere for at det er en konstruktionsændring, da bilen ikke har en typegodkendelse der indeholder træk og så tror jeg faktisk de kan tilbageholde bilen i yderste konsekvens - men så skal du være uheldig.

Hvis det bliver opdaget i forbindelse med et uheld som du er skyld i ... så er det en anden sag og så tror jeg du bevæger dig ind i straffeloven med noget groft uagtsomt tilføjet + din forsikring selvfølgelig ikke dækker noget for dig og vil komme efter dig for at dække hvad din ansvarsforsikring skal betale til andre.

Sider: « 1 2