Loading...
dk

Så bliver det endeligt jul. | Tesla Forum

Daduck
Daduck Dec 23 '14

Kørte i dag en lille tur fra København til Lyngby Storcenter for at få bilen vasket hos SteamWash. Det er åbenbart en populær rute, nåede at se fire andre i Tesla'er. To af dem endda i samme kryds, næsten udenfor centeret.

Fedt at se så mange ude i det fri. :) Og for mig er det juleaften, hver gang jeg finder en udskyldning for at køre en tur i min.

Hookmaker
Hookmaker Dec 23 '14

Og jeg gætter på din bil er hvid?...;-) Så godt SteamWash var igang med at vaske én, - jeg var lige nede og benytte en ladeplads med min - Der var ingen andre ledige pladser...;-)

Werge
Werge Dec 24 '14
Hvordan var SteamWash ?
Jeg var også kort i Lyngby. Vi holdt to Tesla'er på tovet foran Rådhuset.
Daduck
Daduck Dec 25 '14

Ja, min er hvid :) Interessant at der er så mange i det område (men nok ikke overraskende). Hvis nu bare gaderne i det område (og parkerings-kældre) var lidt bredere.

Steamwash er glimrende. Desværre oftest lidt forsinkede, da de er meget travle, men resultatet er godt. Denne gang var det blot ydersiden, for at sikre at den var fin når den skulle vises frem for familien til jul.

Har benyttet det en enkelt gang til min BMW, da leasing udløb, og den skulle være pæn til aflevering, Kan anbefales.

 

Maho
Maho Dec 25 '14
MEN jeg skal da lige love for at den lille nye ikke bryder sig om at holde i først sne/slud og så frost. Både sidespejle og ladeport-klap frøs fast... Hvad sker der lige der.....
Kristian70k
Kristian70k Dec 25 '14

he he samme her, kæmpede for at få ladeport op.. var lige ved at overveje om jeg skulle "varme" den op på en lidt kedelig måde :) men efter lidt tid satte jeg en negl ind samtidig med jeg trykkede på UMC så klappede den op.. det er lidt nemmere at hjælpe sidespejlet :)

Maho
Maho Dec 25 '14
Men ok. Forholdene var også optimalt dårlige. Min blev forsigtigt og nemt lirket med er kreditkort :-) glædelig jul :-)
SQLCPH
SQLCPH Dec 25 '14
Maho: +1 Skulle lige hente noget fra bilen og jeg kunne ikke lukke dørerne igen pga ruden der ikke ville gå op. Fik så klasket døren i et par gange med ruden mod chromelisten!!! Sidespejle sidder fast yes - så det er en rigtig øv dag for bette bil... Svært skuffet lige nu... Fik lukket dørerne men ruden kørte ikke helt op. Der har været meget vådt og så hård vind med frostgrader. Temmelig dårlig kombi. Far er ikke vred men skuffet... Hints?
Kristian70k
Kristian70k Dec 25 '14

ind i stuen med den :) ellers lige tjekke om der er plads til ruden.. ellers rens ud så der er  :)

T3S7A
T3S7A Dec 25 '14
Tænd varmen via app
Maho
Maho Dec 25 '14
Jo jo med varmen, og det gør jeg også altid, har haft motorvarmer i alle mine biler de sidste 10 år, men det hjælper desværre ikke på ladeklap og spejle....
T3S7A
T3S7A Dec 25 '14
Var også til SQLCPH.
Maho
Maho Dec 25 '14
Tjek :>)
SQLCPH
SQLCPH Dec 25 '14
Ok til at der kan sættes varme på hvis man skal køre men hvad gør man hvis man bare skal hente noget? At vinduerne ikke kan køre er jo... ja... Ikke så godt...

Spejle er vigtige og ét er at de ikke klapper ud så de kan bruges ét andet er at hvad sker der med servomototoren der maser og regerer?
TSLA
TSLA Dec 25 '14

Forstår simpelthen ikke hvad der foregår her... Jeg er pt. i Norge med -20 grader og har intet problem med døre og interiør mv. Jeg sætter blot varmen på og det er jo det herlige at man ikke skal starte en ICE motor for at få varmen igang. Det største problem er i virkeligheden at vi ikke kører med spikes på dækkene. Det er atandard på en Norsk bil der vil på fjeldet....

MDamm
MDamm Dec 25 '14
Min forrude revnede under opvarmning idag, så det løser altså ikke alt at tænde for bilens føntørrer. Håber de tager den på garantien, for der må have været stress i ruden.
Ladeporten ville heller ikke åbne, men det havde også sneet ind på den side, så der var en 4cm mur af is den skulle igennem. Kreditkortet løste problemet for mig med at få renset rundt om porten og vippe den op.
Maho
Maho Dec 25 '14
Det er (forhåbentligt) den uheldige og relativt sjældne kombinationen at tøsne efterfulgt af hurtig frost som har givet oplevelserne... Der har jo og været varslet "sort is" på vejene..... Kun dejligt hvis det er "uhørt" blandt de erfarne, Søren, Kristian og jeg er jo norviser....
MDamm: pænt surt med ruden, spændende at høre om Teslas reaktion!!
TSLA
TSLA Dec 26 '14

Ja, det lyder ikke rart med en revnet rude. Men kan jo godt skyldes spændinger i glassset. Har oplevet lignende med en stor rude i sommerhuset. Spændende at se hvad Tesla siger til den. Her opvarmer jeg fra -20 grader og afiser forruden for indvendig is uden problemer. Så det må bestemt være et enkeltstående problem, som Tesla må tage under garantien. 

Hookmaker
Hookmaker Dec 26 '14

Grrrr...., spejlene vil ikke ud, så de må tvinges ud. De virker fint herefter - men er bange for det ikke er godt for servomotorerne. Jeg har vinterpakke, men viskerne der er opvarmede er alligevel dækket med is ("#€%€)! App'en kunne forbedres så man kunne tænde for rudeopvarmning, sæder, visker- og dyse pakke indefra huset. Mangler desværre en Tesla garage...;-)  

kajakaj
kajakaj Dec 26 '14

@TSLA:~~Har oplevet lignende med en stor rude i sommerhuset. Spændende at se hvad Tesla siger til den. Tror nu ikke ruden i sommerhuset sorterer under Tesla :-) :-)

Sider: 1 2 3 »