Loading...
dk

Baggagerum kan ikke åbnes - Ny Actuator? | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Feb 12 '23

Hjælp. Mit bagagerum kan ikke åbnes. Først ville det ikke låses og da det endelig låste mens jeg kørte på trods af af at jeg kun kunne lukke bagklappen ned, vil det så nu ikke åbne igen

Nogen der kender en genvej? For 2,5 år siden fik jeg ny Actuator. Den burde vel ikke allerede være i udu.

CanEl
CanEl Feb 12 '23

her er et klip fra manualen.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Feb 12 '23
fmm1000
fmm1000 Feb 12 '23

Her kommer en skrækhistorie. 

Var ved at pakke bil til sommerferie. 
Var klar til afgang mod Alperne. Det eneste som manglede var cyklen ind bagi. Bom. Så virkede bagklap ikke. Og jeg skulle på cykelferie. Øv. Det endte med jeg efter lang tid fik moslet cykle-adskilt- ind gennem sidedøren. Så kørsel ned gennem Europa uden AP og med biplyde ved start. Fik det heldigvis fixet i Geneve. Det gik kaput igen omkring et år senere, så jo. Din kan godt være itu igen. 

 

 

Ledsager
Ledsager Feb 13 '23

Tak for rådet CanEl. Min 2015 model S har desværre ikke sådan en knap. Åbenbart en knap Tesla har tilføjet senere modeller. Det lader til at det er en permanent svaghed, som kommer igen ind i mellem. Underligt at min bagklap låste sig af sig selv efter 5 km kørsel. Udløseren ved interiørlyset har bilen dog.

CanEl
CanEl Feb 13 '23

manualen er til en årgang 2014.
jeg har aldrig testet udløseren, men der er nød åbnere flere steder.

Ledsager
Ledsager Feb 14 '23

Ingen udløsere for oven i venstre side på min Model S fra 2015 som vist på manualen fra 2014. Der var en ved selve låsen før udskiftningen af actuatoren for et par år siden. Den er der ikke mere kan jeg se.

Bianco
Bianco Feb 15 '23


 

Quote from Ledsager

Ingen udløsere for oven i venstre side...

Det er nok kun 7-sæders S der har den knap. Både min 2014 og 2015 havde.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Feb 15 '23
CanEl
CanEl Feb 15 '23

det er muligt at det kun er 7 sæders, da vores er en sådan.
men hvorfor er der så en udløser i frunken?

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Feb 15 '23
Ledsager
Ledsager Feb 20 '23

Det var actuatoren der fejlede. Små 1900 kr. kostede udskiftningen. Den gamle holdt knapt 3 år. Håber den nye holder længere.