Hej
Vi har lige fået en rimelig dyr acconto fra vindstød, igen.
Jeg er nok lidt simpelt anlagt, når det kommer til aconto, aflæsninger og sammenlægning af 3-5 forskellige perioder på samme faktura.
Eks har vi fået netydelser/skatter og afgifter for perioden1/1-30/6 på den seneste faktura og acontoudregnning.
Men på den forrige var den for perioden 1/10 til 31/3. Så den overlapper med 3 måneder. Det er der sgu da ikke nogen uden en PHD i DJØF og forvildelse der kan fantaserer sig til hvad dækker reelt!
Eks opkræver de netydelser/skatter og afgifter for 12500 kWh i 1/halvår. Sidste år brugte vi 3500 i 2. kvartal(flyttede ind i marts) og iår ser det ud til vi lander på 5000 for første kvartal. Vores solceller kom først op i maj, og fik ikke rigtig nogen effekt før i jun/jul. Så jeg gætter på vi lander på noget der ligner 7500 kWh for halvåret.
Så er det jo tosset at låne Vindstød 2500 bare på den konto.
Forleden spurgte jeg Vindstød om man kunne komme på bagudbetalt regning i forbindelse med vi også sælger vores solstrøm til dem. Dette spurgte jeg om fordi jeg mente at have læst det i et indlæg her eller på andet forum.
Men med min browser virker søgningen ikke.
Vindstød meddelte at man ikke kunne få sammenlagt sit salg med sit forbrug, ej heller får med faktura på aktuelt forbrug. De kunne ikke kommentere på hvad jeg havde hørt eller læst et eller andet sted.
Er det mig der husker forkert?
Går vi fallit at at lege bank for vindstød i 3-5 måneder. Nej det gør vi jo nok ikke.
Men hvis man vil være bank, så kan man jo blive kunde over alt. SElv nede. på den lokale grillbar kan man sikkert få lov at betale for 182,5 hotdogs for første havlår, og tilbagebetaling til oktober, hvis man ikke lige får ædt dem. Altså forudsat grilbaren ikke er lukket inden!