Jens7700: Det de skriver er jo sådan set bare at køber du dit køretøj uden for EU, skal du have garantiforpligtigelser dækket i det land uden for EU du har købt dit køretøj i. Reglerne gælder selvfølgelig ikke inden for EU.
/Martin
Jens7700: Det de skriver er jo sådan set bare at køber du dit køretøj uden for EU, skal du have garantiforpligtigelser dækket i det land uden for EU du har købt dit køretøj i. Reglerne gælder selvfølgelig ikke inden for EU.
/Martin
Reglen til dk gælder hele EU. Den eneste forskel er at du slipper med 19% moms i Tyskland ift. Danmark. Mener at Holland har 0% moms på elbiler, bed dog ik om der er særlige regler hvis du henter fra Holland ift at der ikke er betalt moms
Det er vidst en røver, prøv at kigge på Tesla's hollandske hjemmeside, der kan man se der betales 21% BTW som er lig med moms, hvilket gør den cirka 25.000 kr. billigere i basis konfiguration.
Er der i øvrigt nogen grund til at købe fra f.eks. mobile.de?
Det virker som om Danmark har de billigste Teslaer, f.eks. en P85 til 655.000kr,
der er en der tager en tab på næsten 200.000 på 6 mdr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/350-kw-p85/2378467
Der er p.t. på Bilbasen både en P85 til 600.000 og en til 645.000, det er ved at være billigt syntes jeg.
P85+ med tech pakke - 79.900۬~ 599250dkk
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-andere-model-s-p85-performance-mainz/200696545.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=296&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&export=ALSO_EXPORT&noec=1
MartinPedersen: Jeg ser din P85+ til 79.900 og forhøjer med en P85+ til 76.800 (~573.600,-).
http://www.arauto.fr/Tesla.html
Så skal man undvære panoramatag og luftaffjedring. Sidstnævnte er jeg helst foruden alligevel mens panorama tag kunne være lækkert. Til gengæld er den nyere og har kørt færre kilomenter.
Det er dog en demobil, så der har sikkert været rimelig mange inde og ude af den ift. det kørte kilometerantal. Jeg bemærkede i hvert fald at den der står i udstillingen i Kbh har tydelig slidtage selvom den ikke har kørt ret mange kilometer.
@TheBoss, Det er ikke en + og der kommer altid én der er hurtigere...;-) Lige en til misundelsen: Jeg har været med til at hente en P85 Sign. med 21" mørk grå turb. + et sæt vinterdæk, alt undt. 7 sæder i sort - kørt 18.000 og kun håndvasket til 72.000 Euro. så kan det vist ikke gøres billigere hva?.....;-)
@Martin: Ham ville jeg ikke stole på. Ifølge ham selv er den solgt for 78.000 euro. Det var den bil jeg først skulle hente og vi var enige om 75.000 euro. Men så meldte han efter nogen dage om en anden interesseret. Så nu var prisen 78.000 euro.
Han arbejder i Luxembourg så han kunne kun handle mandag eller fredag. Han har sendt mig alle doks på den bil, så virker reel nok.
Han skrev til mig fredag at han ville svare mig fredag eller senest i weekenden. (Jeg hentede så den i Berlin søndag) Søndag aften skrev han at han havde valgt at sælge til de andre. Jeg skrev så bare det var ok og sendte et billede af min den blå fra Berlin :-)