Loading...
dk

Havde ny bil i en halv time - nu er den brændt | Tesla Forum

MOS
MOS Feb 26 '23

En nyhed, der er et par dage gammel:

https://tv-kalundborg.dk/nyheder/havde-ny-bil-i-en-halv-time-nu-er-den-braendt/

Det fremgår ikke af artiklen, hvilken bil, der er tale om - blot at det er en "ny bil". Bilen er i øvrigt ikke engang ny, men er faktisk en 3 år gammel, brugt bil, der havde kørt 30.000 km. Af billederne kan man dog genkende, hvilken bil, der er tale om.

Havde det nu været en Tesla, så var det helt sikkert blevet fremhævet i selve overskriften. Men når der er tale om en Ford Kuga diesel, så bliver det ikke engang nævnt i artiklen med et eneste ord. Hmm... Bias anyone?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 26 '23
HemligNemlig
HemligNemlig Feb 26 '23
Det syntes jeg ikke er korrekt, BMW har virkelig haft mange artikler på det seneste med biler der bryder i brand og det står bmw over det hele.
Arpe
Arpe Feb 26 '23

Det er fordi der er tale om hundrede vis af BMW'ere... der er enormt stor bias mod Tesla. Kan også huske tilbage i 0'erne når en Vestas mølle brændte så faldt aktien +10%, de samme gjorde Tesla aktien i 10'erne når en Model S i ny og næ gik op i flammer. Måske medierne stadig håber på de kan påvirke virksomhederne negativt med en god overskift.

Heldigvis er begge virksomheder et sted hvor dette ikke længere er muligt. Langt de fleste Tesla brande har været efter en ulykke, meget få er sket hvor de har stået stille som f.eks ved BMW-brandene og fornemtlig også denne Ford.

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Feb 26 '23
cth
cth Feb 26 '23

ja jeg har også lagt mærke til BMW's problem den sidste tid med deres diesler der futter af.

Tesla er her der og alle vegne og de vil altid blive fremhævet.

MOS
MOS Feb 26 '23
Citat fra Arpe

Måske medierne stadig håber på de kan påvirke virksomhederne negativt med en god overskift.

Du mener vel en "dårlig overskrift"? 

MOS
MOS Feb 26 '23
Citat fra cth

Tesla er her der og alle vegne og de vil altid blive fremhævet.

Ford Kuga er også her og der og alle vegne. En meget almindelig og populær bil. Alligevel bliver den ikke engang nævnt så meget som i en bisætning langt nede i artiklen. Det er da skævt.

P85DK
P85DK Feb 26 '23

Citat fra MOS

Hmm... Bias anyone?

Tror jeg faktisk ikke. Tesla har en generel nyhedsværdi fordi det er Elon og Elon blander sig i alt og alle, og fordi Tesla sænker priserne voldsomt og fordi der er mange ønsker sig en Tesla. Der er sgu ikke rigtig nogen som er interesseret i Ford Kuga og endnu færre der ved hvad en Ford Kuga er. Nyhedsværdien er bare 1000 gange større ved en Tesla relateret nyhed end en med en Ford hvad-var-det-nu-den-hed.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 26 '23
MOS
MOS Feb 26 '23

@P85DK

Der tror jeg, du tager fejl. Der er nok solgt omtrent lige så mange Ford som Tesla her i Danmark. Og Kuga modellen er ganske populær. Det er i hvert fald suverænt den mest solgte plugin-hybrid. Og så fås den jo også som "ren" fossilbil (kan man overhovedet sige det?). Så at der ikke er interesse for den, er noget af en tilsnigelse.

At der skulle være større nyhedsværdi i en Tesla har jeg svært ved at se. Det er jo kun fordi medierne har kørt det helt vildt op, at Tesla er blevet så hyped. Det er selvforstærkende på godt og ondt.

Men jeg kan godt gå med til, at hverken du eller jeg og måske heller ikke ret mange andre her på teslaforum interesserer sig for Ford Kuga. Fossil er helt yt og plug-in hybrid er so last decade.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 26 '23
P85DK
P85DK Feb 26 '23

At der er blevet solgt mange Ford Kuga har intet at gøre med om det har nyhedsværdi, der er jo solgt flere Peugeot 205,6 og 8 over årene end der er solgt æg i Netto i samme periode, men det gør ikke bilerne eller dem der køber dem spændende.

Ford Kuga er røvkedelig og det er dem som køber dem også. De er hverken rige eller fattige, der er ingen som elsker dem og der er ingen som hader dem, der er intet at være misundelig på eller sur over - de er ligesom bilen, jævn kedelig leverpostej. Der er ingen interesse og det er mere end svært at prøve at piske en stemning op. Hvad enten du elsker Tesla eller hader Tesla, så har stort set alle en mening. Selv dem som ejer en Ford Kuga kan knap huske hvilken farve den er. Det har intet at gøre med Fossil eller plugin eller ...

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 26 '23
Ice2EV
Ice2EV Feb 27 '23

Med andre ord de der Ford Kuga ejere er Mæh, som ungerne siger.

jonsiii
jonsiii Feb 27 '23

Her var også en god en: "Lillebæltsbro spærret midt i myldretrafikken: Brandvæsen frygtede Tesla ville bryde i brand"

https://frdb.dk/alarm112/lillebaeltsbro-spaerret-midt-i-myldretrafikken-brandvaesen-frygtede-tesla-ville-bryde-i-brand

OMG panik! Ja okay, motorvejen var lukket i 1 time, men det var pga at der var ”spildt en del olie på vejbanen”. =)

P85DK
P85DK Feb 27 '23

Hvornår får brandvæsnet lov til at ryde vejen med en sneryder, så de kan åbne en motorvej på et kvarter? Selvfølgelig skal de tage sig ordentlig af de involverede personer, men der kan ikke være en Ford Kuga eller Tesla der er mere værd end 5 min af 300 personers tid. I onsdags tog det dem 3 timer at åbne Tårnbytunnelen i myldretiden - det tog mig 45 min at komme fra P4 til Amager Strandvej.

MOS
MOS Feb 27 '23
Citat fra P85DK

(...) men der kan ikke være en Ford Kuga eller Tesla der er mere værd end 5 min af 300 personers tid.

5 min. gange 300 personer giver 25 mandetimer. Det er muligt, du ikke sætter værdien af en Ford Kuga særlig højt. Men måske kan vi lave en aftale om, at jeg overtager din Tesla, mod at jeg kommer og arbejder 3 dage dage hos dig? 

P85DK
P85DK Feb 27 '23

Hvis jeg bestemmer hvad du skal lave og det forventede resultat af dit arbejde, så tror nemt vi kan finde ud af noget der :-)

MOS
MOS Feb 27 '23

@P85DK

Du siger bare til. Men det skal naturligvis være inden for, hvad jeg realistisk kan nå på 25 timer. Jeg forventer naturligvis, at alle arbejdsmiljøregler m.m. overholdes.

P85DK
P85DK Feb 27 '23

Du får 100.000 kr som du indenfor 25 timer skal få til at blive 1.000.000 kr. efter skat. Du behøver ikke komme herover, du må gerne arbejde hjemmefra. Du indestår selvfølgelig for et eventuelt tab af de udleverede 100.000 kr. og får bilen udleveret når de 1.000.000 kr. er på min konto.

MOS
MOS Feb 27 '23

Jeg indestår naturligvis ikke for et evt. tab. Det er arbejdsgivers ansvar. Du ved udmærket, at hvis man skal få penge til at yngle med en faktor 10 på 25 timer, så indebærer det en meget høj risiko for tab.

P85DK
P85DK Feb 27 '23

:-) Hvis du ikke vil, så er det helt op til dig. Der er intet ansættelseforhold her, det vil være en opgave du udfører på konsulentbasis.

Du har muligheden for at tjene en bil til en værdi af 325.000? på 25 timer og betingelserne er sat frem. Hvis du kan finde en anden opgave hvor du kan tjene 325.000 kr. på 25 timer risikofrit, så bør du helt klart tage den og spørge om du kan få nogle flere opgaver.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 27 '23
MOS
MOS Feb 27 '23

Jeg synes ikke, din sammenligning holder vand. Hvis du giver mig 100.000 og risikofrit får 1.000.000 tilbage, så er det jo ikke et arbejde, men snarere et tyveri. Det kan man altså ikke sammenligne med at sidde 5 min. i en bilkø.

P85DK
P85DK Feb 27 '23

Kære MOS

Tak for deres uopfordret ansøgning. Vi er efter nærmere overvejelse kommet til den konklusion at De hverken besidder kvalifikationerne eller lysten til at løse den konkrete opgave tilfreddsstillende og trækker derfor vores tilbud tilbage. Held og lykke med Deres videre jobsøgning.

Med venlig hilsen

en ualmindelig skuffet P85DK

Sider: 1 2 »