Loading...
dk

Havde ny bil i en halv time - nu er den brændt | Tesla Forum

MOS
MOS Feb 27

@P85DK

LOL! :-D

Lige et spørgsmål: Kan dette betragtes som en officiel jobansøgning, som evt. ville kunne bruges ifm. Jobcentrets krav om at være aktivt jobsøgende?

P85DK
P85DK Feb 27

Det vil jeg da bestemt mene, men hvis de beder om dokumentation, så kan du da vise dem nedenstående:

Til hvem det måtte være relevant

Vi kan bekræfte, at MOS har udvist ekstraordinært initiativ og idérigdom, langt ud over hvad der må kunne forventes af en person med et meget snævert kompetencesæt, i bestræbelsen på at opnå ansættelse i en vellønnet og risikofri stilling med stærkt begrænset arbejdstid. Efter vores hidtidige korteste behandlingstid af en ansøgning, har vi høfligt og bestemt givet MOS et uigenkaldeligt afslag.

MOS
MOS Feb 27

Åh ja, de ville nok få sig et billigt grin inde i Jobcentret. Heldigt for mig, at det trods alt ikke er relevant :)

Det er nok det spydigste og samtidig mest morsomme og på overfladen høflige afslag, jeg nogensinde har fået på en jobansøgning.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 27
Jens_N_B
Jens_N_B Feb 28

Se, denne elbil med udstødningsrør brænder! Dog point til brandmanden for at udtale at det ikke var fordi det var en "elbil" at den gik i brand.
Jeg vil tro der er tale om en MG ZS PHEV

https://presse-fotos.dk/post/brandvaesenet-rykker-ud-til-flammer-i-elbil/

PeterE
PeterE Feb 28

Nummerpladen er synlig på et par at billederne, det er en MG EHS PHEV - heldigt at branden ikke fik fat i benzintanken eller måske gjorde den.

P85DK
P85DK Mar 24

Apropos det med at nævne bilens mærke og nødvendigheden heraf. Hvad er det vigtige i at nævne vægten på bilen i denne artikel:

https://www.tv2kosmopol.dk/glostrup/vanvidsbilist-skal-erstatte-leaset-bil-med-en-million-kroner

Og MOS, det svarer vel også dit spørgsmål om hvad 3. part skal gøre når en bil beslaglægges

jramskov
jramskov Mar 24

Av for den en regning for at køre for hurtigt, men godt nok også dumt at køre >100km/t et sted hvor der er 50km begrænsning.

PeterE
PeterE Mar 24
Citat fra P85DK

Apropos det med at nævne bilens mærke og nødvendigheden heraf. Hvad er det vigtige i at nævne vægten på bilen i denne artikel:

https://www.tv2kosmopol.dk/glostrup/vanvidsbilist-skal-erstatte-leaset-bil-med-en-million-kroner

Og MOS, det svarer vel også dit spørgsmål om hvad 3. part skal gøre når en bil beslaglægges

Enig, jeg er faktisk fløjtende ligeglad med om der køres tåbeligt i en Fnat 500 eller en AMG...men journalisterne ved jo at de rammer manges 'ond i røven'-gen og det sælger altid billetter... 

P85DK
P85DK Mar 24

Det var nu mere de to ton :-)

'Bilen var en over to ton tung Mercedes AMG GT 63 S 4MATIC med en 4-liters V8 motor og 639 hestekræfter.'

Jeg synes ikke jeg har set at de skriver vægten på en Tesla når den nævnes

@jramskov - ja, det er nok det ene tilfælde hvor han hellere ville have kørt i en rusten Opel Vectra fra 1993

Bianco
Bianco Mar 24
Citat fra jramskov

Av for den en regning for at køre for hurtigt, men godt nok også dumt at køre >100km/t et sted hvor der er 50km begrænsning.

Ret hård straf for at køre for stærkt i et industrikvarter m. hav på den ene side og indhegnede lagerpladser på den anden side. Det er en af de få steder hvor jeg ville ringe efter politiet hvis jeg så en fodgænger. 

MOS
MOS Mar 24
Citat fra P85DK

Det var nu mere de to ton :-)

'Bilen var en over to ton tung Mercedes AMG GT 63 S 4MATIC med en 4-liters V8 motor og 639 hestekræfter.'

Ja, og med et bagagerumsvolumen på 335 liter. Meget relevant oplysning, som helt mangler at blive oplyst ;) 

Gyzz
Gyzz Mar 27

ja men det er dog alligevel lidt interessant (ikke bil og model ;-)) men at han så vidt jeg kan læse er blevet idømt at skulle betale 918tkr til leasingfirmaet ...... det betyder vel at man kan gøre krav på værdien af køretøjet hvis man har lånt ud eller ???? 

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Mar 27
P85DK
P85DK Mar 27

Selvfølgelig kan du det, udfordringen er alene at få pengene. Så den eneste måde du er fuldt sikret er ved at få et depositum på bilens værdi hver gang du låner den ud.

Nu er den her lidt mere kringlet. Leasingtager var ikke manden selv, men et firma. Historien melder ikke noget om hvorvidt det er hans eget firma eller om han er almindelig lønmodtager. Nu skal firmaet så til at gøre regress over for ham og hive pengene hjem. Jeg går ikke ud fra at de kan trække beløbet i bruttolønnen :-)

P85DK
P85DK Mar 31

Det er åbenbart blevet kutyme at nævne bilens vægt når den bliver beslaglagt - det er måske så de ved hvilken type af vejhjælp de skal have til at hente den?

Den 2,5 ton tunge SUV med en seksliters 12-cylindret turbomotor med over 600 hestekræfter

https://ekstrabladet.dk/krimi/vanvidskoersel-bentley-beslaglagt/9701723

p.s. det er ikke en af de billige biler, selvom den er på leasing ...

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 31
jramskov
jramskov Mar 31

Det er en dyr omgang...

P85DK
P85DK Mar 31

Der er måske nogle få der vil spørge om de lige skal fylde tanken op før den bliver beslaglagt, så den ikke løber tør og den nye ejer har nok til at komme hjem. Men for de fleste vil det nok være noget der kan mærkes.

Vi må håbe for ham at det er en af de tidlige modeller med mange kilometer på tælleren ...

P85DK
P85DK Apr 3

Den her viser meget godt hvorfor beslaglæggelse af bilen ikke virker på dem der virkelig laver vanvidskørsel. Bingo på hele pladen, ikke hans bil og med den historik gør det nok igen så snart han kan få fat i et sæt bilnøgler igen, uanset hvem der ejer den.

https://ekstrabladet.dk/krimi/danmarks-dummeste-bilist-bilen-beslaglagt/9705548

selsoe
selsoe Apr 3

Citat fra P85DK

Den her viser meget godt hvorfor beslaglæggelse af bilen ikke virker på dem der virkelig laver vanvidskørsel. Bingo på hele pladen, ikke hans bil og med den historik gør det nok igen så snart han kan få fat i et sæt bilnøgler igen, uanset hvem der ejer den.

https://ekstrabladet.dk/krimi/danmarks-dummeste-bilist-bilen-beslaglagt/9705548

Jeg tænker han nok løber tør for venner der vil låne ham biler på et tidspunkt.  

P85DK
P85DK Apr 3
Citat fra selsoe

Jeg tænker han nok løber tør for venner der vil låne ham biler på et tidspunkt. 

Måske, det bliver ihverfald ikke lovgivningen der sætter en stopper for ham. Han er tydeligvis helt uden for rækkevidde.

Sider: « 1 2