Jeg er meget sikker på den er i Zeebrugge, da to medarbejdere har bekræftet det. Sagen er helt kort jeg skrevet og brokket mig lidt fordi jeg havde fået stelnummer, accepteret Tesla vision og fået bank til at betale og alt det gøgl. Om aftenen forsvinder mit stelnummer og levering er udskudt, så jeg skriver en mail hvor jeg brokker mig lidt og siger hvis det betyder jeg får min bil før, så kunne jeg godt tage til Ribe, men ville gerne den var med træk fra start.
Dagen efter om aftenen ( i torsdags) ringer de fra Tesla og siger, at stelnummeret var tildelt fejlagtigt og at jeg lige er blevet tildelt nyt stelnummer som er på en autotransporter på vej til Aarhus fra Berlin, de havde ikke gjort noget, det var sket automatisk og opringningen var til information, så de så ingen grund til at flytte udlevering til Ribe, da han forventede levering i Aarhus kunne ske onsdag eller torsdag denne uge (afhængigt af SKATs problemer med indregistrering).
Dagene går og vi kommer til tirsdag i denne uge hvor jeg skriver til dem om de kan give et konkret tidspunkt eller blot en dag eller to i forhold til det praktiske og planlægning med afhentning.
Her skriver en anden medarbejder så den står på havnen i Zeebrugge og hvis jeg er heldig så kan jeg få den sidst ugen efter, men at det er ude af deres kontrol.
Jeg forstår de ikke kan gøre noget i deres funktion, men jeg forstår ikke hvorfor autotransporteren er kørt flere km til Belgien for så at sejle til Danmark og derefter køre endnu flere km med en autotransporter fremfor blot at køre til Aarhus. Så jeg spurgte om der en grund til den var omdirigeret eller om jeg havde fået forkerte oplysninger i første omgang.
Svaret jeg fik onsdag sen eftermiddag var så en bekræftelse af den vat i Zeebrugge nu og som i føreste indlæg:
"Forklaringen bag kan vi desværre ikke diskutere med kunder, men det er en del af den optimering vi laver hele tiden.". Så jeg får ikke mere ud af Tesla, men jeg synes blot det var besynderligt og ville høre om nogen herinde vidste noget af ren nysgerrighed hvad den "Optimering" omhandler. Jeg havde som sagt håbet på Investor day HW, men det tyder det jo ikke på.