Loading...
dk

Sprinkler. Plads til forbedringer. | Tesla Forum

cth
cth Mar 9

Ikke så tit min 20 år gamle Peugeot er ude og køre.

Men i dag var den og i det her vejr skal sprinkler i brug.

4 kraftige spredte stråler der dækker hele ruden.

Det virker bare.

I min model S 2021 er der 4 sløve stråler som ved kørsel har svært ved at nå toppen af ruden.

Begge biler fyldt op til randen med sprinkler i går.

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 9
Bianco
Bianco Mar 9
Quote from cth ...I min model S er der 4 sløve stråler...

Hvilken årgang? Håber det er blevet MEGET bedre end min 2015 

Arpe
Arpe Mar 9

Ja, både Model 3og Y har fået en ekstra sprinkler udgang i forhold til min Model 3 fra start 2020. 

Hvordan det ser ud på de nye S/X må Bjørn Nyland vide.

KimT
KimT Mar 9

Nu har en 3/Y'er ikke traditionel dyser. De er monteret på virskerarmene. Dvs de sprøjter ikke op på vinduet, men mere hen langs viskebladet.

Her video : https://youtu.be/61CAgWJx1Us?t=118

cth
cth Mar 18

JP bilradio's lyttere mener at de taler for meget om Teslas prisnedsættelser og for lidt om de problemer folk har med Tesla biler.

Sprinkler nævnes som en af dem. Folk klager over der kun kommer små sprøjt og for lidt  op på ruden.

Sprinkler motorer er simpelhen for svage hvis du spørger mig.

Jeg fik mine justeret hos Tesla og så sprøjter de fint på hele ruden (når den står stille), dog ikke så spredt som min 20 årige Peugeot.

Men kører jeg 100 km/t så er der ikke kraft nok til at det kommer højere end midt på ruden.

Min 20 årige bil smider det helt op på ruden og spredt på hele ruden ved 20,70,10 eller 130 km/t

P..... irreterende Tesla ikke kan gøre det bedre.

baldur
baldur Mar 21

Jeg har aldrig bemærket et problem med mine sprinklere. M3 fra 2019.

jonsiii
jonsiii Mar 21

Nix, det har jeg heller ikke på min gamle M3 fra 2019. M3'eren lagde et pænt lag lige ud foran viskerbladet, og eet tryk var rigeligt til at få ruden ren og pæn. Jeg fyldte sprinkler på een gang på de 60000 km jeg har kørt den!

Min 2 uger gamle Y'er er til gengæld megaringe. Splatter lidt op på ruden i siden af viskerbladet, og det fordeler sig ikke ordentligt. Især ikke i passagersiden. Og især ikke i den del, der går op foran kameraet... Om der køres hurtigt eller langsomt er næsten ligegyldigt.

Jeg håber lidt at det er det sprinklervæske fra fabrikken, der er for tyndt. Det finder jeg heldigvis hurtigt ud af, da der går en del til.

MOS
MOS Mar 21

Mon ikke det snarere er dyserne, der i nogle tilfælde er tilstoppede/skæve m.m.? Det kan vel forklare, at nogle oplever dårlig sprinklerperformance. Jeg tror ikke, der er den store forskel på, om du bruger fabriksoriginal sprinklervæske, mundskyllemiddel, øl, Grander vand osv. I hvert fald ikke på spredningen på forruden. Men noget renser måske bedre end andet...

jonsiii
jonsiii Mar 21

Ja jeg tror også lige jeg prøver lidt forskelligt inden jeg dømmer den helt ude. Der må fejlfindes.