Loading...
dk

Klumme fra Bilmagasinet: Jeg vil ikke være Tesla's prøveklud med 110 km/t og familien i bilen | Tesla Forum

Arpe
Arpe Mar 17

Vildt der er så stor forskel, jeg bruger den 99% af tiden. Jo den har nogle mystiske finurligheder men synes godt nok det er sjældent den overrasker mig. Holder foden på speederen så hjælper vi hinanden igennem traffiken på den måde ;-) 

PeterE
PeterE Mar 17
Citat fra Arpe

Vildt der er så stor forskel, jeg bruger den 99% af tiden. Jo den har nogle mystiske finurligheder men synes godt nok det er sjældent den overrasker mig. Holder foden på speederen så hjælper vi hinanden igennem traffiken på den måde ;-) 

VIldt nok, det er jeg lidt imponeret - og lidt bekymret - over. Dvs at du også bruger den i byen med et hav af bløde trafikanter? Og på landevejen hvor der vel ind imellem er en cykelmotionist man skal udenom? Og i rundkørsler?  

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 17
Seppe
Seppe Mar 17

Jeg bruger også min nærmest hele tiden. Ikke super meget i byen, men jeg kører også meget lidt i byen. Bruger den dagligt på hovedvej, den er EKSTREMT forsigtig med cyklister, men der styrer jeg nu altid selv uden om, at den er på AP er jo ikke det samme som at man ikke holder øje med trafikken. Men ja jeg har den også slået til størstedelen af tiden. Jeg synes man lærer at genkende situationer hvor den bliver stresset.

cth
cth Mar 17

Vildt...

Jeg tør overhovedet ikke bruge den til andet end motorvej og køkørsel.

Ice2EV
Ice2EV Mar 17

Bruger ligeledes vores 2019'er med 2,5 jævnt meget.

Jeg ved at hvis der kommer en situation med en cykel, mor med barnevogn, bil parkeret med yderste hjul på eller ganske tæt på vejbanen, så skal jeg overtage inden eller være max klar.

Men der er mange steder hvor der er opgivet forkert hastighedsgrænse, og det pisser mig af. Kunne man så bare melde det ind, så det blev rettet, så ville jeg være glad.

Har flere steder:

Hvor der eks er en afkørsel til venstre på en ganske almindelig landevej, hvor den partout sætter farten ned til 60. Der er ingen hastighedsnedsættelse i området, og har ikke været der i de 11 år jeg har kørt strækket 3-400 gange om året. MEN vejen er blevet udvidet så der nu er et drejespor til venstre.

Ligesom den har nogle udfordringer sydgående på Viborgvej ved St. Binderup 5-800 meter før bakken, hvor der bliver 2 spor. Der er ligeledes et drejespor, og så kan den nogengange gå helt i panik, selvom der er helt frit udsyn og NUL andre trafikanter at se.

Fruen bruger den absolut kun i nødstilfælde og til kø på motorvej omkring limfjordstunnelen. Hvor hun har brug for at aflaste hoften. Hun kan sagtens køre almindeligt, men de dage der er tale om, er det ikke sikkert hun går ret langt resten af dagen.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 17
Arpe
Arpe Mar 17

Rolig nu Peter, der er ikke nogen der sover i deres Teslaer endnu :-) 

Målte lige op, jeg har 90% motorvejen til/fra arbejde, resten er omfartsveje + rundkørsler, selvfølgelig tager jeg rundkørslerne selv. Omfartsvejene klare AP pånær lidt dybe huller jeg selv kører udenom. 

Vores andre turer indebærer meget pæne landeveje her klarer AP alt pånær modkørende lastbiler og cyklister. Jeg har masser af ønsker til at køre AP bedre, men så længe jeg kender dens svagheder har jeg intet imod at hjælpe den igennem traffikken. 

Jeg håber virkelig at vi i EU må have lov til at få den nye FSD-highway stack de nu kører rundt med i USA, den ser virkelig ud til at være væsentlig forbedret til motorvejskørsel. 

PeterE
PeterE Mar 17
Citat fra Arpe

Rolig nu Peter, der er ikke nogen der sover i deres Teslaer endnu :-) 

Målte lige op, jeg har 90% motorvejen til/fra arbejde, resten er omfartsveje + rundkørsler, selvfølgelig tager jeg rundkørslerne selv. Omfartsvejene klare AP pånær lidt dybe huller jeg selv kører udenom. 

Vores andre turer indebærer meget pæne landeveje her klarer AP alt pånær modkørende lastbiler og cyklister. Jeg har masser af ønsker til at køre AP bedre, men så længe jeg kender dens svagheder har jeg intet imod at hjælpe den igennem traffikken. 

Jeg håber virkelig at vi i EU må have lov til at få den nye FSD-highway stack de nu kører rundt med i USA, den ser virkelig ud til at være væsentlig forbedret til motorvejskørsel. 

Jeg er nu faktisk helt rolig, det skal mere til at hidse mig :) Det lykkedes til gengæld meget godt den søndag jeg blev 'ramt' at en Model 3 på AP ude på en landevejstur på cykel. Ramt var kun en meget lille berøring af sidespejlet, og intet dramatisk. Og ja, jeg cyklede alene og ikke som del af et større og blokerende rytterfelt. Og ja, min egen Garmin radar reagerede, og jeg tænkte - han/hun kører udenom.  Så  AP - i nuværende form, og med vores nuværende infrastruktur er efter min mening fantastisk til motor- og motortrafikveje. Og intet andet.

P85DK
P85DK Mar 17
Citat fra Arpe

rundkørsler, selvfølgelig tager jeg rundkørslerne selv.

Sidder du også ned når du pisser? ;-)

jramskov
jramskov Mar 17

Både min kone og jeg bruger også AP i vores TM3 fra 2019 meget, inkl. på hovedveje. Det fungerer generelt ret fint, men man skal selvfølgelig altid være opmærksom og tage over hvis der er en cyklist eller lignende. Jeg/vi bruger den ikke i byen.

Sider: « 1 2