Loading...
dk

Opdatering 2023.6.8 ser ud til at have løst diverse. | Tesla Forum

cth
cth Mar 23

Egentlig var det bare islandsk sprog der var nyt.

Problemer som

Støj på DAB radio

Visker automatik

Selvkørende ikke længere er forvirret i regnvejr og tæt kørsel biler ved siden af.

Autolys måske blevet bedre

Arpe
Arpe Mar 23

Har du også selv oplevet det, eller var det opslaget på Facebook? 

Jeg fik først opdateringen er til morges så er kun blevet til 32 km for mig, men det kunne tyde på der er forbedringer i opdateringen. 

cth
cth Mar 23

Jeg synes støj på DAB var væk i morges..

Men hørte en anelse på vej hjem fra arb. 

Dog slet ikke som før.

der må lige gå lidt mere tid....

linnet
linnet Mar 23

Det kan selvfølgelig være et tidsmæssigt tilfælde, men jeg synes at der bliver fjollet med min sæde- og ratindstilling efter opdateringen. Har andre oplevet det?

Arpe
Arpe Mar 24

Har du prøvet at trykke på din konto endnu en gang? Hos mig er det mit højre sidespejl som cirka hver 3. gang ikke ændrer position når jeg skifter konto. Ved at trykke en gang til så bliver den også rettet til som jeg vil have det. Har jeg dog haft som problem i 3 år :-D 

jramskov
jramskov Mar 24

Forsøgte at opdatere i går morges - den fejlede. Det er lang tid siden jeg har oplevet en opdatering der fejler.

Seppe
Seppe Mar 24

Jeg har virkelig tænkt over det med viskerne, der er altså en forbedring der vil jeg mene. "buggen" med at den sænker farten kraftigt når man passere lastbiler lader også til at være forsvundet.

KimT
KimT Mar 24

Var lige på en tur. Den er blevet hurtigere til at blænde op når man har passeret en modkørende. 
tidligere tog det ca 5sek inden den blændede op, nu tager det da ca 3sek. 

de kunne dog godt lave det sådan at den ikke bruger lang lys i en byzone

MOS
MOS Mar 24
Citat fra KimT

de kunne dog godt lave det sådan at den ikke bruger lang lys i en byzone

Man bør ikke køre med langt lys, hvis vejen er allerede er tilstrækkeligt oplyst (af gadelys), hvilket ofte er tilfældet i byzoner, men ikke altid. Er der nogen, der ved, om man bør/må/skal køre med langt lys, hvis man kører i byzone uden tilstrækkelig gadebelysning? 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 24
Arpe
Arpe Mar 24

Færdselsloven §33.

Jeg læser det som om at du bruger langt lys i en mørklagt by såfremt du har brug for det lange lys til at køre sikkert. Så snart belysningen er tilstrækkeligt skal det lange lys slukkes. Det er lidt vildt at Tesla stadig ikke har implementeret dette.

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2018/1324

Edit: Fandt også denne passage i §41:
"Hastigheden må aldrig blive større, end at føreren bevarer fuldt herredømme over køretøjet. Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der kan påregnes. Ved nedblænding fra fjernlys (langt lys) til nærlys (kort lys) skal hastigheden før nedblændingen tilpasses de nye sigtforhold."

Lygteføring § 33.

Ved kørsel i lygtetændingstiden skal de påbudte lygter holdes tændt. På flere sammenkoblede køretøjer er det kun nødvendigt at holde baglygter tændt bagest på vogntoget og nummerpladebelysningen tændt ved vogntogets bageste nummerplade.

Stk. 2. Fjernlys (langt lys) skal anvendes, når førerens synsvidde under hensyn til køretøjets hastighed ellers er utilstrækkelig til sikker kørsel.

Stk. 3. Fjernlys (langt lys) må ikke anvendes:

1) på strækning, hvor vejen er tilstrækkeligt oplyst,

2) ved møde med andet køretøj i sådan afstand fra dette, at føreren kan blændes,

4) ved kørsel bag efter et andet køretøj, såfremt den forankørende kan blændes af fjernlyset og anvendelse af nærlys           under hensyn til køretøjets hastighed og lysforholdene i øvrigt giver føreren tilstrækkelig synsvidde til sikker kørsel.

Stk. 4. Såfremt fjernlys (langt lys) efter stk. 2 ikke findes påkrævet, kan nærlys (kort lys) anvendes. Hvis fjernlys (langt lys) i medfør af stk. 3 ikke må anvendes, skal nærlys (kort lys) anvendes.

Stk. 6. Lygter må ikke anvendes således, at andre førere kan blændes.

Stk. 7. Anvendelse af andre lygter og andre refleksanordninger end påbudt eller tilladt i denne lov eller de bestemmelser, der er udfærdiget i medfør af loven, er forbudt.

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Mar 24
MOS
MOS Mar 24
Citat fra Arpe

Færdselsloven §33.

Jeg læser det som om at du bruger langt lys i en mørklagt by såfremt du har brug for det lange lys til at køre sikkert. Så snart belysningen er tilstrækkeligt skal det lange lys slukkes. Det er lidt vildt at Tesla stadig ikke har implementeret dette.

Jeg tror, det er en korrekt tolkning. Jeg var bare selv lidt i tvivl.

Min egen Model S fra 2015 blænder selv ned, både ve modkørende, men også ved tilstrækkelig gadebelysning. Det er tydeligt, når jeg f.eks. kommer kørende ad en mørk landevej og der så kommer gadebelysning lidt længere fremme, så blænder den selv ned. Så Tesla har faktisk implementeret det. Men det kan da godt være, det ikke virker på samme måde i alle Teslaer. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 29
Citat fra Arpe

Har du prøvet at trykke på din konto endnu en gang? Hos mig er det mit højre sidespejl som cirka hver 3. gang ikke ændrer position når jeg skifter konto. Ved at trykke en gang til så bliver den også rettet til som jeg vil have det. Har jeg dog haft som problem i 3 år :-D 

@Arpe Har det samme med mit højre sidespejl, nogen gange hjælper det at skifte til konen, og tilbage igen, andre gange ikke.

Oplever efter sidste update, at autolangt lys er mega ringe. Ved godt at man siger på eks motorvej at man skal køre med langt lys. Men når folk blinker i vildskab lige pludselig, og den kun blænder ned når modkørende er på under 100 meter, så er det lige kort nok.

@MOS "tilstrækkeligt gadelys" nogen af os bor jo i mørke jylland, og der er sgu aldrig tilstrækkeligt gadelys. Har en ansat fra københavn, der da han flyttede vest på, nu pludselig var klar over hvorfor det hedder mørke jylland, "der er jo ingen gadelys på landevejene" ;-)

MOS
MOS Mar 29
Citat fra Ice2EV

@MOS "tilstrækkeligt gadelys" nogen af os bor jo i mørke jylland, og der er sgu aldrig tilstrækkeligt gadelys. Har en ansat fra københavn, der da han flyttede vest på, nu pludselig var klar over hvorfor det hedder mørke jylland, "der er jo ingen gadelys på landevejene" ;-)

Netop! :-) 

linnet
linnet Mar 29
Citat fra Arpe

@Arpe Fantastisk trick, tak for det (om end jeg dog ville ønske ikke at have brug for det)