Loading...
dk

Tesla salg marts | Tesla Forum

jramskov
jramskov May 1 '23

Der er vel grænser for hvor mange der køber bil til 375k kr og op, men mon ikke kvartalsafslutning stadig har en vis betydning?

cth
cth May 1 '23

Ja vi kommer generelt ikke videre med ELbil bølgen før der kommer elbiler under 200.000 kr.

https:///...berne-holde-oeje-med

Forummets indlæg er redigeret af cth May 1 '23
IlTempoGigante
IlTempoGigante May 1 '23

Havde man spurgt VW, Audi og Toyota for bare 1 år siden så havde de nok ikke troet på at Tesla skulle blive den 3. bedst sælgende. Lidt af en bedrift, og spændende om Tesla bider sig fast i toppen af DK salgslisten.

I øvrigt interessant at følge det seneste narrativ der oversvømmer diverse aviser og medier mv. - senest har jeg set hos ComputerWorld der nu også har fundet ud af (som vi har set i anden tråd her på siden) at Tesla giver klik: https://www.computerworld.dk/art/282741/det-bugner-med-overskudsbiler-hos-tesla-det-skal-tesla-koeberne-holde-oeje-med?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=daglige

cth
cth May 2 '23

Så stiger de lidt... 2 af Y modellerne.

Vil du have en Model Y, skal du nu finde yderligere 7.500 kr. i budgettet. Det betyder, at bilen nu koster fra 382.490 kr. for basisudgaven, kaldet RWD. Samme stigning er den endnu mere udbredte Long Range blevet udsat for, så den nu har en pris på 440.990 kr. 

cth
cth May 8 '23

stigning på X og S

Denne gang hæver Tesla prisen på samtlige varianter af selskabets to dyreste modeller, Model S og Model X, der alle bliver 32.000 kr. dyrere svarende til en stigning på 2,3-2,8 pct.

Selv om priserne nu stiger igen, er der fortsat mulighed for interesserede købere for at styre udenom de værste eftervirkninger af stigningen. Købere af en Model S og Model X får nu tre års gratis Tesla-opladning – supercharging – med i købet.

cth
cth Dec 21 '23

https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2023-12-elektrisk-revolution-tesla-slaar-37-aar-gammel-salgsrekord

jramskov
jramskov Dec 21 '23

Det er vildt at næsten hver tiende bil solgt i DK i år er en Tesla Model Y.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 22 '23

Jeg synes det vildeste ved det er at Tesla officielt ikke har brugt 5 flade øre på reklame, og at de udelukkende er solgt via word of mouth!

HrMogensen
HrMogensen Dec 22 '23

Ja man er ikke så speciel på vejene som for 3-4 år siden :) 

Idag skulle vi lige hente forbi City 2 og hente noget. På vej ind på parkeringspladsen er vi pludselig midt i en kolonne på 5x Tesla - og det var ikke fordi nogen skulle benytte SuC. 

Ice2EV
Ice2EV Dec 22 '23

Vildt at man bør købe en ny Astra, hvis man vil være rimelig sikker på at komme i noget der ikke er andre der har........

cth
cth Dec 23 '23

Ja der er 3'er og Y'er alle vegne...

Godt man har en S :-)

Men uanset hvad så er de sjove år væk (ish.. 2013 -2017), hvor det var nyt og spændede  og det er bare blevet en bil som så mange andre.

P85DK
P85DK Dec 23 '23

@cth - stoppede de 'sjove' år ikke december 2015?

cth
cth Dec 25 '23
Citat fra P85DK

@cth - stoppede de 'sjove' år ikke december 2015?

Jo det gjorde nok for dem der var med fra start.

Jeg startede i 2015 december...

Som jeg husker vækkede bilen opsigt hvor den kom frem til sådan ca. 2017. 

Nok fordi den havde den der lidt sjældne matte folie.

Så på det tidspkt. mega godt ud.

I dag kan jeg ikke rigtig med de matte farver mere.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 25 '23
PeterE
PeterE Dec 27 '23
Citat fra Gustavsfar

Jeg synes det vildeste ved det er at Tesla officielt ikke har brugt 5 flade øre på reklame, og at de udelukkende er solgt via word of mouth!

Du skrev også officielt og helt word of mouth er det vel ikke når man køber Twitter/X for at få omtale - og samtidig får omtale vha diverse raketopsendelser?  

Jeg er med dig så langt at der ikke er ‘Dette er en Tesla reklame’ men at Teslas salgs succes udelukkende skyldes at vi taler varmt om bilerne til hinanden?  
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 27 '23
Johannelund
Johannelund Dec 28 '23
Tjaa jeg læste lige at kinesiske Bud nu sælger flere af deres biler, men de har jo også flere alternativer at vælge af.
P85DK
P85DK Jul 2 '24

LIge en lille update på en gammel tråd. Jeg skiftede de nederste bærearme foran på min bil i 2020, hvor de var 5 år gamle og havde slør. Nu 4 år senere er der igen slør i de bagerste af de to forreste nederste bærearme. Så hos mig har levetiden været ca. 4-5 år pr. sæt.

Jeg skal så også lige have renoveret den bagerste motors lejre og den forreste motor siver fra pakdåserne, plus et par bagpå, stabilisatorstang og stræberarme og øvre bærearme foran

Så helt servicefri er de ikke de gamle Tesla'er :-)

P85DK
P85DK Jul 2 '24

Nå ja - og så selvfølgelig et aggresivt viskertræk der prøver at spise min front hjelm

cth
cth Jul 2 '24
Citat fra P85DK

LIge en lille update på en gammel tråd. Jeg skiftede de nederste bærearme foran på min bil i 2020, hvor de var 5 år gamle og havde slør. Nu 4 år senere er der igen slør i de bagerste af de to forreste nederste bærearme. Så hos mig har levetiden været ca. 4-5 år pr. sæt.

Jeg skal så også lige have renoveret den bagerste motors lejre og den forreste motor siver fra pakdåserne, plus et par bagpå, stabilisatorstang og stræberarme og øvre bærearme foran

Så helt servicefri er de ikke de gamle Tesla'er :-)

Kan det skyldes det er en P model? 

Min gamle S med 250.000 km har ikke fået skiftet noget.

P85DK
P85DK Jul 2 '24

Har du fået den tjekket godt igennem?

Den bagerste motor er P relateret, men de andre ting er stort set ens

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 2 '24
cth
cth Jul 3 '24

Det er ikke længere min 90D.

ja den er tjekket af ejer (som er mekaniker) og i øvrigt synet 3 gange sidst oktober 2023.

Jeg har heller ikke bemærket noget de gange jeg har kørt i den. Sidst for 1 mdr. siden.

Den kører faktisk som ny trods de 250000km.

Skulle nok have beholdt den :-)

Kun rækkevidden der er bedre i den nye, samt nogle børnesygdomme der ikke findes mere.

Min tanke var bare at en P model river lige lidt mere i de forskellige dele, hvis man bruger de kræfter den har :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 3 '24
Sider: « 1 2 3 4 »