Hej min bil har en masse fejl angående batteri/strøm som medfører den ikke altid vil køre. Den melder fx "unable to drive" og "car may not restart - need service". Har sendt fejlene til Tesla i Aarhus og noteret tidspunkt for dem (de kommer ret ofte).
Tesla beder mig komme ned til diagnose og der er 1,5 måneders ventetid. 3 gange har jeg måtte have den med falck pga. ventetiden og Tesla er obs. det er en periodisk fejl.
Nu har jeg så skulle accepterer betaling på 3.700 for diagnose. Men i eftermiddags ringer Tesla og siger fejlen ikke er fundet. De mistænker der trænger vand ind et sted som giver problemer med stømledningen. Deres løsning er at umiddelbart at de skiller alt af til 1.450 kr. + moms i timen men ingen garanti for de kan finde fejlen.
De syntes jeg skal betale de 3.700 kr. for diagnosen, men jeg har jo ikke fået en diagnose. Havde diagnosen taget et par timere mere og fejlen lokaliseret betaler jeg gerne for ekstra timeløn. Men at bede bilen komme til diagnose og betale 3.700 kr. for ikke at få lokaliseret fejlen syntes jeg lige er frækt nok. Der kommer 5-6 forskellige fejlmeldinger flere gange om dagen.
Hvad syntes I er fair?