Loading...
dk

Diagnose - fejl ikke fundet - skal jeg betale? | Tesla Forum

jonaslau
jonaslau Apr 4 '23

Hej min bil har en masse fejl angående batteri/strøm som medfører den ikke altid vil køre. Den melder fx "unable to drive" og "car may not restart - need service". Har sendt fejlene til Tesla i Aarhus og noteret tidspunkt for dem (de kommer ret ofte). 

Tesla beder mig komme ned til diagnose og der er 1,5 måneders ventetid. 3 gange har jeg måtte have den med falck pga. ventetiden og Tesla er obs. det er en periodisk fejl. 

Nu har jeg så skulle accepterer betaling på 3.700 for diagnose. Men i eftermiddags ringer Tesla og siger fejlen ikke er fundet. De mistænker der trænger vand ind et sted som giver problemer med stømledningen. Deres løsning er at umiddelbart at de skiller alt af til 1.450 kr. + moms i timen men ingen garanti for de kan finde fejlen. 

De syntes jeg skal betale de 3.700 kr. for diagnosen, men jeg har jo ikke fået en diagnose. Havde diagnosen taget et par timere mere og fejlen lokaliseret betaler jeg gerne for ekstra timeløn. Men at bede bilen komme til diagnose og betale 3.700 kr. for ikke at få lokaliseret fejlen syntes jeg lige er frækt nok. Der kommer 5-6 forskellige fejlmeldinger flere gange om dagen. 

Hvad syntes I er fair?

jonaslau
jonaslau Apr 4 '23

et par billeder... kommer hver dag. 

P85DK
P85DK Apr 4 '23

Diagnose er altid en svær ting, da du reelt betaler for timeløn uden lovning på et resultat, imens du forventer et resultat.

Jeg ville personligt nødigt lade Tesla få carte de blance til at gå opdagelse, specielt hvis de ikke har præsenteret dig for nogle konkrete steder de vil lede.

Jeg ville nok tage den til Michael elbildoktoren, eller autoskadestuen eller nogen hvor interessen for bilen er lidt større end hos en rugbrødsmekaniker.

PeterE
PeterE Apr 4 '23
100% enig med @P85DK, og ja - det er desværre vilkårene, også hos andre end Tesla. Mega uheldigt. 

Har du haft bilen længe? Ny importeret? 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 4 '23
PeterE
PeterE Apr 4 '23
For ca et år siden kollapsede din bil, og i 2020 havde du en større skade på fronten - jeg ville måske gætte på en sammenhæng? Er der ikke garanti på din 2022 reparation? 
jonaslau
jonaslau Apr 5 '23

Bilen er fra 2014. Større skade på fronten i 2020 og min bil kollapsede for et år siden. Det husker jeg ikke rigtigt. Det er længe siden jeg har haft den på tesla værksted.

PeterE
PeterE Apr 5 '23
Ærgerligt nok, jeg ved det jo ikke - men den der reparation sidste år ville jeg nok genbesøge. Og ja, efter 8 år går ting i stykker - nogle ting. Brug lidt tid på at finde regningen fra 2022 og se hvad de lavede.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 5 '23
P85DK
P85DK Apr 5 '23

Hvad mener du når du siger kollapsede?

jonaslau
jonaslau Apr 5 '23

Jeg er slet ikke med på hvad I mener mht. reparation fra 2022 eller at bilen kollapsede... 

Har ikke været involveret i noget uheld der forklare det og der er ikke lavet noget arbejde på det elektriske i nogle år. 

P85DK
P85DK Apr 5 '23
Citat fra jonaslau

Bilen er fra 2014. Større skade på fronten i 2020 og min bil kollapsede for et år siden. Det husker jeg ikke rigtigt. Det er længe siden jeg har haft den på tesla værksted.

Citat fra jonaslau

Jeg er slet ikke med på hvad I mener mht. reparation fra 2022 eller at bilen kollapsede... 

??? Hvorfor skrev du så at den kollapsede?

tintin
tintin Apr 5 '23

Med hensyn til garanti så angiver Tesla at der ikke er garanti på garanti reparationer!!!

PeterE
PeterE Apr 5 '23
Citat fra tintin

Med hensyn til garanti så angiver Tesla at der ikke er garanti på garanti reparationer!!!

Ligesom resten af verdens producenter? Og hvem taler om garanti på en 8-9 år gammel bil???
jonaslau
jonaslau Apr 5 '23

p85DK - jeg referere jo i mit netop til jeg ikke kan genkende det. Det var noget PeterE skrev... 

i forhold til det elektriske har jeg ikke haft udfordringer med udover de sidste 6 måneder. Det er så blevet lidt værre og værre. Meget muligt der trænger vand ind et sted og en connector bliver fugtigt. 

Mit spørgsmål går mere på hvad der er fair mht. betaling. 

PeterE
PeterE Apr 5 '23
Det er fra dine egne indlæg fra hhv 2020 og 2022. Jeg finder ikke bare på ting, prøver egentlig at hjælpe dog. Billeder her. 

P85DK
P85DK Apr 5 '23
Citat fra jonaslau

Mit spørgsmål går mere på hvad der er fair mht. betaling.

Umuligt at svare på. Fejlfindig er normalt på timepris, så find den du tror mest på og fornuftige timepris. Personligt ville jeg spørge om de har set lignende problem før og har en idé om hvor de skal lede. Hvis ikke, så videre til næste.