Loading...
dk

Køb lader med refusionsmulighed | Tesla Forum

cth
cth Apr 21

Nu kommer der snart afgift på EL igen...eller gør der?

Hvad tror i?

Jeg har den gamle Teslalader og kan jo ikke få refunderet nogen afgift, da tæller ikke sidder i lader.

Tænker ikke der er ændret på det.

Spørgsmål er om man skal ofre ny lader og få refusion, som vel ender op i omkring 3000 kr om året for mig.

Har andre her gjort sig tanker om det?

Jeg vil gerne have en 22kw lader, så jeg gætter på det betyder mindst 6000kr. + elektriker.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 21
Arpe
Arpe Apr 21

Tja... vi satte solceller på taget i stedet for refusion. 

Var der ikke en løsning hvor man kunne få en bimåler til Teslalader, eller var det den løsning som blev ulovligt pga. placeringen på bimåleren? 

MOS
MOS Apr 21

Var der ikke en, som havde bygget en "ladeboks" af en trækasse, hvori han havde puttet en Tesla wall connector og en bimåler, og lukket med et låg af plexiglas = Vupti, en hjemmebygget "lader" med indbygget måler :) :) :)

Jeg tænker, at den vel sagtens overholder lovens krav til refusion. Men måske ikke alles krav til æstetik...

MOS
MOS Apr 21

@cth

Jeg aner ikke, om elafgift og/eller refusionsordning kommer igen/er kommet for at blive. Det er rent lotteri med den zigzag-politik, der bliver ført.

Hvis du har et stort kørselsbehov og dermed potentielt stort refusionsbeløb, så ville jeg nok købe en refusionsgodkendt ladeboks og sætte den op. Den er nok hurtigt tjent hjem. Du kan evt. gemme din gamle Tesla lader og sætte den op igen senere, hvis refusionsordningen udløber og du bedre kan lide Tesla laderen. Og uanset så kan begge ladebokse nok sælges brugt, hvis du vil have lidt penge hjem.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 21
KimT
KimT Apr 21

Kend dine politikker ; Der bliver nu solgt så mange elbiler at "det går da bare ikke" - vi skal være solidariske. Dvs. alt hvad der lugter af tilskud/nedsættelser m.m. bliver fjernet

cth
cth Apr 21
Citat fra Arpe

Tja... vi satte solceller på taget i stedet for refusion. 

Var der ikke en løsning hvor man kunne få en bimåler til Teslalader, eller var det den løsning som blev ulovligt pga. placeringen på bimåleren? 

Sikkert... men find lige en der vil stå for refusion.

der er vist kun "eget firma" modellen til den. 

Solceller mener jeg umiddelbart ikke giver økonomisk mening. Dog skal det heller ikke altid det.

Men passer ikke til mit 50er hus med tegl og understrygning og æstetisk.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 21
cth
cth Apr 21
Citat fra KimT

Kend dine politikker ; Der bliver nu solgt så mange elbiler at "det går da bare ikke" - vi skal være solidariske. Dvs. alt hvad der lugter af tilskud/nedsættelser m.m. bliver fjernet

ja 2030 holder vel lige så længe som solcelle ordningen :-)