Jo jo, samme problem i morges, den klikkede men sprang ikke op. Lykkedes at åbne den med neglen, lige efter den havde klikket. Har nu tape i bilen som jeg kan klistre på og lave et let træk, mens jeg klikker, hvis problemet vender tibage.
Min erfaring siger at det burde være nok med et lille let tryk bagerst på ladeporten mens man klikker den op.
Jeg har haft samme oplevelse et par gange i dag.
/Martin
Har også haft problemer hele dagen med Chargeporten. Startede i går - kraftig sne - blæst og direkte ind i porten har ikke sundt. Har frosset til hele dagen, og har ladet et par gange - Vi er kørt til Sverige i de gamles sommerhus. PÅ SC i køge havde både Mdamm og undertegnede problemer med porten, og også en 3 ny ejer. Også i Sverige havde vi begge problemer med porten - både ved Malmø og i Toftaholm. Sikkert det samme i morgen.
Med hensyn til Toftaholm SC, så mødte vi ejeren af hotellet - og en 3 dansk Tesla. Fik en ganske glimrende frokost og en fuld ladning imens. Kan helt klart anbefale en tur forbi. Om sommeren er her helt sikkert endnu smukkere.
Oplevede her til aften at den ikke ville åbne, klikkede, men åbnede ikke
Kan se at denne tråd er fra vinteren 2014 - fandt i nogen løsning udover manuelt at skubbe bagpå eller er det gået i sig selv
p.s. det var ikke frost her til aften
Har samme problem indimellem. Kører på software .188. Nævnte det for Tesla som kigger på det på tirsdag blandt andet...
Har også haft problemet, regner med at snakke med dem om det ved service i næste uge.
Aktuelt problem lige nu, med få % tilbge.
Ladeporten åbner ikke, og der høres heller ikke de traditionelle klik, når der trykkes på menu på skærmen, og heller ikke ved brug af FOB. Knappen på skærmen skifter tekst, men ingen klik. Der er forsøgt reset af stor skærm. Og den er ikke frossen.
Erfaringer og ideer søges akut.
Nu ved jeg ikke om jeg tager munden for fuld, men det er vel "kun" en magnet der holder den fast (ret mig hvis jeg tager fejl), så hvis man kan få et eller andet ind på bagsiden af plastiket, burde den vil ikke tage skade af at man tvang den op. Det kunne ex være en tynd snor.
Jeg googler men finder ikke det store...kun nedenstående video men det virker nok kun når den har "klikket" men det kan jo være at den løsner sig når du banker på den:
https://www.youtube.com/watch?v=9xrVukbamm0
Jeg fortsætter med at google lidt...held og lykke!
Har oplevet det to gange. Første gang lod jeg bilen stå på p-pladsen uden at sætte den til opladning.
Anden gang havde jeg mit gamle Shell-kort med, som jeg brugte til at lirke charger porten op med. Den lille ironiske gestus kunne jeg godt li ;)
Ingen grund til at bruge ting der kan ridse. Tryk der hvor hænglet er samtidig med i trykker på FOB'en/ladekablet - så slipper magneten. Jeg har som skrevet tidligere sat et par lag tap/beskyttelsesfolie på klappen for at svække virkningen af magneten - nu virker den hver gang.
Billeder downloded fra internet - den viser en ladeport fra USA.....