Loading...
dk

Problemer med at åbne ladeport | Tesla Forum

krogsgaard
krogsgaard Dec 26 '14
Er der andre der har problemer med ladeport ikke kan åbne. Den siger klik men åbner ikke. Ved ikke om det skyldes det kolde vejr for har aldrig haft problemet før. Først efter en del forsøg kom den op.
gw
gw Dec 26 '14
Så lige en ved SC i Middelfart der kæmpede med hans chargeport. Ved ikke om det var dig
TwoChops
TwoChops Dec 26 '14
Mange døjer i denne tid. Kraftigt tryk bagtil på porten hjælper ofte med at få den åbnet.
krogsgaard
krogsgaard Dec 26 '14
Nej det var ikke mig. Men som om den kræver smøring eller den dur.
Storgaard
Storgaard Dec 26 '14
Jeg har også haft store problemer med at åbne min ladeport, fandt is i bunden af den, så den var frossen fast, skulle stikke en tynd pind ind og brække den op.
Nu er isen fjernet og jeg har ikke haft problemer de sidste to gange.
Havde også is/sne på forlygterne og da jeg fjernede det gav det ridser i dem - så pas på med det.
TorbenJ
TorbenJ Dec 26 '14

Jo jo, samme problem i morges, den klikkede men sprang ikke op. Lykkedes at åbne den med neglen, lige efter den havde klikket. Har nu tape i bilen som jeg kan klistre på og lave et let træk, mens jeg klikker, hvis problemet vender tibage.

Kiefer
Kiefer Dec 26 '14

Min erfaring siger at det burde være nok med et lille let tryk bagerst på ladeporten mens man klikker den op. 

Jeg har haft samme oplevelse et par gange i dag.

/Martin

KS
KS Dec 26 '14

Har også haft problemer hele dagen med Chargeporten. Startede i går - kraftig sne - blæst og direkte ind i porten har ikke sundt. Har frosset til hele dagen, og har ladet et par gange - Vi er kørt til Sverige i de gamles sommerhus. PÅ SC i køge havde både Mdamm og undertegnede problemer med porten, og også en 3 ny ejer. Også i Sverige havde vi begge problemer med porten - både  ved Malmø og i Toftaholm. Sikkert det samme i morgen.

Med hensyn til Toftaholm SC, så mødte vi ejeren af hotellet - og en 3 dansk Tesla. Fik en ganske glimrende frokost og en fuld ladning imens. Kan helt klart anbefale en tur forbi. Om sommeren er her helt sikkert endnu smukkere.

Nommensen
Nommensen Dec 26 '14
Havde også et lille problem med ladeporten men den lystrede ved andet forsøg :-)
P85DK
P85DK May 20 '15

Oplevede her til aften at den ikke ville åbne, klikkede, men åbnede ikke

Kan se at denne tråd er fra vinteren 2014 - fandt i nogen løsning udover manuelt at skubbe bagpå eller er det gået i sig selv

p.s. det var ikke frost her til aften

Gustavsfar
Gustavsfar May 20 '15

Har samme problem indimellem. Kører på software .188. Nævnte det for Tesla som kigger på det på tirsdag blandt andet...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 20 '15
Lau
Lau May 20 '15

Har også haft problemet, regner med at snakke med dem om det ved service i næste uge.

P85DK
P85DK May 20 '15

giv lige en tilbagemelding på hvad de siger/gør

DeaconWP
DeaconWP Jan 11 '16

Aktuelt problem lige nu, med få % tilbge.

Ladeporten åbner ikke, og der høres heller ikke de traditionelle klik, når der trykkes på menu på skærmen, og heller ikke ved brug af FOB. Knappen på skærmen skifter tekst, men ingen klik. Der er forsøgt reset af stor skærm. Og den er ikke frossen.

Erfaringer og ideer søges akut.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 11 '16
Gronhund
Gronhund Jan 11 '16

Nu ved jeg ikke om jeg tager munden for fuld, men det er vel "kun" en magnet der holder den fast (ret mig hvis jeg tager fejl), så hvis man kan få et eller andet ind på bagsiden af plastiket, burde den vil ikke tage skade af at man tvang den op. Det kunne ex være en tynd snor.

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Jan 11 '16
Toftager
Toftager Jan 11 '16
Jeg har netop et stykke muresnor liggende i bilen til at åben min port med. Det kan lige sniges ind om forenden på porten, og så lidt træk på når man åbner den med fob'en.

Havde rigtig mange problemer lige i starten, men det lader til at være gået i sig selv igen. Men jeg tørrer også altid lige begge magneterne af med en finger inden jeg lukker den.
Frank
Frank Jan 11 '16

Jeg googler men finder ikke det store...kun nedenstående video men det virker nok kun når den har "klikket" men det kan jo være at den løsner sig når du banker på den:

https://www.youtube.com/watch?v=9xrVukbamm0

Jeg fortsætter med at google lidt...held og lykke!

Trannel
Trannel Jan 11 '16
Det lader til at være et temmelig generelt problem.
Jeg havde samme problem kort efter udlevering i Brøndby. Jeg fik lirket ladeporten op ved hjælp af en skruetrækker ( uden at berøre lakken) og tørrede derefter magneterne af. Dagen efter var den dog gal igen. Efter råd her i forum satte jeg tape på begge magneter og det har virket lige siden. Servicecenterchefen på Kirstinehøj sagde at det skyldtes for kraftige magneter og at man ville udskifte ladeporten ved næste besøg. Jeg kan dog godt leve med tape løsningen.
Sondergaard
Sondergaard Jan 13 '16

Har oplevet det to gange. Første gang lod jeg bilen stå på p-pladsen uden at sætte den til opladning.
Anden gang havde jeg mit gamle Shell-kort med, som jeg brugte til at lirke charger porten op med. Den lille ironiske gestus kunne jeg godt li ;)

KimT
KimT Jan 13 '16

Ingen grund til at bruge ting der kan ridse. Tryk der hvor hænglet er samtidig med i trykker på FOB'en/ladekablet - så slipper magneten. Jeg har som skrevet tidligere sat et par lag tap/beskyttelsesfolie på klappen for at svække virkningen af magneten - nu virker den hver gang.

Billeder downloded fra internet - den viser en ladeport fra USA.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 13 '16
Sider: 1 2 »