Loading...
dk

Xpeng G9 | Tesla Forum

cth
cth May 25

Der er et eller andet med den pris på XPENG G9 der bare ikke stemmer.

Eller er denne artikel fup?

https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede-biler/tesla/saa-meget-mere-tjener-tesla-paa-en-elbil/

Får de tilskud fra staten under bordet?

MOS
MOS May 25
Citat fra cth

Får de tilskud fra staten under bordet?

Det kan man kun gisne om. Men mon ikke de er ca. samme sted, som da Tesla startede? Tesla leverede også biler med stort underskud i mange år. Det kan være en strategi at sælge bilerne billigt og køre med underskud for at opbygge et signifikant marked. Senere kan man så producere billigere pga. stordriftsfordele.

jramskov
jramskov May 26

Uanset hvad, virker det til at man får utroligt meget bil for pengene i forhold til konkurrenterne. Hvis de gør det samme med deres kommende konkurrent i Model Y klassen skal den vel koste fra omkring 300k, måske endda lidt under?

Noogi
Noogi May 27
Citat fra jramskov

Uanset hvad, virker det til at man får utroligt meget bil for pengene i forhold til konkurrenterne. Hvis de gør det samme med deres kommende konkurrent i Model Y klassen skal den vel koste fra omkring 300k, måske endda lidt under?

Uden tvivl. Fik prøvekørt G9 i denne uge. Der findes intet der tilnærmelsesvis kan matche den bil prismæssigt når man ser på udstyr og kvalitetsindtryk, Luftundervognen er sat hårdere op end Tyskerne gør i standard mode, men sætter man den i ECO mode bliver den rigeligt komfortabel selv med 21" hjul. Det eneste jeg kunne savne var HUD. Ellers er det mageløst med el justerbare sæder for og bag. Endda med justerbar lårstøtte og massage, i jeg ved ikke hvor mange forskellige modes.

Brugergrænsefladen er udmærket. Klart inspireret af Teslas UI men mindre intuitivt. Dog 5x bedre i hastighed og logik end Audi Q8 e-tron eller Porsche Taycan. Det kan næsten heller ikke blive værre.

Stod der Tesla eller Tysker på kølerhjelmen var de sikkert blevet overrendt af kunder. Virker dog til at der er rigeligt med interesse.

Mht. til Model Y konkurrenten G6, synes jeg ikke der er meget incitament for at vælge den over Tesla i den klasse. Men det kommer vel an på om den også bliver et slagtilbud.

cth
cth May 29

https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/kinas-elbiler-dominerer-det-truer-volkswagen-og-vesten?b_source=borsen&b_medium=row_6&b_campaign=news_2

sikkert låst artikel... beklager.

Men essensen er at Kineserne stormer frem på hjemmemarked som er kæmpestort. Deres fordel i dagb er at vi er startet forfra med EL biler og de europæiske konkurrenter har ikke længere deres overlegne fossil viden.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 29
jramskov
jramskov May 30

Jeg tror det var i en Ingeniøren podcast forleden at jeg hørte Kina nu var verdens største bileksportør. De sidder også på en stor del af hele værdikæden til batterier. Ikke nogen dum position at sidde i.

@Noogi: Hvis Xpeng med G6 ggør noget lignende, kan jeg ikke se hvorfor den den skulle fejle, medmindre modstanden overfor kinesiske biler bliver massiv.

Sider: « 1 2 3