Loading...
dk

Uoriginale fælge uden dæktrykssensor | Tesla Forum

Tesla_Zero_Smith
Tesla_Zero_Smith Dec 26 '14

Jeg har nu fået monteret vinterdæk på uoriginale fælge uden dæktryksmåler og var sikker på at det blot kunne slås fra. Det er noget træls med advarslen og jeg har prøvet "reset sensor". Er der nogen der ved om det kan fjernes?

TwoChops
TwoChops Dec 26 '14
Det kan det så vidt jeg ved ikke
Larsen
Larsen Dec 26 '14
Det kan ikke fjernes. Der var en her på forum som for nylig havde fire sensorer til salg for en tusse. Tag du og køb dem. Nyprisen på nettet i Tyskland er ca. 1800 kr. Tilføjet lidt senere: så lige længere nede på forum at MaHo har solgt sensorerne, så bestil du nogle i Tyskland.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Dec 26 '14
Tesla_Zero_Smith
Tesla_Zero_Smith Dec 28 '14
Tak for svar. Der blev nærigrøven vist bidt i enden :-)
Nommensen
Nommensen Dec 29 '14
Jeg har købt et sæt brugte fælge med vinterdæk - fik at vide de passede, men det vil åbenbart ikke være tilfældet, så jeg får fire sensorer til salg
Hookmaker
Hookmaker Dec 29 '14

Tror også lige det kom bag på ret mange, at sensorerne uden videre er skiftet på biler leveret fra ca. okt/nov. Ret idiotisk, at der ikke findes en SW mulighed for at vælge de gamle. 

Genild
Genild Dec 29 '14
Jeg følte nu at jeg fik en lige så lang næse, da jeg efter behørig indkøb af vinterhjul med de korrekte dæktrykssensorer (Ok, nok mere held end direkte viden, da det først var bagefter at snakken om de nye dæktrykssensorer dukkede op herinde) og montering fik en fejlmeddelelse efter de berømte omkring syv minutters kørsel.
Det viser sig så, at man liiige skal et smut forbi Kirstinehøj for at få sensorerne associeret til kræet!!
Uden at have noget som helst imod nogen på Kirstinehøj, så er det altså ikke et sted jeg sådan med jævne mellemrum lige dumper forbi, så en hyggetur på 350km inklusiv en pebret brotakst var ikke lige en del af mine vinterplaner.
Er der i øvrigt nogen herinde der ved om man skal igennem samme show, når man i foråret skal retur til sommerfutterne?
Daduck
Daduck Jan 2 '15

Hej Genild. Det skal jeg lige forstå. Det vil sige at hvis jeg køber Dæk, Fælge og TPMS, så skal jeg forbi Tesla?

Har søgt lidt rundt for at finde de billigste (næsten) dæk/fælge og er pt. landet på nedenstående, via et dæk-site jeg aldrig har hørt om (http://daekbutikken.dk/)

MEGA WHEELS POLERA 19" --> De billigste jeg kunne finde
Pirelli W240 S2 245/45x19 SI: V LI: 102 --> Skulle være ok, men stadig "billige"
Dæktrykssensorer 4 stk, incl kodning

Som det ses på ovenstående, skriver de "inkl. kodning". Så jeg burde vel kunne undgå turen til Tesla (ikke at jeg har lagt derud, dog).

Totalpris for ovenstående er forresten:
14830,00 DKK

Til sammenligning kan jeg nævne at jeg lige var i Sverige en tur. Euromaster gav mig et tilbud med hjem på 29.000 SEK. Dvs.. lige under 23K DKK. Ret markant forskel.

Kiefer
Kiefer Jan 2 '15

Mig bekendt burde det ikke længere være nødvendigt at skulle omkring Tesla med sensorerne da du i menuen skal kunne få dem til at associere med bilen?

/Martin

Genild
Genild Jan 4 '15
Daduck: jeg skal ikke gøre mig særligt klog på området, men blev bare selv noget overrasket da jeg fandt ud af, at de vinterhjul med dæktrykssensorer og passende til Tesla, liiige skal et smut forbi Kirstinehøj før at de vil snakke sammen.

Jeg troede i min blændende naivitet, at man havde skabt en række kommunikationsprotokoller til denne kommunikation, så de talte samme sprog uden direkte at have være introduceret til hinanden.

Jeg har dog haft for travlt med at lege med julegaver, trille med en lille hvid kugle og lave absolut ingenting til at have tid til at køre til Sjælland for at skabe kontakten til hjulene.

Det Martin skriver om lyder interessant, men virker det også på modellerne uden autopilot...??

Jeg synes kun at jeg har haft en "Reset" knap at trykke på i forbindelse med dæktryk.
Larsen
Larsen Jan 4 '15
Jeg har købt sensorer til vinterfælgene i Tyskland, og de kommunikerer fint sammen med bilen. Det er så vel at mærke den "gamle" model Tesla S
DeaconWP
DeaconWP Jan 4 '15

Larsen. Et spørgsmål melder sig, efter at have læst det du skriver.

Har du kun gjort det, at du købte nye sensorer til fælgene i Tyskland, satte hjulene på, og så kommunikerede de fint med Teslaen?

Larsen
Larsen Jan 4 '15
Ja, jeg monterede de fire nye hjul med de nye sensorer, trykkede på reset knappen til sensorerne og kørte en tur. Ingen fejlmeldinger eller noget. Det er blot vigtigt ar bestille sensorerne til S modellen, og ikke til Roadsteren. Dem til Roadsteren skal kodes til bilen. Hvis du har behov for at vide hvor jeg har købt dem, så kan jeg godt finde det.
DeaconWP
DeaconWP Jan 4 '15

Jeg har ikke behov, for har ingen el-bil. Endnu. Men en anden kunne måske godt bruge nøjagtig adresse og varenummer på den vare, som bare passede på din S model. Din S models specifikationer rent hard og software mæssigt. Så de kan sammenligne med deres egen model. Altså alle oplysninger i et enkelt indlæg.

Jesperbang
Jesperbang Jan 29 '15

Jeg er faldet for nogle Vossen fælge, og kunne se at wheelsshop have dem, men nu forhandler de ikke Vossen mere. Skrev hvad grunden var, og de sagde de har haft problemer med kvaliteten. Nogle herinde fra som har haft problemer med Vossen vedr. kvaliteten?