Loading...
dk

LR baghjulstræk tilbage | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Ice2EV
Ice2EV May 20

Hvis du kigger på lagerlisten hos Tesla, så har de pludselig fået Longrange RWD på lager til 357K i hvid.

cth
cth May 21

Dvs en 30.000 billigere end AWD modellen.

Hvad får man MINDRE i en RWD ud over 4 hjulstræk og hurtigere 0-100 i en AWD.

de 18 km længere rækkevidde er vist ligegyldigt.

Arpe
Arpe May 21

Interiør som Standard Range. Så ingen subwoofer og tågelygter foran. 

Ice2EV
Ice2EV May 21

Enig i det virker til der er for lille prisforskel. 

Enten skulle der være mere range eller billigere pris.

Men synes jeg af og til ser RWD til salg med Subwoofer...... Har det kun været isat i en periode eller er det eftermonteret?

PL
PL May 22

Prisforskellen til AWD er på 32.000. Hvor stor skulle den have været, synes i? Forskellen ned til det lille batteri er 28.000, og hvis den forskel var mindre, ville standard-modellen være et dårligt køb. 

Men jeg er overrasket over at forskellen i rækkevidde på LR RWD og LR AWD ikke er større. Var den ikke det sidste man kunne få LR RWD tilbage i 2019?

Nikola
Nikola May 22

Mht. pris synes jeg at LR RWD bliver klemt imellem 60 kWh RWD/ LR AWD.
Den er med RWD udstyr med større batteri/rækkevidde. Men pga. batteritypen bør man ikke lade den til 100% til hverdag. Lader man kun til 80-90%, er forskellen til 60 kWh RWD (som kan lades til 100% altid) meget begrænset og ikke 30 k værd efter min mening. Så for de fleste vil den bedre rækkevidde kun komme i spil når man skal på langtur?
Samtidig er den ekstra rækkevidde ift. AWD yderst begrænset, så skal man gå efter besparelsen... Men igen, så kunne man nok lige så godt vælge RWD 60?
Så jeg har lidt svært ved at se dens berettigelse. Jeg ville vælge 60 kWh RWD eller LR AWD

MOS
MOS May 22

Måske har LR sin berettigelse til langture. Med 100% opladning hjemmefra, kommer man langt. Den kan sikkert også lade lidt hurtigere. Dertil er batteriet knap så kuldskær som LFP-batteriet, så forskellen kan være endnu større i koldt vejr, f.eks. hvis man skal på skiferie.

KimT
KimT May 23

Efter sigende skulle der være kommet et nyt batteri i fra BYD (i modsætning til CATL). De skulle dog ikke lige have fået godkendelsen på plads i Berlin så udlevering er vist stoppet.

Efter sigende skulle batteriet fra BYD have en fladere ladekurve som skulle kunne holde til 170kW til over 50% SoC

https://tff-forum.de/t/neues-model-y-sr-aus-der-giga-bb/277749/593

Det må jo betyde den lader hurtigere end LR AWD - min peaker jo kun på 250kW et kort øjeblik, og er allerede under 170Kw ca. ved SoC på 30%

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 23