Loading...
dk

Så er Tesla igen i skammekrogen - Model S Batteri defekt | Tesla Forum

Arpe
Arpe Jun 1 '23

Jeg er denne gang enig med ankenævnets afgørelse, Tesla bør skifte batteriet på denne Model S fra 2014.

 

Det undrer mig dog stadig hvordan denne Model S kan have stået stille i 8 måneder uden strøm, den har altså i en længere periode været helt og aldeles afladt. Det har jo en kæmpe betydning for helbredet på batteriet. 

 

Hele sagen findes her:

https://www.bilklage.dk/CMS/Upload/1/Documents/Anonymiserede%20afg%C3%B8relser/Udh%C3%A6ngsskab/22559%20Kode.pdf

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Jun 1 '23
SuneH
SuneH Jun 1 '23

Jeg undrer mig over at Teslas svar i sagens akter er på norsk, men de har måske haft en medarbejder fra Norge til at behandle sagen for sig. For sagen er jo ellers kørt i Danmark.

Arpe
Arpe Jun 1 '23

Ja, jeg mener de har et fælles nordisk kontor til den slags, ligesom med superchargers. Sidste gang var deres svar på dansk. 

PeterE
PeterE Jun 2 '23

Og så er vi stadigvæk der, hvor Tesla ikke er forpligtede til at følge den type afgørelser?

MOS
MOS Jun 2 '23

Ja, ja. Eneste konsekvens er, at de bliver sat i skammekrogen. Det er sådan en liste over trælse virksomheder, der ikke overholder Ankenævnets afgørelser. Ved ikke lige, hvor mange, der læser sådanne lister...?

Havde det været mig, var jeg nok gået direkte til retten. En retsafgørelse kan naturligvis ankes, men efter Landsretten er den som oftest endelig og bindende.

PeterE
PeterE Jun 2 '23
Citat fra MOS

Ja, ja. Eneste konsekvens er, at de bliver sat i skammekrogen. Det er sådan en liste over trælse virksomheder, der ikke overholder Ankenævnets afgørelser. Ved ikke lige, hvor mange, der læser sådanne lister...?

Havde det været mig, var jeg nok gået direkte til retten. En retsafgørelse kan naturligvis ankes, men efter Landsretten er den som oftest endelig og bindende.

Netop, man bliver vist hængt ud i en offentlig gabestok kaldet 'udhængsskabet' - som meget lille effekt har. 

 

Nåh ja, Tesla er sørme' allerede i udhængsskabet: https://www.bilklage.dk/Udhaengsskab

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jun 2 '23
Ledsager
Ledsager Jun 2 '23

Kunne være rart at vide hvem der var sagkyndig i denne sag i Ankenævnet.

cth
cth Jun 6 '23

Man skal åbenbart igennem sine betingelser for at sikre sig at man overholder krav for at 240.000 / 8 år holder.

der står sikkert et sted at man ikke må lade 100% mere end 10 gange i bilens levetid :-)

Ledsager
Ledsager Jun 8 '23

Det stod der ikke i mine betingelser i 2015, så det må stamme fra nyere årgange.