Loading...
dk

2017 Model S med godkendt træk ... fejl? fusk? eller legit? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jun 20 '23

Tjek lige denne Model S 60 som er blevet synet med træk til 1.850 kg.

Er det en fejl, fusk eller er det lykkedes nogen at komme igennem systemet?

Jeg tænker at der er størst sandsynlighed for at det er en enkelt synsmand der ikke er grundig eller tænker 'går den så går den'

P85DK
P85DK Jun 20 '23

Jeg tænkte at jeg lige ville ringe til Borup Bilsyn og høre hvad der skal til for at få den godkendelse. Theis var klar i spyttet, der skal bare være en TÜV godkendelse. Hvis der er en TÜV godkendelse på trækket, som der fx. er på trækket fra Misterdotcom, så godkender han trækket til 1.850 kg.

Jeg tror desværre at dette er et tilfælde af en synsmand der ikke helt kender reglerne og at godkendelsen derfor ikke er gyldig hvis den bliver efterprøvet hos myndighederne der udsteder reglerne.

Er der nogen her som har et træk på bilen fra Misterdotcom? Det kunne jo være sjovt at se hvor let det kommer igennem.

P85DK
P85DK Jun 22 '23

Ingen der har træk til cykel på deres Model S fra MisterDotCom?

cth
cth Jun 22 '23

Godt spørgsmål.

Hvad er det for et autoskadestuen har sat på min?

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 22 '23
VH
VH Jun 22 '23

Det ser ud til at bilen er importeret i 2022 fra Tyskland, så den er vel først synet i Tyskland med træk.

P85DK
P85DK Jun 22 '23

Det betyder intet hvor den er importeret fra og om den er godkendt i et andet land med træk. Danmark kræver at producenten af bilen har fået den godkendt med træk per gældende EU lovgivning.

Desuden så er den blevet synet med træk i maj 23 og ikke i forbindelse med importen