Loading...
dk

Leasing brag - Model Y | Tesla Forum

PeterE
PeterE Oct 26

Gad vide om det sætter lidt mere liv i leasing markedet? 

https:///...ere-end-model-3 ;

Vildgut
Vildgut Oct 26
Det er ihvertfald et stærkt tilbud! Dem skal de nok få afsat en pæn del af! 
PeterE
PeterE Oct 27

Enig, og selve tilbuddet kom ud på mail idag.

PeterE
PeterE Oct 27
Privatlease Model Y fra 3.795 kr. om måneden Bestil en Model Y som privatleasing før 18. december 2023 for at få den til en lavere privatleasingpris og få hertil et enkelt bilejerskab, hvor service- og vedligeholdelsesaftale medfølger.

Kør hjem i en Model Y med en leasingydelse fra 3.795 kr/måneden* og få glæde af udstyr som Autopilot, opvarmede for- og bagsæder, opvarmet rat mm, masser af opbevaringsplads og den lange rækkevidde.

Planlæg et kald med en Tesla rådgiver for mere information.    Bestil online nu     Book prøvetur 2023 Tesla, Inc. Lokesvej 8, 3400 Hillerød, Danmark Fortrolighed & Jura Afmeld *Privatleasing af Model Y baghjulstræk gennem ALD. Månedlig ydelse af 3.795 kr, Førstegangsydelse 15.000 kr, totale omkostninger i perioden 151.620 kr. Kontraktens varighed er 36 måneder, årlig kilometer 15.000 km. Priser er inkl. service- & vedligeholdelsesaftale, eksklusive dæk, grøn ejerafgift, obligatorisk kaskoforsikring og obligatorisk afleveringsgebyr på 600 kr. Positiv kreditvurdering samt betaling via betalingsservice forudsættes.

Priserne gælder for Model Y bestillinger afgivet mellem d. 20. oktober 2023 og d. 18. december 2023, og levering senest d. 31. december 2023. Med forbehold for tilgængelighed af biler afhængig af konfiguration, produktion og leveringssted.
Nikola
Nikola Oct 27

Der skal nok sættes en solid rekord for 2023

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Oct 27
PeterE
PeterE Oct 27

Netop, og et salg er et salg - uagtet at der kommer til at være en leasing model bag hver anden ny bil på gaden...

PeterE
PeterE Oct 28
Lidt mere lokkemad: 

Som faktisk er interessant nok hvis man vil skifte :)

fmm1000
fmm1000 Oct 28

Wauuu. Tror dælme der forsvinder meget gratis super charging fra de gamle S nu. 

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 28
Har også fået mailen, kunne godt være meget fristet til en model y med fri supercharge
KimT
KimT Oct 28

Og samtidig er det penge at spare ved at kikke på dem de har stående som lagerbeholdning (eller i transit)

MOS
MOS Oct 28

Ved ombytning af fri supercharge til en ny bil skal man lige være opmærksom på følgende:

På den gamle bil var der fri, ubegrænset supercharge i hele bilens levetid. På den nye bil vil der kun være fri supercharge så længe, du ejer bilen. Dvs. hvis du efter en periode sælger den nye bil videre til en ny ejer, så mistes retten til fri supercharge. Det giver derfor mest mening, hvis man har tænkt sig at beholde den nye bil for altid og ikke sælge den efter f.eks. 3-5 år.

PeterE
PeterE Oct 28
Du har 100% ret Mark, god pointe. Men mon ikke værdien af en brugt S allerede er på et niveau hvor den fri SuC er tæt på ubetydelig? Det vil være mit gæt. Og ja, fri SuC på en ny forsvinder ved salg og det er vel mindre vigtigt når de fleste nye Teslaer sælges uden SuC - med mindre det for alvor betyder lidt for den næste ejer af den nyeste bil :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 28
HemligNemlig
HemligNemlig Oct 28
@Mos, det betyder da ikke noget så længe en ny køber går til forhandling med det i mente at han køber en bil uden fri suc. Det er jo en begrænset periode så set det da udelukkende som en super positiv ting. Den koster jo ikke mere for mig at de giver mig suc med og jeg vil da ikke have sværere ved at sælge den end en hvilken som helst anden. Så syntes ikke der er så meget at være obs på.
Tarrild
Tarrild Oct 28

@PeterE, går ud fra du har fået mail fra Tesla om dette? Hvis ja, er der så et link? Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside og har ikke selv fået email (har fri supercharging på min S70).

MOS
MOS Oct 28

Der er 2 ting i det.

For det første, så falder værdien af den gamle, når gratis SuC bliver fjernet. Det er der slet ingen tvivl om. Det kan så diskuteres, hvor meget gratis SuC er værd på en brugt Tesla. Men jeg har i hvert fald selv sparet titusindvis af kroner på gratis SuC indtil videre og kommer nok også til det fremover.

For det andet, så er det et lidt mærkeligt koncept, at den nye bil kun har gratis SuC i den tid man selv ejer den. Det betyder, at hvis man sælger den videre, så bortfalder dette og bilen bliver dermed på et splitsekund væsentligt mindre værd - alene pga. handlen. Det betyder jo, at bilen er - om end ikke stavnsbundet til første ejer - så i hvert fald sådan, at man er stillet væsentligt ringere, hvis man sælger bilen.

PeterE
PeterE Oct 29
Citat fra Tarrild

@PeterE, går ud fra du har fået mail fra Tesla om dette? Hvis ja, er der så et link? Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside og har ikke selv fået email (har fri supercharging på min S70).

Ja, der er en link i mailen - send mig din mail i en privat besked, så sender jeg den videre til dig :)
PeterE
PeterE Oct 29
Citat fra MOS

Der er 2 ting i det.

For det første, så falder værdien af den gamle, når gratis SuC bliver fjernet. Det er der slet ingen tvivl om. Det kan så diskuteres, hvor meget gratis SuC er værd på en brugt Tesla. Men jeg har i hvert fald selv sparet titusindvis af kroner på gratis SuC indtil videre og kommer nok også til det fremover.

For det andet, så er det et lidt mærkeligt koncept, at den nye bil kun har gratis SuC i den tid man selv ejer den. Det betyder, at hvis man sælger den videre, så bortfalder dette og bilen bliver dermed på et splitsekund væsentligt mindre værd - alene pga. handlen. Det betyder jo, at bilen er - om end ikke stavnsbundet til første ejer - så i hvert fald sådan, at man er stillet væsentligt ringere, hvis man sælger bilen.

Vi har vist et meget forskelligt syn på ‘væsentligt’ :) Din 85D er omkring 220 værd, og uden fri SuC er den 215 værd; Vil være mit gæt - du forventer en højere værdi, men værdien afhænger jo af dit behov for netop SuC.
HemligNemlig
HemligNemlig Oct 29
@mos, jeg er ikke enig og det behøver vi selvfølgelig heller ikke være :-)
De gamle biler vi har med fri suc har vi jo “betalt” for at det var inkl så ja det ved ny køber som får det med og måske, måske ikke vil give lidt extra for det.
Det nye tilbud her er jo ikke for alle så fri suc er jo netop IKKE allerede med i prisen og er da en win-win som du også selv nævner har du sparet mange penge. Jeg har kørt 4 gange til Spanien og ville da elske der også var fri suc i den næste bil. Så nævner du det som en ulempe at det forsvinder når du sælger den, det kan jeg ikke få til st passe. En køber vil jo IKKE forvente den har fri suc med mindre du fortæller at det havde du da du gjorde brug af et meget kortvarigt tilbud som din mulige køber ikke selv tog i mod. Så han giver det samme som en anden brugt og du sælger den til samme brugt pris som andre og da du ikke har givet “mere” for fri suc mister du da intet.

Overser jeg noget ?
MOS
MOS Oct 29

Uanset hvordan man vender og drejer det, så mister den nye bil gratis SuC, når den skifter ejer. Den bliver altså mindre værd i det øjeblik den sælges. Det må være klart, at hvis en køber står over for 2 ellers identiske biler, men hvor den ene har fri SuC og den anden ikke har, så må den bil med fri SuC være klart at foretrække og burde kunne sælges til en væsentlig højere pris.

Når den fri SuC ikke følger med bilen ved et salg, så er bilen altså bedre tjent med at hænge på sin første ejer.

Man kan så diskutere, hvor meget fri SuC er værd og det kommer naturligvis an på, hvor meget man bruger. Hvis man har kørt 3 gange til Spanien, så har man allerede sparet langt over 10.000 kroner. Og det synes jeg er ganske væsentligt. Plus alle de gange, man kommer til at bruge SuC fremover.

Personligt har jeg kørt til Frankrig, Italien, Schweiz, Norge, Sverige Finland og et utal af gange til Tyskland for ikke at nævne de mange gange, jeg har brugt SuC, når jeg har kørt på kryds og tværs af Danmark. P.t. bruger jeg også den lokale SuC til daglig opladning, da jeg desværre ikke længere har adgang til opladning hjemme. Så for mig er fri SuC helt klart ganske meget værd.

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 29
Vi nærmer os enighed lol. Men hvis jeg tager imod tilbudet og køber en model y med fri suc og vælger at sælge den om 3 år vil den nye køber umiddelbart IKKE stå overfor 2 biler, en med fri og en uden. Det er jo det der gør forskellen. Selvfølgelig er der ingen der ved om de kommer med nye tilbud igen senere. Så ja jeg vil gerne have en ny med fri suc og betaler intet extra for det da priserne er ens for den der køber uden en gammel bil med fri suc. Så nej jeg vil ikke få mere fir den hvis jeg vælger at sælge den før “tid” men ingen vil behøve at vide den har haft fri suc da det er uden betydning for næste ejer.

P.s må man oprette en ny tråd og få et tip til vurdering af eksisterende model s?
Sider: 1 2 3 4 »