Gad vide om det sætter lidt mere liv i leasing markedet?
https:///...ere-end-model-3
Gad vide om det sætter lidt mere liv i leasing markedet?
https:///...ere-end-model-3
Der skal nok sættes en solid rekord for 2023
Netop, og et salg er et salg - uagtet at der kommer til at være en leasing model bag hver anden ny bil på gaden...
Og samtidig er det penge at spare ved at kikke på dem de har stående som lagerbeholdning (eller i transit)
Ved ombytning af fri supercharge til en ny bil skal man lige være opmærksom på følgende:
På den gamle bil var der fri, ubegrænset supercharge i hele bilens levetid. På den nye bil vil der kun være fri supercharge så længe, du ejer bilen. Dvs. hvis du efter en periode sælger den nye bil videre til en ny ejer, så mistes retten til fri supercharge. Det giver derfor mest mening, hvis man har tænkt sig at beholde den nye bil for altid og ikke sælge den efter f.eks. 3-5 år.
@PeterE, går ud fra du har fået mail fra Tesla om dette? Hvis ja, er der så et link? Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside og har ikke selv fået email (har fri supercharging på min S70).
Der er 2 ting i det.
For det første, så falder værdien af den gamle, når gratis SuC bliver fjernet. Det er der slet ingen tvivl om. Det kan så diskuteres, hvor meget gratis SuC er værd på en brugt Tesla. Men jeg har i hvert fald selv sparet titusindvis af kroner på gratis SuC indtil videre og kommer nok også til det fremover.
For det andet, så er det et lidt mærkeligt koncept, at den nye bil kun har gratis SuC i den tid man selv ejer den. Det betyder, at hvis man sælger den videre, så bortfalder dette og bilen bliver dermed på et splitsekund væsentligt mindre værd - alene pga. handlen. Det betyder jo, at bilen er - om end ikke stavnsbundet til første ejer - så i hvert fald sådan, at man er stillet væsentligt ringere, hvis man sælger bilen.
Ja, der er en link i mailen - send mig din mail i en privat besked, så sender jeg den videre til dig :)@PeterE, går ud fra du har fået mail fra Tesla om dette? Hvis ja, er der så et link? Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside og har ikke selv fået email (har fri supercharging på min S70).
Vi har vist et meget forskelligt syn på ‘væsentligt’ :) Din 85D er omkring 220 værd, og uden fri SuC er den 215 værd; Vil være mit gæt - du forventer en højere værdi, men værdien afhænger jo af dit behov for netop SuC.Der er 2 ting i det.
For det første, så falder værdien af den gamle, når gratis SuC bliver fjernet. Det er der slet ingen tvivl om. Det kan så diskuteres, hvor meget gratis SuC er værd på en brugt Tesla. Men jeg har i hvert fald selv sparet titusindvis af kroner på gratis SuC indtil videre og kommer nok også til det fremover.
For det andet, så er det et lidt mærkeligt koncept, at den nye bil kun har gratis SuC i den tid man selv ejer den. Det betyder, at hvis man sælger den videre, så bortfalder dette og bilen bliver dermed på et splitsekund væsentligt mindre værd - alene pga. handlen. Det betyder jo, at bilen er - om end ikke stavnsbundet til første ejer - så i hvert fald sådan, at man er stillet væsentligt ringere, hvis man sælger bilen.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så mister den nye bil gratis SuC, når den skifter ejer. Den bliver altså mindre værd i det øjeblik den sælges. Det må være klart, at hvis en køber står over for 2 ellers identiske biler, men hvor den ene har fri SuC og den anden ikke har, så må den bil med fri SuC være klart at foretrække og burde kunne sælges til en væsentlig højere pris.
Når den fri SuC ikke følger med bilen ved et salg, så er bilen altså bedre tjent med at hænge på sin første ejer.
Man kan så diskutere, hvor meget fri SuC er værd og det kommer naturligvis an på, hvor meget man bruger. Hvis man har kørt 3 gange til Spanien, så har man allerede sparet langt over 10.000 kroner. Og det synes jeg er ganske væsentligt. Plus alle de gange, man kommer til at bruge SuC fremover.
Personligt har jeg kørt til Frankrig, Italien, Schweiz, Norge, Sverige Finland og et utal af gange til Tyskland for ikke at nævne de mange gange, jeg har brugt SuC, når jeg har kørt på kryds og tværs af Danmark. P.t. bruger jeg også den lokale SuC til daglig opladning, da jeg desværre ikke længere har adgang til opladning hjemme. Så for mig er fri SuC helt klart ganske meget værd.