Vi nærmer os enighed lol. Men hvis jeg tager imod tilbudet og køber en model y med fri suc og vælger at sælge den om 3 år vil den nye køber umiddelbart IKKE stå overfor 2 biler, en med fri og en uden.
Det er jeg ikke enig i. Der har været fri SuC on/off i en lang periode, så brugtmarkedet vrimler med Teslaer, både med og uden fri SuC. Det gælder nok mest Model S og X, men princippet er det samme. Man kan jo godt crossshoppe en ældre Model S med fri SuC og en lidt nyere Y uden fri SuC.
Så ja jeg vil gerne have en ny med fri suc og betaler intet extra for det da priserne er ens for den der køber uden en gammel bil med fri suc. Så nej jeg vil ikke få mere fir den hvis jeg vælger at sælge den før “tid” men ingen vil behøve at vide den har haft fri suc da det er uden betydning for næste ejer.
Den pris, du betaler for fri SuC på den nye, er at fri SuC bliver frataget din gamle. Din gamle bil bliver altså mindre værd, mens din nye er mere værd - dog kun indtil du vælger at sælge den nye, for så får den også frataget fri SuC.
Jeg synes stadig, det er et interessant tilbud, men et lidt mærkeligt koncept, at bilen fratages fri SuC ved et ejerskifte, således at bilen er bedst tjent med at hænge på første ejer. Der er således en "straf" ved at sælge bilen. Jeg vil umiddelbart mene, at fri SuC på en ny bil er mere værd end fri SuC på en gammel bil, da den nye bil nok kommer til at køre flere km, inden den er udtjent og dermed kan få glæde af fri SuC i længere tid. Men hvis man har tænkt sig at sælge den inden for en kortere årrække, så er tilbuddet pludselig ikke så fordelagtigt længere. Så havde det måske været bedre at beholde fri SuC på den gamle.