@P85DK
Jeg har ingen skjult dagsorden om at ville dække over netselskaber, stat, elleverandører eller lign.
Du har ret vi har N1 som netselskab og jeg finder faktisk at de handler ansvarligt og med stort hensyn til kunderne. Pr 1.1.24 vil vi også opleve at skulle forholde os til 3 priser i døgnet, men samlet set vil det medføre besparelser for kunderne da det rent faktisk betyder at investeringerne i netforstærkningerne bliver reduceret. Det N1 fik opkrævet for meget i 1.halvår af 23 er betalt tilbage til forbrugerne i andet halvår 2023 med en nettarif hele døgnet på 0,00kr pr kWh gældende til 31.12.23.
Helt faktuelt forholder det sig blot som beskrevet - for os. Nogen kan sagtens have oplevet lidt større stigninger, men Jonsiii's pris pr kWh er ikke væsentlig forskellig fra vores og illustrerer netop at prisen i inflationskorrigerede kroner faktisk er faldet siden 2015 for 1 kWh incl alt.
@Ice2EV Jonsiii's regning er ikke udtryk for flat rate! Men prisen på fakturaen er udtryk for gennemsnittet i forhold til elpriser, tidspunkter mv. Bagved er alt udregnet time for time og man kan kan anmode om at få fuld dokumentation, hvis man ikke har tillid til selskabet.
Jeg har for sjov regnet et kvartal igennem time for time og fik en differens på så vidt jeg husker mindre end 10,00. Mon ikke det er undertegnede selv der regnet den smule forkert! Min tillid til Jysk Energi hvor vi køber/sælger vores el blev kun styrket af regnestykket. I forhold til Nordpool betaler vi et tillæg på 5 øre for en købt kWh og får et fradag på 2,5øre for det vi sælger. Det er sgu da en yderst rimelig pris for at slippe for alt bøvlet.
Tak for nogle gode debatter og indspark her på Tesla forum